Diablo 3 släpps i vår!

Medlem
Skrivet av kuzul:
Skrivet av Duke Nukem:

No lan.
No character customization.
No offline-play.
No skill trees.
No attribute points.
No pvp.
RealMoneyAuctionHouse.
WoW armor clones.
4 players per game.
5 years of delayed release.

/vg/

- LAN, inget någon använde särkskilt ofta ändå. Var singplayer eller multiplayer (online) som gällde
- Finns ungefär lika många skills nu i D3 (om inte mer) per klass som det fanns då. Enda de egentligen skippat är att man får +dmg på vissa skills genom att levla andra skills.
- Attribute points var värdelöst i D2 ändå. Sätte bara den mängd str som behövdes för bästa gearen, samma med dexterity. Energy kanske max 75 för att få hyffsad mana. Sen ALLT annat i Vitality.
- PvP har aldrig vart ett fokus i något Diablo spel. Samt att det kommer patchas efter release någon gång.
- RMAH, inget som de som inte vill använda dig av kommer lida av det minsta.
- Mer valfrihet att customiza gear? Dåligt? Sets osv fanns redan i D2 om det är det du gnäller över.
- 4-spelare gräns, ja det är väl lite "meh". Men inget som faktiskt spelar någon roll om det är 4 eller 8 max. Med 8 pers kunde det ofta bli rörigt om alla står och kastar spells osv. Det är en ganska likgiltig sak tycker jag.
- Det blev lång utveckling då de började om med utvecklingen vid ett skede.

Kuzul du verkar inte ha fattar vad det roliga med D2 var.
Du kan omöjligt ha mer än 60 speltimmar om du inte vart väldigt dålig vill säga.

Det roliga med D2 var ju att fixa sin HELT EGNA build, fixa hit i dit items med rätt stats, kunna sätta allt i vitality, bugg gear osv osv

Sen PVP har inte vart något fokus i något diablo från utvecklarnas sidan men det är det spelarna har lagt tid på. Vad gjorde man egentligen mer än att duellera, world pvp. Visst man kanske drog någon ûbertrist ibland och boosta någon kompis men en stor jäkla del av iaf D2 är just PVP.

Sen Runewords + uniqes+ sina egna uträknade skills och stats= Diablo

Enbart påtvingade set utan någon som helst valmöjlighet= WOW, och jäkligt tråkigt.

Kan ju säga att är det inte så valfritt gällande gear osv som jag hoppas på kommer jag räkna detta spelet som den största floppen i spel historien näst efter Call of duty's 10 senaste titlar eller vad det är!

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av Rahxephon:

Jahapp,, då kan man planera in ett 24 timmars lan nu då.

Lycka till med det! ni får köra online som alla andra

Ah uttryckte mig fel där, jag menar ett samkväm i goda vänners lag med mycket spel och god mat.


signatur

Miner, don´t shoot!

nE
Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av Gurkburk92:

Det är inte ofta man hör nån använda ordet "Lag" pga Latency/internetproblem. Folk använder det på båda hållen.

En gång i tiden var det så att hårdvaran stod för hack & modem med lina stod för lagg. Sedan kom nittiotalisterna & fuckade upp exakt allting

Vilket välkomstmottagande du får va? Ta inte för allvarligt på det, välkommen ska du vara! ^^

Precis, vad gammal man känner sig plötsligt när man vet vad "lagg" betyder
Har gått och stört mig dom senaste åren på folk som uttrycker sig "Det spelet laggar på min dator, den är för gammal"

Medlem

Diablo3? Vad är det för något?

Medlem

Efter att ha läst mycket hat här om min okunskap om vad det gäller "lagg" och "hack" så har jag tagit beslutet att ändra min post. Hoppas ni är nöjda nu!
Tack för informationen också!

Medlem
Skrivet av nE:
Skrivet av Grön:
Skrivet av Gurkburk92:

Det är inte ofta man hör nån använda ordet "Lag" pga Latency/internetproblem. Folk använder det på båda hållen.

