Bioware möter den massiva Mass Effect 3-kritiken

Medlem

Snacka om att hala sig som en ål i glidmedel mellan två lerbrottande bimbos.

Medlem

Urk,efter allt snack om personlig story och hur dina val skall reflekteras så slutar det up i 3 i princip likartade slut som inte har ett dyft att gjöra med allt man upplevt i föregångarna :<.
Bioware the masters of trolling.

Testpilot

Även om jag inte rageflippar som så många andra tycker jag det här slutet låter bättre:

http://arkis.deviantart.com/art/Mass-Effect-3-Alternate-Endin...

Medlem

Hela spel serien är kanon, med tanke på att tjat om 1000 variabler att ta åtanke till inför ME3 om man importera spar filer så är slutet ett slag i ansiktet och känns som ihop hafsat bara för att budgeten tog slut......

Medlem
Skrivet av Casey Hudson:

– I didn’t want the game to be forgettable, and even right down to the sort of polarizing reaction that the ends have had with people–debating what the endings mean and what’s going to happen next, and what situation are the characters left in. That to me is part of what’s exciting about this story. There has always been a little bit of mystery there and a little bit of interpretation, and it’s a story that people can talk about after the fact.

Sååå, Bioware bara helt enkelt säger "Vi har visst skrivit ett kompetent slut som knyter ihop saker och ting på ett vettigt sätt."?

Läs detta! LÄS DETTA! LÄS DETTA FÖR TUSAN!
http://1.bp.blogspot.com/_H9Eynnt_TVU/TIy3rtdA7CI/AAAAAAAABKc/crWtw9xqQ2g/s1600/Read_this_tnb.png
GAH!

Jag kommer snart att posta allting i klar text. Oavsett om det spoilar eller inte för folk. Jag börjar bli trött på att försöka dämpa mig lite för att inte spoila ett sådant dåligt slut för folk. Jag vet ärligt talat inte om folk ens bryr sig om att läsa sånna här postade länkar innan de kommenterar "Äh, folk är fortfarande bara sura för att de fick inte ett lyckligt slut." Kollar Bioware ens dessa argument varför deras slut är kasst? Det känns som att de går i en egen loop för att inbilla sig att vi är bara ledsna att spelet tog slut.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Här är mitt problem med alla tre sluten:

Alla Mass Relays går obligatoriskt sönder vilket effektivt separerar och bannlyser alla raser till sina hemsystem mer eller mindre för evigt. Allt samarbete du fått till under spelet? Glöm det för nu har all möjlighet för galaktiskt gemenskap gått upp i rök och säg mig, vad är Mass Effects universum utan just det?

Medlem

Asbra artikel!

+1

Medlem
Skrivet av Johan3043:
Skrivet av Kimpur:

Alla dör!

Tack för spoilern... Retard...

Varsågod, jag har inte spelat spelet, så jag tänkte skoja till det med ett ganska vanligt skämt i ett sådant här sammanhang


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Kimpur:

Alla dör!

Beror helt på hur du spelar.

Använd spoiler-taggen (och citera inte spoilers, då blir de ju ännu mer tydliga).

Text som ska döljas

Sorry, jag har inte spelat spelet så jag visste inte

Jag tänkte bara på ett videoklipp när jag skrev..
http://www.youtube.com/watch?v=QGUsFwmBHzc#t=5m10


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Vad alla ska gnälla på slutet då =S har iochförsig inte kört klart spelet än men SÅ dåligt kan det väl inte vara? Försöker hålla mig ospoilad men det blir svårt när alla skriver om det

Dessvärre så är det nog just så illa som folk påstår. Inte för att det hindrade mig från att njuta av spelet under tiden det pågick men med tanke på det konsekvenstänkande och berättande som har genomsyrat Mass Effect redan från första spelet så var det så kallade slutet en riktig kalldusch. Antar att jag ( och många med mig ) bara hade förväntat mig något mer än ett stinkande exempel på uselt skriven Deus Ex Machina.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

anledningen till att jag hatade slutet var för att det inte hade någon grund, whatsoever.

för att säga någon sak som att "alla skapelser kommer försöka förinta sina skapare" som en grund är inte bra. visst, geth försökte och nästan lyckades. men att säga att alla kommer att göra det, och i sista stunden, är inte bra gjort.

speciellt inte ifall du kan 2 timmar tidigare mäkla fred mellan dem på en mening så att de lever i symbios.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Kan rövhålen bara erkänna att de är gnidna skitar. FUCK EA för att ni förstört dice och Bioware. FUCK UBISOFT för allt jävla DRM och FUCK SEGA för att ni trasat sönder Creative Assembly. Inget gott kommer ur stora mega-företag, när de blir för stora tappar de kontakten med sina kunder och slutar se dem som fans och ser dem istället som pengabehållar som det gäller att klämma så mkt som möjligt ur samtidigt som man ger dem så lite som möjligt i utbyte.

