Battlefield 3-patchen färdig

Medlem
Skrivet av Farris:

Man kan ju hoppas på en vecka, lite synd att Dice "vill vara schyssta" och släppa till alla platformer samtidigt ><
De skulle ju släppa till PC nu, eftersom patchen är färdig, PC är trots allt Battlefields start (och de har förövrigt släppt någon mindre patch till PC innan konsolerna o.O)

*tar på sig flamesuit*

Helt klart borde patchen släppas direkt till pc och inte fördröjas, rent bs är det.

Medlem

Varför spelar det så stor roll om vi får vänta lite längre? Jag är 100% pc spelare...avskyr konsol...men inte fan gnäller jag bara för jag får vänta på patchen tills den är redo till 360/PS3 också. Tycker det är bättre de gör så än att de favoriserar någon!

Det viktiga är ju att vi får patchen!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det som gjorde att jag tröttnade på spelet är alla jäkla fuskande ryssar just ! På nästan alla servrar jag spelat på
så är det just ryssarna som har 45 kills å 1 death , några till och med erkände att "cheating is fun" killing europeople is fun" som dom sa. Efter allt detta vet man ju inte vem som fuskar eller vem som bara är en tragisk gamer . Följande regler skulle jag vilja ha i spel som bf, fusk = Böter i cash + några månaders banning , fusk igen , total banning , det ska vara noll tollerans för fusk tycker jag , det förstör så jävla mycket (ursäkta min franska) av online spelen. Men ...vad skulle alla losers vara utan fusken kan man då säga ?


signatur
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Försent??? tycker det bara är bra att dom lyssnar på communityn och fixar de även om det har gått en tid.

Med vanlig standard är det för sent. DICE släpper inte sina patcher för dem är inte villiga att betala för att rullaut flera patcher. EAs och DICEs strategi ligger i att dem heldre betalar lite o skiter fullständigt i om det är massa buggar i ett spel. Per definition är EA värre än vad Activision är.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Inget nytt om CommoRose, Battlerecorder?

Kom igen nu Dice!

Medlem
Skrivet av Ankh:

Varför spelar det så stor roll om vi får vänta lite längre? Jag är 100% pc spelare...avskyr konsol...men inte fan gnäller jag bara för jag får vänta på patchen tills den är redo till 360/PS3 också. Tycker det är bättre de gör så än att de favoriserar någon!

Det viktiga är ju att vi får patchen!

Det handlar inte om att favorisera den ena eller den andra plattformen, utan helt enkelt om att PC fungerar på ett annat sätt. Det finns ingen certifieringsprocess att gå igenom för att släppa en patch till PC versionen.

Att hålla tillbaka PC versionen "bara för att" verkar ju helt idiotiskt i min mening, men visst... en vecka är ju inte hela världen.

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av Ankh:

Varför spelar det så stor roll om vi får vänta lite längre? Jag är 100% pc spelare...avskyr konsol...men inte fan gnäller jag bara för jag får vänta på patchen tills den är redo till 360/PS3 också. Tycker det är bättre de gör så än att de favoriserar någon!

Det viktiga är ju att vi får patchen!

Det handlar inte om att favorisera den ena eller den andra plattformen, utan helt enkelt om att PC fungerar på ett annat sätt. Det finns ingen certifieringsprocess att gå igenom för att släppa en patch till PC versionen.

Att hålla tillbaka PC versionen "bara för att" verkar ju helt idiotiskt i min mening, men visst... en vecka är ju inte hela världen.

Ja vet mycket väl vad du menar - men en vecka är ju faktiskt precis som du sa hela världen. Det viktiga måste väl endå vara att vi faktiskt FÅR en patch?

Sen är jag fullt medveten om att det inte finns någon certifieringsprocess för pc patcher - men släpper de en patch först på <insert Pc/360 eller PS3) så kommer de andra två gnälla på varför inte de fick sin först. Så istället för att slamdunka ut den direkt så anser jag (och jag anser mig vara hardcore PC gamer) att jag kan vänta en liten stund till.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Har inte spelat på 2 veckor nu (från att ha spelat nästan varje dag). Spelet blev tråkigt väldigt fort (i relation till BF2 och BF2142) men patchen kanske gör det lite roligare. Kommer helt klart testa att spela när de har släppt patchen.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Inaktiv

Kanon tycker jag! Alltid gott när de kommer med dessa massiva uppdateringar!

