Sol värme och vårkänslor

Medlem
Sol värme och vårkänslor

Idag måste jag säga har det verkligen känts som vår ute! Solen har värmt skönt om man hittat lä vid en husvägg och lukten är annorlunda än på vintern. Fåglarna har sedan länge kvittrat och väsnats men det är först nu jag kan njuta av dem.. tillsammans med solen och värmen är de som musik i öronen.

Små snödroppar och andra vårblommor tittar fram i varenda rabatt och snart är det varmt nog att byta till vårjackan utan att riskera förkylning och sjukskrivning.

Med vårkänslorna kommer också motorcykelkänslorna och jag har ett enormt sug efter att komma ut och rulla lite hoj nu. Önskar och hoppas att svärfar mycket snart gör service och besiktning av den stora cykeln så jag kan ut och glida lite

Naturligtvis spenderar jag kvällarna med Blocket och alla mc-annonser. Blir kär åtminstone en eller två gånger per kväll... SUCK! Tänk om jag kunde vinna pengar eller bara av någon händelse få 50-60 000:- av någon snäll människa... drömmer mig bort.

Nåja.. tillbaka till verkligheten och insikten av att jag har knappa 5000:- undanlagt på mc-kontot till dags dato. Det saknas med andra ord 50 000:- lite drygt innan jag kan börja kolla på hoj. Hittar jag något billigare så är det toppen, men dem jag tittar på hamnar sällan under 55-60.

Att man inte föddes av någon oljemiljardär... fast å andra sidan vill jag inte bo i någon öken. Sverige är bra och att spara pengar ger en enormt skön känsla.. om än något blandad med ångest för att det tar så lång tid.

Inga bilder idag... ni får själva gå in på Blocket och dregla... I do!

#blogg

Sol värme och vårkänslor

Fåglar "väsnas" inte, kanske i Malmö, men inte längre söder ut


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag syftar framför allt på fiskmåsar och de väsnas å de jävligaste!! oavsett var i landet man befinner sig

Medlem

Alla fåglar väsnas sålänge man ligger i sängen och försöker somna om :P, då finns det inget fint fågelkvitter.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skrivet av Zymac:

Alla fåglar väsnas sålänge man ligger i sängen och försöker somna om :P, då finns det inget fint fågelkvitter.

Du sitter nog och häckar för mycket framför datorn. Ut i friska luften!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Zymac:

Alla fåglar väsnas sålänge man ligger i sängen och försöker somna om :P, då finns det inget fint fågelkvitter.

Du sitter nog och häckar för mycket framför datorn. Ut i friska luften!

Nää, till o från jobbet räcker med utetid :P. Och på helgerna vill man ju ha sovmorron o spela spel, då har man ju inte tid o vara ute.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Är väll inget att gala om, måsar ska låta, och hur skulle vi veta att det var vår utan måsarnas glada skrii?.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Traveller... du kan få alla mina måsjävlar här nere i Skåne så tar jag dina snödroppar, maskrosor och knoppar på träden. Det är fullt tillräckliga vårtecken för min del!

Kan du ta alla tjatiga hurtbullar som vaggar i spåren så fort det blir 10+C.

Själv håller jag mig inne och ruvar på galna idéer.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag tar gärna några hurtbullar, även om Pildammsparken redan är rätt full av dem. Men får jag byta bort några gäss också tillsammans med fiskmåsarna så är jag beredd att ta både hurtbullar och surbullar

1
Skriv svar