En gång i tiden var det så att hårdvaran stod för hack & modem med lina stod för lagg. Sedan kom nittiotalisterna & fuckade upp exakt allting

Vilket välkomstmottagande du får va? Ta inte för allvarligt på det, välkommen ska du vara! ^^

Precis, vad gammal man känner sig plötsligt när man vet vad "lagg" betyder
Har gått och stört mig dom senaste åren på folk som uttrycker sig "Det spelet laggar på min dator, den är för gammal"

Nu är jag förvisso nittiotalist (dock en tidig sådan), men tänkte klämma in en liten sidnot: Kommer inte "hack" från användandet av diskett och skiva, när läsaren eller skivan var skadad och man sade att det "hackade"? Lagg däremot håller jag helt med om, det har jag nog alltid sett som benämning på nätverksproblem, alternativt dåligt optimerad mjukvarukod som tar lång tid att läsa.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av marcus95:

Och snart får vi ett till meddelande: "Attention Diablo-fans, the realease date of Diablo III has been moved to October 23th!"

Skämt åsido så är detta en mycket glad nyhet!

Tänk så intressant det skulle vara om de sköt upp releasen på grund av konsolversionerna. Internet skulle implodera.

Medlem

Helt jävla otroligt! Äntligen!

Medlem

Såja köpt och klart på blizzard.com

Medlem
Skrivet av firsov:

rant rant!

Men snälla rara. Så för att jag inte håller med om din åsyn så är jag oerfaren/dålig på spelet?
Ja, du KUNDE välja exakt den build du ville. Men Då var det högst troligt att den inte fungerade särskilt bra i hell sen. Ska du ha en vettig build så är det "cookie-cutter builds" som gäller. Light sorc, hammerdin, fishymancer etc etc. Med ett visst set av gear som gav bästa möjliga stats för din klass. Vilket behövde ett visst antal str/dex. Sen resten i vitality som sagt. Var mest en illusion av valfrihet.

Skulle inte heller påstå att hoppa in i något public game och göra sig hostile mot folket som inte ens vill slåss tillbaks skulle kallas PvP. Större delen har aldrig varit PvP. Fokus har alltid vart PvM i Diablo spelen. Senaste året (minst) har PvP vart helt dött i D2, och såg inte alls lika mycket PvP games som PvM fokus games.

Sen så, du lilla ignoranta, så har jag spelat D2 av och till sen det släpptes.

/end

Medlem

7 dagar efter min födelsedag, undra om GW2 är ute då? FÖr blir nog det istället sen en ny dator ofc.

Medlem

In Soviet Russia, Diablo 3 gets you day 1!

Medlem
Skrivet av kuzul:

Men snälla rara. Så för att jag inte håller med om din åsyn så är jag oerfaren/dålig på spelet?
Ja, du KUNDE välja exakt den build du ville. Men Då var det högst troligt att den inte fungerade särskilt bra i hell sen. Ska du ha en vettig build så är det "cookie-cutter builds" som gäller. Light sorc, hammerdin, fishymancer etc etc. Med ett visst set av gear som gav bästa möjliga stats för din klass. Vilket behövde ett visst antal str/dex. Sen resten i vitality som sagt. Var mest en illusion av valfrihet.

Om man nu har cookie cutter prylar fungerar en max dex amazon och no vit sorc också. Har man inte massa smaskiga prylar kan man välja vart man ska lägga poängen för att täppa till lite hål. T.ex. ifall man kör närstrids-barbar och inte har angelics kan det vara gött att lägga ett par poäng i dex. Fanns ju de som var (halv)modiga och körde barbar med max strength också och fick det att funka.

Om målet är att ha den absolut mest effektiva mephisto-mördar-maskinen t.ex. och inget annat så är det inte mycket till valmöjlighet inte. För andra ändamål var det, i all fall för mig, ett välkommet inslag. Beror ju helt på vad man vill få ut av filuren.

Hur som så spelar det ingen större roll, blizzard har bestämt sig och jag vet inte om jag kan säga att det ena är bättre än det andra. Båda har ju helt klart sina fördelar.