Medlem

"Att också pc-uppdateirngen dröjer beror på att Dice vill uppdatera alla tre plattformarna samtidigt, uppger Battlefield 3 Blog"

O M F G, WHY?


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Jag undrar en sak. Varför är det bättre för dem att släppa patchen på alla platformer samtidigt än att släppa dem direkt när den är färdig? Att den kommer senare till konsoler vet man ju, eftersom de måste gå igenom verifiering från Microsoft och Sony, men den är ju färdig till pc också nu. Varför inte släppa ut den?

Medlem

Om man anser att ett spel är så buggat att det inte är spelbart så har man full rätt att lämna tillbaks det, vi konsumenter borde stå på oss mer än vad vi gör. Det är dags att visa de stora bolagen att de lever under samma lagar och regler som andra. Det här handlar inte om vad som är "rättvist" eller inte, mediabranschen får ta mig tusan ta ansvar för sina produkter, hade detta gällt en hårdvarutillverkare så hade detta inte accepterats.

Medlem

Gnället fortsätter, sluta spela så vi slipper höra det.

Att det inte skulle finnas någon "commander" visste vi ju innan spelet släpptes.

Sedan vet jag inte men, börja följ twitter, bloggen och alla Q&As, så får ni faktiskt svar på mycket.
"Folk skriker efter info"....Dice har redan förklarat att man lyssnar på communityt och att man inte vill gå ut med info om patchen när den hela tiden uppdateras.

"Att ändringar i spelet skapar kedjereaktioner och måste analyseras, vilket tar tid."

Det är ett schysst svar tycker jag.


signatur

what we do in life echoes in eternity

Medlem
Skrivet av twomas:

Gnället fortsätter, sluta spela så vi slipper höra det.

Att det inte skulle finnas någon "commander" visste vi ju innan spelet släpptes.

Sedan vet jag inte men, börja följ twitter, bloggen och alla Q&As, så får ni faktiskt svar på mycket.
"Folk skriker efter info"....Dice har redan förklarat att man lyssnar på communityt och att man inte vill gå ut med info om patchen när den hela tiden uppdateras.

"Att ändringar i spelet skapar kedjereaktioner och måste analyseras, vilket tar tid."

Det är ett schysst svar tycker jag.

Det har bara varit en massa teasing från Dice/EA-anställdas twitter som skapat mycket missförstånd. Bf3-bloggen har varit extremt inaktiv fram till för några veckor sedan då de lanserade "inside DICE". Info och kommunikation har varit väldigt bristfällig vilket i sin tur bara skapat en bitterhet bland communityt.

Att uppdatera alla plattformarna samtidigt är BS. Så var det inte till BC2, då fick PC sina patchar väldigt tidigt, medan åtminstone 360 fick vänta upp till tre veckor till en månad. Att DICE inte utnyttjar fördelarna med Origin vilket är att kunna släppa ut kontinuerliga uppdateringar smidigt och snabbt förstår jag inte. Varför ska PC hållas tillbaka av att Sony och Ms har uråldriga verifieringsprocesser?

Medlem

Några saker de flesta verkar missförstå med spelutveckling:

1) Det är alltså inte så att det ligger en PC-patch redo och klar i flera veckor och bara väntar. Man gör klart patchen till konsol först (eftersom den kräver längre certifiering). Sen när konsolpatchen gått till cert så koncentrerar man sig på att göra klart det sista i PC-patchen.

2) Det finns visst en certifiering för PC. Det är inte Sony/MS som gör den, men likväl så släpps inte en patch utan en kvalitetskontroll. Det finns garanterat ett internt certifieringssteg. Dock går det snabbare (eftersom det inte behöver skickas runt till externa parter).

