EA: framtida Battlefield-spel kan bli prenumerationstjänster

Robot
EA: framtida Battlefield-spel kan bli prenumerationstjänster

"Som alla andra företag så funderar vi på hur vi kan maximera våra investeringar och få ut så mycket som möjligt av vår satsning", säger EA Games-chefen Patrick Söderlund.

#nyhetstips, #ea-games, #electronic-arts


Inaktiv
EA: framtida Battlefield-spel kan bli prenumerationstjänster

Hmm...dom borde börja med att se till att spelen är så pass buggfria att dom är värda att köpa, till att börja med.

Dit for den spelserien.

Medlem

Tyvärr EA. ni har förstört Battlefield serien, genom att tvinga DICE att sparka viktiga arbetare, ersatt med fjantar och bara tänkt på att "Göra ett CoD" liknande spel.

Medlem

Få fler spelare att spela med en prenumerationstjänst? Tror inte det folk är så intresserade av det. Beror så klart på vad kalaset kostar, talar vi en femma i månaden så är jag på. Ska jag däremot betala 100 kr i månaden så är det hej då.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Haha epic fail hoppas EA crashar ner till botten!

Medlem

dafuq! Tror de verkligen att någon skulle spela ett fps med månadskostnad? lol...

Medlem

Jag är redan nu tveksam till att köpa nästa del i Bf-serien, och om det blir så här så kan ni glömma mitt köp...

Giriga jäklar!

Medlem

Inte nog med att spelet är buggigt som fan och är en cod ripoff. Nu ska man betala prenumationsavgift för skiten också. Nä du, det finns allt andra mycket bättre spel där ute istället. R.I.P Battlefield.

Medlem

Är ett stort fan av bf-serien och gillar bf3 rätt mycket men skulle jag betala varje månad? Nej det skulle jag inte! Då skulle jag hellre fortsätta med bf3. Ska man betala så 20kr i månaden och då ska det fan pumpas med gratissaker som nya banor och liknande då skulle det vara lugnt. Plus ett nytt spelläge typ gigantiska banor(gigantiska alltså 500pers servrar typ) där man utkämpar stora slag och tar baser och avancerar fram och tillbaka och försöker hålla frontlinjer och ta över byar inte som conquest där man tar baser hela tiden utan att rundor tar tid och att att man måste ha mer teamwork och en commander för att lyckas överhuvudtaget. Men som det är idag och betala? Aldrig i helvete.

Medlem

Du är en ko, en riktig kossa och du blir mjölkad av EA-bonden varje dag.

Medlem

EA´s dröm är om deras konsolspelare köper deras spel medan deras pc spelare betalar en kostnad basera på tiden man spelar deras spel. Verkar som de vill försöka göra som Activision gör, ja EA jag ser vad ni håller på med. Men detta kan gå åt andra hållet med, vad händer om era konsolköpare och era pc spelare bestämmer sig för att nu är det nog?

Medlem

hmm. tror knappast man får fler spelare om spelarna är tvungna att betala varje månad.. titta på LoL.. hur många miljoner spelar inte det? Nu vet jag dock inte hur många spelare HON DOTA 2 osv har/kommer att ha. but still:P

Medlem

Just ja, jag kom på att Cs: Go kommer ut snart, så då slipper jag bry mig om EA och Activisions fulspel...

Medlem
Medlem

Hahahahhaha....... wait what?


signatur

Nä men, annars då?

Inaktiv

Tack och adjö, Battlefield. Det var kul så länge det varade.

Medlem

Ja det var väll tur att man fick uppleva guldåldern i spel. När dem flesta gjorde spel för att dem skulle vara roliga och inte för att göda aktieägarna.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Ska det vara betaltjänst så ska det vara rikligt med innehåll, det håller jag med om men rent principiellt finns det ingen vettig anledning för konsumenten att glädjas över prenumeration.

Medlem

Fast att Battlefield är bra spel och jag är en trogen spelare, så blir svaret NEJ! Jag tänker inte betala mera för ett spel jag redan har köpt. Wow, Swtor, och andra mmo spel får vara som det är, men aldrig i livet att jag tänker sitta och acceptera att de ska förstöra en spelindustri med att betala för ett spel som Battlefield. Det kommer bli deras begravning.

Att EA kommer med ett sånt här exempel är inget man bör förvånas över heller.

Må hoppas det aldrig kommer genomföras.

Medlem
Medlem

lol

Verkligen?

Medlem

Där slog han huvudet på spiken... dom blir allt girigare och girigare. Så trist...

Känns inte som han kommer få fler spelare till genom att ta ut månadsavgifter. Snarare tvärtom


signatur

Nämen!

Medlem

Från och med denna dag lovar jag att bojkotta nästa Battlefield spel om månadskostad tillkommer.

Får hålla mig till Tribes och Team Fortress tills världens slut.

Medlem

Kan funka...
Sätt ett lägre pris på spelet vid inköp och en prenumerationskostnad som inte får en att sätta kaffet i halsen.
Sen underhåller de spelen med patcher och fixes veckovis och gratis expansionpacks (nya vapen, game modes, maps, skins etc) ca. 4-6 ggr per år.

Medlem

Vila i frid, Battlefield. Trogen vän sedan 2002.

Medlem

Nu är det officiellt, EA Games är lika ruttna som Activision och Battlefield är deras Cod...
Varför inte bara gå ihop med Activision Blizzard och skapa det vidrigaste företag i mänsklig historia!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

ok om det blir stort som ett mmo men nuvarande bf spel aldrig i livet.

"– Som alla andra företag så funderar vi på hur vi kan maximera våra investeringar och få ut så mycket som möjligt av vår satsning och få fler människor att spela den här produkten, säger EA Games-chefen Patrick Söderlund."

Sen när spelar mera folk spelena när man har p2p.....

FM-guru
F.d. Sisyr

Amen seriöst vad är det för jävla Lucifer wannabes som sitter & kläcker ur sig såna idéer?

Skriv svar