Själv avvaktar jag med ett köp tills jag sett hur spelet artar sig en vecka efter man nått max-level eller så. Man verkar bli straffad på tok för ofta ifall man chansar och köper spel tidigt nuförtiden har jag fått för mig.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

bah -.-" hearth of the swarms will pwn diablo

Medlem
Skrivet av Wardancer:

LAN kritisk feature för de flesta som vill spela med kompisar. Men problemet är egentligen inte brist på LAN utan att tillomed dina singleplayer spel hostas på BNET server så har du lite taskig lina, typ sitter i sommarstugan med 3G eller bara tjall på linan en dag går det inte spela alls. Inte ens singleplayer. Det är många gånger värre än ubisofts always online DRM då där räcker det att vara online tillräckligt för att kunna verifiera dig, här måste du också ha bandbredden för att kunna spela online hela tiden och skulle bnet bli överlastat så har du rubberbanding i solo (hänt ett par gånger under betan efter patch)

Kanske finns lika många skills nu även om det inte känns så men du kan inte jonglera skills för att anpassa dig efter situationen, visst det gjorde man inte i D2 heller om man var minmaxad för ladderspel men för den som spelade lite casual så hade man ofta lite olika skills för olika saker. Istället för att utveckla detta och balansera om det så det faktiskt var normen så har det blivit så att väljer sina 5 skills man ska ha och kan inte byta dessa för att passa fighten då man sitter med 15 sec cooldown. Du kan ej heller lägga dina skills hur du vill i din actionbar, inte ens med elective mode på. Dessutom är många skills enbart till för att generera klasses resurs som behövs för lite fetare spells (som ofta inte ens är fetare iaf inte av de man sett i betan).

Runorna som de tjatar så jävla mycket om är inte så mycket att hurra för heller, varje skill har 5 runor. Den första är i 95% av fallen en rak uppgradering av skadan eller arean dvs helt meningslös när det gäller att skapa olika skills/builds. De andra 4 är lite roligare då de gör lite olika saker mekaniskt med skillsen men ofta är det linjära uppgraderingar till skada, aoe eller dylikt. Istället för att t.ex. vara lite risk/reward där man kanske ökar skadan men även ökar mana kostnad eller cooldown.

Sen finns det en del småsaker man kan tycka är billiga för att var ett spel av ett företag som blizzard, ta t.ex. munkens attack animationer. Han slåss alltid med nävarna med sina skills trots att klassen har 2 typer av klass specifika vapen, fist wepons och en 2h stav.

Men största skillnaden med tanke åph ur skills/attribut ser ut är att det finns 0 replay value med en klass man redan spelat och det finns ingenting som kommer göra din wizard unik mot någon annan. Alla kommer ha _EXAKT_ samma skills/stats/runor tillgängliga det enda som kommer skilja är vad du lyckats få tag i dropväg men inte ens det kommer skilja speciellt mycket i början då smeden gör bättre prylar än vad som droppar och gör det ganska billigt. Så till slut kommer alla min/maxare sitta med exakt samma gear och exakt samma skills (gear köpt på AH) och inte ha någon som helst anledning att starta om sin gubbe för att prova en annan build.

Det är faktiskt inte så illa som du tror. Vad gäller skills så har du ju mycket mer flexibilitet än i D2, där du i princip inte hade någon alls då du valt inriktning. Nu måste du ju välja ett visst antal skills som kommer definiera din spelstil, och ifall du ändrar dig så slipper du spela upp en ny karaktär som i D2. Tycker själv att iden med spells som genererar rage/mana mm mera, kontra spells som konsumerar det samma är genial.
Du kan välja vilka skills du vill ha på de olika positionerna i din actionbar, fast i senaste patchen av betan såg det ut som det kanske bara var vissa typer av skills som kan vara på vissa platser, får fäl se hur det kommer funka.

Runorna är inte heller så dåliga imo. Det är fortfarande gott om utrymme för personliga val. Och det handlar om att välja rätt. Mer damage eller mindre mana? Kortare cd eller större range? Tror inte det kommer vara självklara val. Och här lär skillnaderna mellan karaktärerna variera en hel del skulle jag tro.