3) Det finns ett egenvärde med att släppa patchen samtidigt till alla plattformar. Det kan finnas backend-ändringar för tex stats/medaljer som måste synkas mellan plattformarna, och om patchen ändrar på spelet så kanske gemensamma onlinemanualer och liknande måste uppdateras. Allting går ju såklart att lösa, men det enklaste är att släppa patchen samtidigt.

Medlem
Skrivet av truppo:

Några saker de flesta verkar missförstå med spelutveckling:

1) Det är alltså inte så att det ligger en PC-patch redo och klar i flera veckor och bara väntar. Man gör klart patchen till konsol först (eftersom den kräver längre certifiering). Sen när konsolpatchen gått till cert så koncentrerar man sig på att göra klart det sista i PC-patchen.

2) Det finns visst en certifiering för PC. Det är inte Sony/MS som gör den, men likväl så släpps inte en patch utan en kvalitetskontroll. Det finns garanterat ett internt certifieringssteg. Dock går det snabbare (eftersom det inte behöver skickas runt till externa parter).

3) Det finns ett egenvärde med att släppa patchen samtidigt till alla plattformar. Det kan finnas backend-ändringar för tex stats/medaljer som måste synkas mellan plattformarna, och om patchen ändrar på spelet så kanske gemensamma onlinemanualer och liknande måste uppdateras. Allting går ju såklart att lösa, men det enklaste är att släppa patchen samtidigt.

Helt fritt för DICE att gå ut och klargöra sådant här men det gör de inte och då uppstår missförstånd/missnöje.

Medlem

Förjävligt att man måste vänta på konsollerna. Ge mig patchen nu och låt konsolspelarna vänta sin vecka, jag tror dom klarar sig.

Medlem

Konsoler retarderar återigen spelbranschen.. Misstänker att alla konsol-fanboys tror på allt aftonbladet skriver, köper (enbart, för det gör väl alla?) apple produkter och är oförmögna att formulera en korrekt mening.. *fniss*


signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

Medlem

Jag kommer nog börja spela igen efter patchen. En stor anledning är att jeeparna har fått tutor igen som i BF2. Äntligen!

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av twomas:

Gnället fortsätter, sluta spela så vi slipper höra det.

Att det inte skulle finnas någon "commander" visste vi ju innan spelet släpptes.

Sedan vet jag inte men, börja följ twitter, bloggen och alla Q&As, så får ni faktiskt svar på mycket.
"Folk skriker efter info"....Dice har redan förklarat att man lyssnar på communityt och att man inte vill gå ut med info om patchen när den hela tiden uppdateras.

"Att ändringar i spelet skapar kedjereaktioner och måste analyseras, vilket tar tid."

Det är ett schysst svar tycker jag.

Det har bara varit en massa teasing från Dice/EA-anställdas twitter som skapat mycket missförstånd. Bf3-bloggen har varit extremt inaktiv fram till för några veckor sedan då de lanserade "inside DICE". Info och kommunikation har varit väldigt bristfällig vilket i sin tur bara skapat en bitterhet bland communityt.

Att uppdatera alla plattformarna samtidigt är BS. Så var det inte till BC2, då fick PC sina patchar väldigt tidigt, medan åtminstone 360 fick vänta upp till tre veckor till en månad. Att DICE inte utnyttjar fördelarna med Origin vilket är att kunna släppa ut kontinuerliga uppdateringar smidigt och snabbt förstår jag inte. Varför ska PC hållas tillbaka av att Sony och Ms har uråldriga verifieringsprocesser?

Som utvecklare måste det vara oerhört tröttsamt att som utvecklare på Dice, att behöva lyssna på allt skit som skrivs. Att deras nuvarande community består av kids utan tålamod, som bara vet hur man skriver könsord, svordomar i ett försök till att leverera kritik.

Missförstånden är knappast deras fel, att folk skapar egna uppfattningar och tolkar saker på olika sätt är inte deras problem. Allt man behöver göra är att lyssna.

