Hett rykte – Bethesda gör Elder Scrolls-mmo

Robot
Hett rykte – Bethesda gör Elder Scrolls-mmo

Det kan snart vara dags att åter bege sig till världen som gett oss Skyrim, Morrowind och Oblivion. Och den här gången sägs det röra sig om ett onlinerollspel.

#bethesda


Medlem
Hett rykte – Bethesda gör Elder Scrolls-mmo

ja, det var väll bara en fråga om tid när detta skulle hamna på tapeten? fan och hans moster ska göra MMOs nuförtiden ^^


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Nej nej nej nej nej please don't. Elder Scrolls är redan lite halvmesiga med sitt RPG'ande men detta skulle verkligen ta bort det sista av detta. Satsa istället på möjlighet att spela Co-Op med 1-4 spelare eller så. Inte MMO >.<

Men behövs väl lite prenumerations pengar för att finansiera stora RPG'er då de kräver så mycket content. Vilket märks i Skyrim då det ganska uppenbart ibland har blivit påskyndat.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Om dem gör ett MMO så vill jag ha ett MMO i first person där man kan springa runt som i dem tidigare spelen och inte någon third person MMO för många sådana.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

istället göra mmo kan dem göra ett grymt elderscrolls spel med co-op och inga buggar dem borde lägga mer tid på spele, typ skyrim med co-op o inga buggar typ

Medlem

NEEEEEEEEEEEJ !!!!!!!!!!!!!

Medlem

Detta var väntat efter all förenkling och rationalisering av Elder Scrolls spelen allt eftersom.. Och då allt mer prio på kosoll kan detta faktist bli än sämre. Men den stora frågan är hur mycket av uppmärksamheten som kommer gå från deras redan bantade RPG till MMO:t?


signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

Medlem

Ytterligare ett fantasy mmo... gör Fallout online istället!!!

Medlem

Bantade? antar du menar Skyrim då? har lirat 170h eller liknande och nog finns det fortf saker att göra och utforska

Hellre ett nytt MMO än nå jäkla Co-op mode till Skyrim. Det är nog lätt som det är.

PaZ
Medlem

"Intressant i sammanhanget är att ryktet går stick i stäv med de jobbannonser med mmo-anknytning Zenimax lade ut för ett tag sedan." Jag ser inga motsättningar mellan den länkade annonsen och ryktet?

Medlem

... som sagt, när ett spel blir tillräckligt stort så blir det antingen ett MMO eller en interaktiv film. *suck*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Låter ju inte så troligt, med tanke på att de verkar ogilla MMO (eller i varje fall inte vill förvandla sin serie till ett MMO), men med tanke på deras kommentar "Inga kommentarer" så verkar det ju vara något på gång i alla fall. Annars borde de ha dementerat. :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

På vilket sätt går det stick i stäv med annonserna?

Åh nej nej nej, snälla nej.....

Medlem
Skrivet av davvearak:

istället göra mmo kan dem göra ett grymt elderscrolls spel med co-op och inga buggar dem borde lägga mer tid på spele, typ skyrim med co-op o inga buggar typ

Ja tack! Hellre co-op med ett par vänner än MMORPG. Det finns alltför många som misslyckats på den marknaden och i mitt tycke passar inte Elder Scrolls som MMORPG. Själva tjusningen utgörs av episka strider, vackra, orörda miljöer och känslan av att ensam vara världens räddare.
Dessutom bävar jag vid blotta tanken på att dialogerna byts från karaktärernas gammalmodiga språkbruk till fjortonåringar som skriker "OMFG NOOB FUCK NIGGER PISS L2P U FUCKIN FAGGOT" i dungeons.

Fast man vet ju aldrig...


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Medlem
Skrivet av PaZ:

"Intressant i sammanhanget är att ryktet går stick i stäv med de jobbannonser med mmo-anknytning Zenimax lade ut för ett tag sedan." Jag ser inga motsättningar mellan den länkade annonsen och ryktet?

Jag tänkte med på det, trodde att jobbannonserna inte pekade på att ryktet stämde ... men hur kunde de då ha mmo-anknytning? =P well, meningen gick stick i stäv med innebörden av det uttrycket


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

De har hållt på med det under flera år, vilket jag också nämnt på FZ förut. Tidigare under utvecklingen var iaf Imperial City det som fraktionerna slogs om. Av det jag hört kändes det som om det skulle bli ett standard theme park-MMO, tyvärr.

Redaktör
Ponny
Skrivet av farbrorwiwi:
Skrivet av PaZ:

"Intressant i sammanhanget är att ryktet går stick i stäv med de jobbannonser med mmo-anknytning Zenimax lade ut för ett tag sedan." Jag ser inga motsättningar mellan den länkade annonsen och ryktet?

Jag tänkte med på det, trodde att jobbannonserna inte pekade på att ryktet stämde ... men hur kunde de då ha mmo-anknytning? =P well, meningen gick stick i stäv med innebörden av det uttrycket

Kalla det hjärnsläpp. Jag menade naturligtvis det motsatta.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Hellre Co-op!!

Medlem
Medlem

Så länge dom gör MMO:et i samma stil som Skyrim så lär det bli riktigt grymt.

Medlem
Skrivet av VonSnoe:

Så länge dom gör MMO:et i samma stil som Skyrim så lär det bli riktigt grymt.

Som sagt, för några år sedan var det iaf mer inspirerat av WoW.

Medlem

ännu ett stämningslöst mmo utan inlevelseförmåga och med värdelös artstyle

Medlem

Har för mig att den har sagt att Elder Scrolls Serien skulle stanna singleplayer.

Dock om det är sant så är ännu en spelserie död pga MMOs.


signatur

My momma always used to say, life is like a box of chocolates!

Inaktiv
Skrivet av VonSnoe:

Så länge dom gör MMO:et i samma stil som Skyrim så lär det bli riktigt grymt.

grafiken lär bli så förenklad att även den sämsta datorn i kambodja kan köra det .. mmo regel nr 1

Inaktiv

Zenimax/Bethesda har ju licenserat Hero Engine sen länge tillbaks, så det är full möjligt att det blir med den spelmotorn de gör MMO:et. Samma spelmotor som Bioware använder för SWTOR.

Inaktiv
Skrivet av Acon5:

Har för mig att den har sagt att Elder Scrolls Serien skulle stanna singleplayer.
Dock om det är sant så är ännu en spelserie död pga MMOs.

Det är faktiskt inte omöjligt att göra flera spel. Med tanke på Skyrims succe är det givet att de gör uppföljare på den serien.

Men visst, WoW tog ju död på Warcraft, det har ju inte kommit någon uppföljare på WC3.

Medlem

Urk, föredrar helt klart rollspel i singleplayer. Även om det hade varit kul att spela Skyrim i Co-Op med frugan och några polare.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Tyvärr är de väl där pengarna ligger om man vill tjäna stålars...mmorpg

123
Skriv svar