Håller med om att jag knappast skulle spela om en karaktär i D3, vilket jag snarare tycker är bra, då systemet i D2 sög en smula imo. Ville man göra en hammerdin där så såg den precis lika dan ut som alla andra hammerdins, eller hur? Vill man verkligen maximera sin karaktär så kommer man iallafall gå in på någon fansite (typ elitist jerks) och kolla den statistiskt bästa builden. Finns inget i världen som kommer kunna ändra på det med tanke på hur sådan informaton sprids på nätet idag.
När man väl har hittat/optimerat den spelstil man vill använde så kommer gear att vara allt. Ifall man vill ha absolut bästa tänkbara gear så kommer man få kolla upp vad som är det mest ultimata i dps vs. survivability och hitta/köpa gear med just den kombination av stats som är mest åtråvärda.

Poängen är att det är så här det kommer att bli, även om spelet var en kopia av D2 i HD eller en helt annan typ av spel, det kommer man inte komma ifrån idag, om man nu vill det. Av det jag sett i betan/skill calculator så kommer variationen på tänkbara builds att vara enorm. Viss kommer alla att ha "tillgång" till alla skills/runor, men det är vilka val fok gör som kommer bli intressanta, då man måste välja ett begränsat alternativ. Därefter så väljer folk hur skillsen ska förbättras med runor, vilken följeslagare som vill ha, vilka passiva skills dom ska satsa på och sist men inte minst, vilket gear dom ska köra med.

Alternativen på spelstilar är löjligt många , jag är iallafall inte det minsta orolig. Och ifall man trots detta tror att spelet kommer vara "casual", eller att "Blizzard kommer hålla en i handen" så behöver man ju inte köpa det. Det jag skrivit ovan är mitt intryck av betan och vad jag läst på D3 siten. Vissa saker kan fortfarande ändras, även efter release, då Blizzard lyssnar på sina spelare.

Medlem

Bleh, utöver det är jag både lättat och besviken. Hade hoppats på en månad tidigare (orkar fan inte vänta 2!), men samtidigt känns det så skönt att veta när det släpps. Får nöta BF3 tills dess då antar jag.

Medlem
Skrivet av kuzul:
Skrivet av firsov:

rant rant!

Men snälla rara. Så för att jag inte håller med om din åsyn så är jag oerfaren/dålig på spelet?
Ja, du KUNDE välja exakt den build du ville. Men Då var det högst troligt att den inte fungerade särskilt bra i hell sen. Ska du ha en vettig build så är det "cookie-cutter builds" som gäller. Light sorc, hammerdin, fishymancer etc etc. Med ett visst set av gear som gav bästa möjliga stats för din klass. Vilket behövde ett visst antal str/dex. Sen resten i vitality som sagt. Var mest en illusion av valfrihet.

Skulle inte heller påstå att hoppa in i något public game och göra sig hostile mot folket som inte ens vill slåss tillbaks skulle kallas PvP. Större delen har aldrig varit PvP. Fokus har alltid vart PvM i Diablo spelen. Senaste året (minst) har PvP vart helt dött i D2, och såg inte alls lika mycket PvP games som PvM fokus games.

Sen så, du lilla ignoranta, så har jag spelat D2 av och till sen det släpptes.

/end

hahaha, du har inte vart något vidare bra på diablo, jo Desa builds funkade bra i hell just drf man gjorde dem.
Antingen lvla du 1-90 i Ubertrist på typ 1 timma eller så fixa man boost till hell och diablo runna till 60 sen baal runna. Först på typ 80 får du på dig allt gear utan att sätta en enda stat i STR eller dex. Du har Torch, anni, enigma som ger dig str då även andra grejer. vilket betyder att du på lvl 75 kan punga ner alla stats i Vita och med en perf CTA buff ligger du o leker på ENDEL HP.