Medlem

Jag undrar fortfarande hur Turians kvinnor ser ut...

Inaktiv

Kan vara så att Bioware trollar oss med slutet, om du har sett "the secret ending" som är 10sec lång. Så indikerar det på att allt kan var en bluff och framtida DLC är på G. Men det här är ju bara spekulationer med en strimma hopp.

Många tror nu att "the secret ending" är shepard, kvar på jorden och att slutet har endast varit ett indoktrinerings försök. Långsiktigt men möjligt, förklarar en hel del dock.


signatur

The definition of insanity?

Qjt
Medlem

Det största felet är väl att spelet inte slutar på riktigt? När allt är över och när meddelandet "Play more by buying DLC" trycks bort spawnar man bara strax innan slutet och allt är ogjort. Känns så fel.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=0sYp-eggD1Q&list=UUy1Ms_5qBTaw..., kan inte annat än att hålla med till hundra procent, fler borde inse hur det ligger till. Han säger det jag skrev i den andra tråden, enda anledningen till att företag som EA existerar är vi, dess konsumenter, inte deras aktieägare. Tror ni deras aktieägare bryr sig ett skvatt om vilka spel som görs, det enda de bryr sig om är att tjäna så mycket pengar som möjligt med så lite utgifter som möjligt, inget annat. Jag gillar också deras spel, jag har varit ett stort fan av EA och Bioware länge, det smärtar mig att se denna utveckling, att se hur de börjat behandla sina kunder och deras totala ignorans mot dessa.

Medlem

Jag njöt somfan av slutet iaf.. Men allvarligt, ni som klagar på slutet.. vad förväntade ni er?

Medlem
Skrivet av Blavita:

Jag njöt somfan av slutet iaf.. Men allvarligt, ni som klagar på slutet.. vad förväntade ni er?

Jag tror att den här sidan sammanfattar mina egna problem med slutet tämligen väl:
http://www.gamefront.com/mass-effect-3-ending-hatred-5-reason...

Kul att den här travestien åtminstone gladde någon.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Något som kändes konstigt är att alla slut egentligen var en förlust. Även om man förintar reapers, så förstörs alla mass relays. Utan mass relays så kommer utvecklingen stanna, för alla är fast i det solsystem dem befinner sig i. Hade reapers gjort deras jobb nu, så hade visserligen de utvecklade raserna försvunnit, men yngre raser hade utvecklats och skapat nya rymd-imperium, mycket tack vare mass relays. Nu slutade det istället med att alla i princip är tillbaka i stenåldern.

Dessutom finns hela universums flotta vid jorden så de kommer att bli fullt

Medlem

Tycker det borde åtminstone funnits ett slut där shep kunde få typ ett värdigt slut, alltså att man kämpat genom 1an och 2an för att slutligen ge ens karaktär vad han så kämpat för. Hade inte varit fel om man kunde fått ett slut där shepard gifte sig med Tali och fick ungar på nån planet, eller ett slut där han överlevde genom att ladda ner sin medvetenhet till en Husk.. Det hade iaf varit roligare slut, lite variation istället för bara ta död på hela galaxen.


signatur

/Fat_cat

Medlem
Skrivet av znubbis:
Skrivet av Monstertarzan:

Något som kändes konstigt är att alla slut egentligen var en förlust. Även om man förintar reapers, så förstörs alla mass relays. Utan mass relays så kommer utvecklingen stanna, för alla är fast i det solsystem dem befinner sig i. Hade reapers gjort deras jobb nu, så hade visserligen de utvecklade raserna försvunnit, men yngre raser hade utvecklats och skapat nya rymd-imperium, mycket tack vare mass relays. Nu slutade det istället med att alla i princip är tillbaka i stenåldern.

Dessutom finns hela universums flotta vid jorden så de kommer att bli fullt

Väldigt många här som verkar ha missat att reapers gjort detta i miljontals år... Att mass relays förstörs öppnar upp för alternativ, kanske mer avancerade. I och med att det inte blev någon utrotning denna gången så finns 50000 års utveckling kvar...
Så "förlust", "tillbaka till stenåldern", "utvecklingen stanna" ??? njaaa, skulle inte tro det!

as Sovereign explains, "By using it [mass relay technology] your society develops along the paths we desire."