Att alla plattformar ska få patchen samtidigt, vad är konstigt med det? Låter väl ganska rättvist i mina öron.


signatur

what we do in life echoes in eternity

Inaktiv

Hoppas detta löser initializing problemet samt att inte fastna på loading screen mellan banbyten.
Spelar spelet dagligen och älskar det! Men usch vad jag avskyr Dice i dagsläget. Presenterar expansionen och dess inkommande innehåll medans vi lider av dagliga buggar. Att de löser "hoppa över" problemet skulle också uppskattas.


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Skrivet av twomas:

Att alla plattformar ska få patchen samtidigt, vad är konstigt med det? Låter väl ganska rättvist i mina öron.

Jag är ingen BF2 veteran, är själv numera ganska nöjd med spelet & är glad över patchen oavsett men tänker i korta drag förklara hur i alla fall jag ser på detta gnäll du tar så illa vid dig.

Först utlovades en värdig uppföljare till BF2 med PC som huvudplattform. Äntligen tänkte alla gamla fans. Pang! Bägge löften bröts & vi fick ännu ett nytt litet Bad Company, anpassat för konsol. En ny konsolport. Utmaningen att få BF3 spelbart på så gammal hårdvara tvingade Dice att lägga om fokus helt & tiden räckte i slutändan helt enkelt inte till. Spelet släpptes ofärdigt.

Origin satte redan tvärstopp för många & andra möttes av en instabil spelvärld som påminde lite väl mycket om den opolerade betan vi alla fick lära oss skulle vara ett minne blott. Nu krävde spelarna en ordentlig patch för att i alla fall få sitt nya Bad Company i acceptabelt utförande men Dice under EA var allt för upptagna med att marknadsföra nya spännande DLC.

När patchen äntligen är klar så har förtroendet redan tagit sina smällar. Kunden har redan stått för sin del i affärsuppgörelsen genom att köpa produkten. Många av spelarna som inte redan tappat suget helt darrar vid gränsen & det är vad du ser i dessa trådar. CQB kommer till Playstation 3 en vecka tidigare, men likt förbannat får PC snällt vänta på att få sina ruttna sår garantilöst omplåstrade. Folk tänker; Nu är det nog. Ge oss bara patchen. Nu.

Det är poänglöst & tramsigt att tänka så, absolut, men det är sånt som händer när tålamodet för en betalande kund tagit slut, de känner sig lurade på deras tid.

Denna utdragna särbehandling har drivit folk till den punk du ser här idag, en kundkrets klagar inte i kör på detta viset i vanliga fall. Du tar dig själv energin att göra inlägg där du beskriver hur trött du är på folk som tröttnat men ingenting har ju egentligen hänt dig. En arg kundkrets har dessutom aldrig fel, som man brukar säga

Medlem
Skrivet av vgofredrik:

Det som gjorde att jag tröttnade på spelet är alla jäkla fuskande ryssar just ! På nästan alla servrar jag spelat på
så är det just ryssarna som har 45 kills å 1 death , några till och med erkände att "cheating is fun" killing europeople is fun" som dom sa. Efter allt detta vet man ju inte vem som fuskar eller vem som bara är en tragisk gamer . Följande regler skulle jag vilja ha i spel som bf, fusk = Böter i cash + några månaders banning , fusk igen , total banning , det ska vara noll tollerans för fusk tycker jag , det förstör så jävla mycket (ursäkta min franska) av online spelen. Men ...vad skulle alla losers vara utan fusken kan man då säga ?

Jo fuskare va ett stort problem ett tag men nu har jag inte märkt av några fuskare dom senaste 20(minst) games jag kört.

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av twomas:

Att alla plattformar ska få patchen samtidigt, vad är konstigt med det? Låter väl ganska rättvist i mina öron.

Jag är ingen BF2 veteran, är själv numera ganska nöjd med spelet & är glad över patchen oavsett men tänker i korta drag förklara hur i alla fall jag ser på detta gnäll du tar så illa vid dig.