Så här gör ALLA jag någonsin träffat på diabo, och vad är PVM i diablo när man lvlar upp på nån timma? Det enda som finns är typ Ubertrist. Visst det är klart att man Mfar och lvlar som vanligt när man precis börjat men rätt snart med tanke på spelets hastighet behöver man inte det om man inte vill, då kan man göra såhär.
OCH DÅ pvpar de flesta. Dueller är fortfarande vanligt och det finns fortfarande PVP ligor uppe på D2JSP. Satt o kollade på några förut tom.

PVP finns, PVM är något man gör för att ta sig till pvpn. man mfar för o få bra gear men vad finns det utom att pvpa och göra Ubertrists när man har allt gear man vill?

Medlem

Och vilket skämt, 59.99€? Blizzard i all ära, men dom (och alla andra som gör likadant) kan föra upp sina digitala köp. 60$ hade varit dyrt det med för en digital verision, men 600 spänn är ett jäkla skämt. Dom tjänar så sjukt mycket på digital distribution, och så tar dom ett sånt jäkla överpris...giriga as :/

Medlem

YEEEAAAAAH ÄNTLIGEN!

Medlem
Skrivet av Ender:

Och vilket skämt, 59.99€? Blizzard i all ära, men dom (och alla andra som gör likadant) kan föra upp sina digitala köp. 60$ hade varit dyrt det med för en digital verision, men 600 spänn är ett jäkla skämt. Dom tjänar så sjukt mycket på digital distribution, och så tar dom ett sånt jäkla överpris...giriga as :/

Om dom vill sälja sitt spel till butiker (vilket dom vill) så får dom inte ha spelet billigare än i affären för de flesta som köper spel tar hellre billigt & snabbt (digitalt) än dyrt och långsamt (butik). Så vad händer om blizz sänker priset, jo inga affärer kommer köpa det = de får mindre cash. Varför de? Jo för att nu får dom säkert lika mycket cash från butikerna som dom skulle fått av att sälja det billigare + det dom får för digitalt som dom tjänar extra på.

Medlem

Anyways, vart beställer man det till ett bra pris och en trygg leverans där man kan vara säker på att man verkligen får det den 15:e ?

Medlem

Skönt man förbokat spelet redan i juli för 28 €

Medlem

Bra börjar bli trött på dunka monster i Betan! ^^

Software wizard

Fasen, detta kommer frugan inte att gilla
Får bli en tidig semester i år, hehe

Medlem

Är det ok om jag kom när jag såg detta? Inte bara jag hoppas ja? För det är väl normalt??? Ja menar d3 om två månader!!!! AAAAAAAAHHHHH

Medlem

Så sjukt glad!:D:D man får hitta benbrottet från jobbet nu bara! ;]

Medlem

Funderat på sätt att formulera mig på i timmar... men det är svårt att beskriva den här känslan...
Diablo 3, ett spel jag sett fram emot i över ett decennium...

Online-drm för singleplayer-läge.... ?
Och företag undrar varför folk fildelar? Jag betalar definitivt inte ett öre för Diablo 3.

Mojang, forsätt utveckla Scrolls, mina pengar är era. Tacka vet jag företag som faktiskt tycker om spel.

Medlem

Tror jag hoppar över det tills de släppt sina obligatoriska DLC/"expansioner" och balanserat uppp spelet så det inte är pay 2 win via deras marknad, samt gjort det mindre WoW-inspirerat och lite mer Diablo-liknande

Medlem

Jag gillar inte att de har valt Det namnet. Ondska finns tyvärr på våran materiella jordglob och även d*moner. Läs mer om hur ondska kan skada människor: http://www.greatbiblestudy.com/demons_kill_steal_destroy.php

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tror jag hoppar över det tills de släppt sina obligatoriska DLC/"expansioner" och balanserat uppp spelet så det inte är pay 2 win via deras marknad, samt gjort det mindre WoW-inspirerat och lite mer Diablo-liknande

Expansionerna kommer släppas med all sannolikhet med minst 2 års mellanrum. Du får nog vänta 5-6 år till om du ska vänta tills allt är släppt.

Skriv svar