Medlem

Det som jag stör mig mest på är

Nu när man ska välja de 3 valen så händer det 1 sak. När en relay förstörs är explosionen som en supernova, och vad hender i slutet? jo du förstör alla relays=shepard utplånar alla planeter som det finns närheten av relays.

Medlem
Skrivet av ReeBart:

Det som jag stör mig mest på är

Nu när man ska välja de 3 valen så händer det 1 sak. När en relay förstörs är explosionen som en supernova, och vad hender i slutet? jo du förstör alla relays=shepard utplånar alla planeter som det finns närheten av relays.

Det relay man förstör i DLC Arrival är alpha relay, kanske har nått med det att göra?

Inaktiv

VARNING SPOILERS (Men de är i svart...)

Hahaha, jag undvek alla nyheter om ME3 för att inte få slutet spoilat, men jag tyckte att uppståndelsen var en spoiler i sig eftersom det inte bådade gott. Nu har jag spelat dit.

Oj vilket spel! Definitivt ett av de bäst jag spelat om man räknar till serien, och då har jag bara spelat 2 och 3 (och jag är petig - trodde ettan var ett skitspel som HALO så jag hoppade rakt in i 2 innan jag insåg mitt oförlåtliga misstag). Har inga problem med slutet (det finns ju flera) förutom att jag inte fick tänka igenom alternativen ordentligt, de repeteras inte. Slutet jag fick/valde var värdigt

och oamerikanskt. Närmast lite hegelianskt och förmodligen den enda hållbara -lösningen- för ME-universat som helhet.

. Hoppas att de fortsätter med serien på något sätt.

Kläm in något mellanstadium mellan 2 och 3 tex. Jag har inte fått nog av Liara. Finns det såna kvinnor i verkligheten?

Men det riktiga hotet är ju inte något av det som sker i spelet utan entropidöden.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

de vill ju lätt kunna göra en uppföljare samt släppa massvis med DLC som fixar slutet, något de "kommit på" i efterhand och nu gör "för att glädja sina fans". Kommer kosta 100kr styck, vara på minst 5 delar
Bioware, vi känner er...

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

Aaah, han vill inte att det ska bli bortglömt.. längst ner på sämsta slut någonsin?

Hur kan man säga så, tyckte slutet var briljant och oförutsägbart tillskillnad mot alla andra spel som alltid slutar med att "FUCK YEH america wins, all is good" eller dylikt. Att folk klagar är tamefan helt otroligt.. jag är i alla fall nöjd med trilogin och självklart ska det finnas gåtor och mystik kvar när de skapat ett sånt enormt universum.

Medlem

Om man vill ha ett spel som är "unforgettable" så tycker ju jag (kanske bara jag) att det är väll bättre att göra ett super episkt slut som faktiskt hänger ihop med resten av spelet.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Såhär tycker iallafall jag att det skulle ha slutat. Och detta kommer jag bara skriva ihop lite slarvigt och hastigt! spoiler varning. Det skulle ha varit exakt som det var fram till att man rusar som en galning mot den där "strålen" som teleporterar en till citadelet. Fast istället för att alla som rushar blir smällta av reaper jäveln så kommer Joker i fullfart och spränger skiten ur reapern. Alla som rushar teleporteras nu upp till det där kontrollrummet, där står Illusive man och försöker snacka sig ur det som vanligt, men då blir Andersson (den mörkhyade) galen och börjar skrika och motargumentera ni vet ungefär hur det skulle sett ut. Och då blir han skjuten av Illusive man, shepard får sån röd renegade grej, skjuter ihjäl illusive man, pratar lite sentimentalt bla bla, öppnar upp citadelet. Crucibeln connectas, man åker upp i den där hissen och den där konstiga ungen är utbytt mot ett väldigt avancerat typ av VI (catalyst) och han bablar på "we must prevent chaos" bla bla, och sen övertalar man VI'n att reapers är inget bra alternativ, pratar lite mer, tills man sedan blir förfrågad, om man vill stänga ned hela "Reaper projectet" kalla det vad ni vill men alla reaper fan vaporiseras och crucibeln blir värdelös eftersom catalysten (VI'n) också den vaporiseras. Shepard och alla i teamet överlever, tillsammans med triljoner andra och påbörjar nu sitt "nya" liv utan reapers. Visst lär det bli framtida krig och så men nu slipper dom iaf oroa sig över reapers och annat skit... Detta hade varit ett slut som enligt mig, hade givit denna underbara spelserie en avslutning det förtjänar!

12
Skriv svar