Först utlovades en värdig uppföljare till BF2 med PC som huvudplattform. Äntligen tänkte alla gamla fans. Pang! Bägge löften bröts & vi fick ännu ett nytt litet Bad Company, anpassat för konsol. En ny konsolport. Utmaningen att få BF3 spelbart på så gammal hårdvara tvingade Dice att lägga om fokus helt & tiden räckte i slutändan helt enkelt inte till. Spelet släpptes ofärdigt.

Origin satte redan tvärstopp för många & andra möttes av en instabil spelvärld som påminde lite väl mycket om den opolerade betan vi alla fick lära oss skulle vara ett minne blott. Nu krävde spelarna en ordentlig patch för att i alla fall få sitt nya Bad Company i acceptabelt utförande men Dice under EA var allt för upptagna med att marknadsföra nya spännande DLC.

När patchen äntligen är klar så har förtroendet redan tagit sina smällar. Kunden har redan stått för sin del i affärsuppgörelsen genom att köpa produkten. Många av spelarna som inte redan tappat suget helt darrar vid gränsen & det är vad du ser i dessa trådar. CQB kommer till Playstation 3 en vecka tidigare, men likt förbannat får PC snällt vänta på att få sina ruttna sår garantilöst omplåstrade. Folk tänker; Nu är det nog. Ge oss bara patchen. Nu.

Det är poänglöst & tramsigt att tänka så, absolut, men det är sånt som händer när tålamodet för en betalande kund tagit slut, de känner sig lurade på deras tid.

Denna utdragna särbehandling har drivit folk till den punk du ser här idag, en kundkrets klagar inte i kör på detta viset i vanliga fall. Du tar dig själv energin att göra inlägg där du beskriver hur trött du är på folk som tröttnat men ingenting har ju egentligen hänt dig. En arg kundkrets har dessutom aldrig fel, som man brukar säga

Anpassat för konsol, vad menar du med det egentligen?
Jag förstår inte vad man kräver? Vilka löften är det vi "fans" kräver?
Jag har längtat efter tutan...annars är jag fan nöjd. Schysst grafik, animationer, ljudet (helt outstanding), känslan. Där är spelet spot-on.

Opolerad som betan, inte en chans.
Buggar, ja! Men det kommer det ju en patch för....vilket det kommer till de flesta spel.

Origin? Kommer du ihåg Steam när det lanserades? Ett kaos. Så det köper jag inte heller.
Spelet är inte ens 6 månader gammalt, vad ska man kräva av ett online-lir? Titta på World of warcraft...8 år gammalt och det är inte färdigt än. Problem med servers? Alltid.
Nej, ge Origin en chans att växa på sig.

Vem förväntar sig en färdig produkt när det kommer till spel som innefattar online-lir? Att göra det...är naivt.

En arg kundkrets kanske inte har fel, men någon måtta får det vara när det kommer till kritiken, vem är det som sitter på kunskap och rutin när det kommer till spelutveckling...inte är det vi som köper spelet i alla fall.

Jag tar mig energi till att försvara Dice som har gjort ett fantastiskt spel, som har en grym potential.


signatur

what we do in life echoes in eternity

Medlem
Skrivet av twomas:

...

Det jag skrev var ingen utmaning till att börja leka one up. Sorry!

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av twomas:

...

Det jag skrev var ingen utmaning till att börja leka one up. Sorry!

Ditt svar var ju community issues, så mitt svar är samma issues så, inget direkt mot dig. Peace.


signatur

what we do in life echoes in eternity

Medlem
Skrivet av twomas:

Som utvecklare måste det vara oerhört tröttsamt att som utvecklare på Dice, att behöva lyssna på allt skit som skrivs. Att deras nuvarande community består av kids utan tålamod, som bara vet hur man skriver könsord, svordomar i ett försök till att leverera kritik.

Missförstånden är knappast deras fel, att folk skapar egna uppfattningar och tolkar saker på olika sätt är inte deras problem. Allt man behöver göra är att lyssna.

Att alla plattformar ska få patchen samtidigt, vad är konstigt med det? Låter väl ganska rättvist i mina öron.

