PS3-spelare smartare än 360-spelare?

Medlem
PS3-spelare smartare än 360-spelare?

Hej FZ! Är det bara jag som tycker att ps3-spelare är smartare än 360-spelare i online spel generellt? Tycker själv att ps3-spelarna både agerar smartare och tänker mer taktiskt. Hade ps3 i flera år innan, men så bestämde jag mig för att byta till en 360 i november. Vill be alla som kommenterar på förhand att försöka att inte göra detta till någon galen rage-tråd, som det brukar bli när någon skapar en sådan här tråd. Men som sagt det här är bara min åsikt och vad jag känner och tycker i nu läget.

Medlem

Nog bara för det är fler som äger xbox och MÅNGA av dom är nog kids ska du se.
Vet själv, provade fifa12 online, bara småbarn som skrek i mikrofonerna, när jag ägde ps3 så var det bara äldre som snackade. Kanske ren tillfällighet? vad vet jag, men jag vet att många ungar spelar fifa iaf.

Medlem

Har nog att göra med när du spelar och vad du spelar. Olika spel drar till sig olika målgrupper.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Kan ju visserligen ha med ålder att göra också. PS3:an var betydligt dyrare än 360 vid release vilket säkert bidrog till att småkidsen fick en 360 under julgranen istället för PS3.

Medlem

Trams. Däremot kanske det finns högre medelålder på PS3, och människor med högre ålder tenderar att vara smartare och mer mogna.

Medlem
Skrivet av laxan96:

Hej FZ! Är det bara jag som tycker att ps3-spelare är smartare än 360-spelare i online spel generellt? Tycker själv att ps3-spelarna både agerar smartare och tänker mer taktiskt. Hade ps3 i flera år innan, men så bestämde jag mig för att byta till en 360 i november. Vill be alla som kommenterar på förhand att försöka att inte göra detta till någon galen rage-tråd, som det brukar bli när någon skapar en sådan här tråd. Men som sagt det här är bara min åsikt och vad jag känner och tycker i nu läget.

Svaret är: PC


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:

Svaret är: PC

Touché!

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av laxan96:

Hej FZ! Är det bara jag som tycker att ps3-spelare är smartare än 360-spelare i online spel generellt? Tycker själv att ps3-spelarna både agerar smartare och tänker mer taktiskt. Hade ps3 i flera år innan, men så bestämde jag mig för att byta till en 360 i november. Vill be alla som kommenterar på förhand att försöka att inte göra detta till någon galen rage-tråd, som det brukar bli när någon skapar en sådan här tråd. Men som sagt det här är bara min åsikt och vad jag känner och tycker i nu läget.

Svaret är: PC

Ja för PC har absolut inte massa nötter och småglin som gapar och spelar musik eller spammar textchatten.. nej nej.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Reize:
Skrivet av laxan96:

Hej FZ! Är det bara jag som tycker att ps3-spelare är smartare än 360-spelare i online spel generellt? Tycker själv att ps3-spelarna både agerar smartare och tänker mer taktiskt. Hade ps3 i flera år innan, men så bestämde jag mig för att byta till en 360 i november. Vill be alla som kommenterar på förhand att försöka att inte göra detta till någon galen rage-tråd, som det brukar bli när någon skapar en sådan här tråd. Men som sagt det här är bara min åsikt och vad jag känner och tycker i nu läget.

Svaret är: PC

Ja för PC har absolut inte massa nötter och småglin som gapar och spelar musik eller spammar textchatten.. nej nej.

Min fråga var inte angående att "Om jag skulle byta plattform och i sådana fall vilken?" Det jag vill göra var att jämföra PS3-spelare med 360-spelare. Alla som kommer snacka pc här kan lika gärna skippa det inlägget då det inte för något till diskussionen.

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Reize:
Skrivet av laxan96:

Hej FZ! Är det bara jag som tycker att ps3-spelare är smartare än 360-spelare i online spel generellt? Tycker själv att ps3-spelarna både agerar smartare och tänker mer taktiskt. Hade ps3 i flera år innan, men så bestämde jag mig för att byta till en 360 i november. Vill be alla som kommenterar på förhand att försöka att inte göra detta till någon galen rage-tråd, som det brukar bli när någon skapar en sådan här tråd. Men som sagt det här är bara min åsikt och vad jag känner och tycker i nu läget.

Svaret är: PC

Ja för PC har absolut inte massa nötter och småglin som gapar och spelar musik eller spammar textchatten.. nej nej.

Det är ju värre på konsol.


signatur

Imperator

Inaktiv
Skrivet av Reize:

Det är ju värre på konsol.

Kan jag absolut inte hålla med om. Värsta gnället och rageandet som jag har upplevt under mina +15 år som gamer på både PC och konsol har varit på PC och i spel som CS, Quake och Unreal.

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av Reize:

Det är ju värre på konsol.

Kan jag absolut inte hålla med om. Värsta gnället och rageandet som jag har upplevt under mina +15 år som gamer på både PC och konsol har varit på PC och i spel som CS, Quake och Unreal.

Ok, det vet jag ingenting om. Spelar inte arkad-FPS online


signatur

Imperator

Medlem

Jag håller nog med om att spelet snarare än konsolen drar till sig olika publik. Sen ändras det från gång till gång. Man hittar idioter lite här och där.

Hur blir det förresten med den som har båda delarna om man nu ska följa din teori? Blir han neutral då eftersom han tillhör den 'dumma', samt den 'smarta' sidan?

Medlem
Skrivet av Thomas:

Jag håller nog med om att spelet snarare än konsolen drar till sig olika publik. Sen ändras det från gång till gång. Man hittar idioter lite här och där.

Hur blir det förresten med den som har båda delarna om man nu ska följa din teori? Blir han neutral då eftersom han tillhör den 'dumma', samt den 'smarta' sidan?

Jag sa aldrig att alla 360 spelare var mindre smarta än ps3-spelarna, jag sa bara att det verkade som att det ps3-spelarna var både bättre och smartare än 360-spelarna. Det finns säkerligen jätte många bra 360 spelare där ute det har jag inget tvivel om. Jag fick en möjlig förklaring här längre upp i tråden att det kan mycket väl vara så att alla ungarna fick en 360 under granen eller på födelsedagen för att ps3 var så mycket dyrare ett bra tag.

Medlem

Vad menar du med smartare? Är det folk som spelar, agerar och tänker som du?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Precis min tanke Tybalt.

Det kanske finns någon på psn som du spelat med som tänkt "vad fan gör den där laxen96 egentligen?! han är ju sämre än jättedålig och så luktar han svett och curry!"

1
Skriv svar