From Ashes del av Mass Effect 3 från början

Medlem

EA är tjuven i detta, dom sabbade battlefield 3 och nu har dom sabbat ME3... Fuck EA, nästa EA-spel blir back to basic, Piratflaggan hissas...

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Du är ganska naiv om du tror att skitföretag inte får kunder - titta på Apple, exempelvis. (Deras "ideologi", support, Foxconn-fabriker etc. etc.) Eller Ubisoft med deras snudd på fascistiska DRM.

De har varit raka? Karaktären (ett par MB data) var inkluderad i spelet, men själva innehållet var ordagrant DLC - 600ish MB.

Det är nog bara en tidsfråga innan EA och Ubisoft kommer förlora många kunder om de fortsätter i samma stil. Jag köper inte EA skitsnack om att detta inte varit planerad väldigt länge. De har själva sagt att det var detta eller att avskeda folk, hade det varit en spel som inte var framgångsrikt hade jag kunnat ha förståelse för deras agerande men att säga att de tänker avskeda folk på en av deras mest framgångsrika IP någonsin säger en hel del hur EA är som företag och hur de ser på sina anställda. Jag kanske kommer köpa spelet när det kostar 50 kr och släpps med samtliga DLC men mer tänker jag då inte betala för det. Ger mycket hellre dessa pengar till en utvecklare som Double Fine som verkar förstå hur man behandlar sina kunder eller en utgivare som CD Project som även de verkar ha insett detta.

Så här enkelt är det, fortsätt betala för alla denna DLC som borde ingått från början och de kommer dela upp spelen ännu mer. De testar gränser som sagt och kommer fortsätta göra detta tills de märker att folk fått nog, att tro annat. det är naivt om något är-

Inaktiv

Tja... vad ska man säga.
Grundproblemet här är, i mitt tycke, att spel idag helt enkelt kostar för lite (eller snarare att intäkterna för stora titlar är för låga) och därför så försöker man dryga ut det med DLC.
Det är förståeligt men inget kul för konsumenterna.

Det stora problemet den här gången är dock inte DLCt i sig utan det faktum att Bioware ljuger för sina fans vilket är ett effektivt sätt att döda lojalitet hos människor som har att välja mellan att köpa, piratkopiera eller bojkotta spelet och chansen att de ska välja det första alternativet sjunker drastiskt när de känner sig illa behandlade.

Medlem

Day 1 DLC = du kan inte vinna, ju större "DLC" destu större förlust för dig som spelare, är det bara ett skin eller någon kosmetisk eller poänglös sak däremot, är det acceptabelt.

Medlem

Detta är total BS. Det här är olika variationer på waterfall modell vilket är totalförbjudet. Det funkar INTE såhär på framgångsrika företag. Jag kan inte tänka mig att dom följer en sån här utvecklingsmodell när EA lär styra deras organisation. Inget vettigt företag med över 5 anställda använder nån annan modell än XP eller scrum.

Den som gjort den här överblicken vet ingenting om utveckling.

Om nu ME3 utvecklades med waterfall model så kan det förklara varför resultatet är så jävla fail.

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:

Visst det är ett fritt val att köpa till DLC men, hallå en Prothean som dlc...en viktig ras i spelets story utesluts (såvida du inte betalar) - det var ok i tvåan när det bara var en mercanery som inte tillförde mycket överhuvudtaget till spelets story men nu gick de för långt.

Exakt. Det vore som att köpa Sagan om Ringen-böckerna och ha delarna som Gandalf är med i som DLC.

Medlem

Kunde dem inte visat lite tydligare vad det är man behöver göra..?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av krad:

EA är tjuven i detta, dom sabbade battlefield 3 och nu har dom sabbat ME3... Fuck EA, nästa EA-spel blir back to basic, Piratflaggan hissas...

Att det skulle vara ok att spela ett spel när det är stulet men inte när det är köpt låter inte som ett solklart fel hos företagen.

Vill du visa att EA gör fel så ska du undvika spelet helt och hållet, inte bara säga att du inte vill betala för det, för att sedan ladda ner och spela det gratis. Det visar bara att du är snål och kriminell.

Medlem
Skrivet av Lavrentivs:
Skrivet av krad:

EA är tjuven i detta, dom sabbade battlefield 3 och nu har dom sabbat ME3... Fuck EA, nästa EA-spel blir back to basic, Piratflaggan hissas...

Att det skulle vara ok att spela ett spel när det är stulet men inte när det är köpt låter inte som ett solklart fel hos företagen.

Vill du visa att EA gör fel så ska du undvika spelet helt och hållet, inte bara säga att du inte vill betala för det, för att sedan ladda ner och spela det gratis. Det visar bara att du är snål och kriminell.

Jag är varken snål eller kriminell din lilla moralkärring... Skojar du eller är du bara förbannat töntig?

Medlem
Skrivet av krad:
Skrivet av Lavrentivs:
Skrivet av krad:

EA är tjuven i detta, dom sabbade battlefield 3 och nu har dom sabbat ME3... Fuck EA, nästa EA-spel blir back to basic, Piratflaggan hissas...

Att det skulle vara ok att spela ett spel när det är stulet men inte när det är köpt låter inte som ett solklart fel hos företagen.

Vill du visa att EA gör fel så ska du undvika spelet helt och hållet, inte bara säga att du inte vill betala för det, för att sedan ladda ner och spela det gratis. Det visar bara att du är snål och kriminell.

Jag är varken snål eller kriminell din lilla moralkärring... Skojar du eller är du bara förbannat töntig?

Laddar du ner spelet är du kriminell.

Med det sagt, jag håller helt med dig. EA tvingar ut spel på tok för snabbt, istället för att låta dem växa fram i en takt som passar utvecklarna.

Däremot vet man inte hur många spel som kanske aldrig hade skapats om EA inte hade funnits. Dem pumpar in väldigt mycket pengar och "hjälper" många utvecklare.

Det finns två sidor av alla mynt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skriv svar