Om Dice hade haft en längre beta-period, några veckor är skrattretande så kanske de hade kunnat släppa ett spel som var mer färdigt. De framstår bara som oseriösa när de några veckor innan release drar igång en beta. För så här komplexa onlinespel behövs en lång tids betatestning så att så många som möjligt av skavankerna kan vara fixade till release. Tyvärr drar väl EA i trådarna för mycket och tvingade Dice släppa spelet innan MW3 och då blev det som det blev. Bf3 hade uppenbarligen behövt mer utvecklingstid innan release tillsammans med en låååååång betaperiod.

Visst kan det säkert vara tröttsamt att arbeta på Dice och vara medveten om att en stor del av communityn är förbannade/besvikna men det är också tröttsamt att som kund och köpare av spelet på release fortfarande bara ha fått en stor patch som inte fixat särskilt mycket. Om de nu ska ta över fps-marknaden med Bf3 så får de väl ha stöd efter släpp av spelet som backar upp deras ambitioner.

Att de måste göra enorma patchar till PC är en annan sak. Till konsol är det logiskt iom att de måste betala en stor summa pengar varje gång de uppdaterar sitt spel men en av fördelarna med Origin är att kunna uppdatera sitt spel smidigt och ofta. Ändå har Dice inte utnyttjat det här och om det är för att inte göra konsolspelarna ledsna i ögat vet jag inte. Men som sagt de uppdaterade BC2 till pc innan konsol och det blev inget större liv om det. Varför kan de inte göra detsamma nu?

Medlem

Har denna patchen kommit? Inte märkt av någon uppdatering.

Medlem
Skrivet av twomas:
Skrivet av asdfg:
Skrivet av twomas:

Gnället fortsätter, sluta spela så vi slipper höra det.

Att det inte skulle finnas någon "commander" visste vi ju innan spelet släpptes.

Sedan vet jag inte men, börja följ twitter, bloggen och alla Q&As, så får ni faktiskt svar på mycket.
"Folk skriker efter info"....Dice har redan förklarat att man lyssnar på communityt och att man inte vill gå ut med info om patchen när den hela tiden uppdateras.

"Att ändringar i spelet skapar kedjereaktioner och måste analyseras, vilket tar tid."

Det är ett schysst svar tycker jag.

Det har bara varit en massa teasing från Dice/EA-anställdas twitter som skapat mycket missförstånd. Bf3-bloggen har varit extremt inaktiv fram till för några veckor sedan då de lanserade "inside DICE". Info och kommunikation har varit väldigt bristfällig vilket i sin tur bara skapat en bitterhet bland communityt.

Att uppdatera alla plattformarna samtidigt är BS. Så var det inte till BC2, då fick PC sina patchar väldigt tidigt, medan åtminstone 360 fick vänta upp till tre veckor till en månad. Att DICE inte utnyttjar fördelarna med Origin vilket är att kunna släppa ut kontinuerliga uppdateringar smidigt och snabbt förstår jag inte. Varför ska PC hållas tillbaka av att Sony och Ms har uråldriga verifieringsprocesser?

Som utvecklare måste det vara oerhört tröttsamt att som utvecklare på Dice, att behöva lyssna på allt skit som skrivs. Att deras nuvarande community består av kids utan tålamod, som bara vet hur man skriver könsord, svordomar i ett försök till att leverera kritik.

Missförstånden är knappast deras fel, att folk skapar egna uppfattningar och tolkar saker på olika sätt är inte deras problem. Allt man behöver göra är att lyssna.

Att alla plattformar ska få patchen samtidigt, vad är konstigt med det? Låter väl ganska rättvist i mina öron.

Ledsen, om en kund "skapar egna uppfattningar och tolkar saker på olika sätt " så är det för att företaget lämnat utrymme för spekulation och tolkning, det ÄR därför företagets fel. De har misslyckats med att kommunicera vad de menar, och i DICE's fall så har de i många fall misslyckats att kommunicera överhuvudtaget. Jag tycker att DICE har sig själva att skylla, om de har något försvar till kritiken så är det bara att låta folk veta skälen istället för att försöka tiga ihjäl problemen.

12
Skriv svar