20-30 personer får gå från Obsidian – lägger ner spel

Robot
20-30 personer får gå från Obsidian – lägger ner spel

Rollspelsstudion lägger ner ett next-gen-projekt, och South Park-spelet påverkas också.

#obsidian-entertainment, #fallout-new-vegas, #bethesda


Medlem
20-30 personer får gå från Obsidian – lägger ner spel

Hoppas allt går bättre för Obsidian. Många underbara speltillverkare på den studion, och enligt min åsikt en av dem få spelföretag som fortfarande gör intressanta spel.


signatur

My momma always used to say, life is like a box of chocolates!

Medlem

Om de hade släppt färdiga produkter istället för att förlita sig på patcher så kanske de hade fått ett bättre mottagande. Jag älskade FO:NV men det släpptes i ett katastrofalt skick. Likaså Alpha Protocol och flera av deras andra spel, KOTOR II, DS III. Känns som att Obsidian hade visionerna men inte möjligheterna att följa upp det hela.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

De kunde inte ha gett dem en liten bonus för att de var nära?

Medlem

Tja, någonstans måste man väl dra gränsen.. men det där ser ju nästan bara taskigt ut.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Det som är mest bissart är bonussystemet tycker jag, dom får inga royalties tack vare ett betyg på metacritic...


signatur

Nämen!

Medlem

Rör inte mitt Obsidian! en vacker dag kommer ljuset segra och de kommer tillverka KotOR 3!

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Om de hade släppt färdiga produkter istället för att förlita sig på patcher så kanske de hade fått ett bättre mottagande. Jag älskade FO:NV men det släpptes i ett katastrofalt skick. Likaså Alpha Protocol och flera av deras andra spel, KOTOR II, DS III. Känns som att Obsidian hade visionerna men inte möjligheterna att följa upp det hela.

Tror att en hel del beror på att dem har en ofta en ganska tight deadline, i Kotor 2 så var dem exempelvis tvungna att ta bort läskigt många quests och korta ner storyn (även andra godsaker).

Dock så håller jag med att deras QA team borde ta sig i kragen. Men, jag antar att jag aldrig riktigt har brytt mig så mycket om buggar i spel så länge jag kan spela dem(vilket jag alltid har kunnat).


signatur

My momma always used to say, life is like a box of chocolates!

Medlem

Äsch Besthesda era bitterfittor in med bonusen.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Det känns som om det i mångt och mycket finns inte bara personer gemensamt mellan black isle, Troika, och Obsidian - samma kämpaglöd, samma oförmåga att koda spel utan tonvis med buggar, och samma oförmåga att ta sig ifrån den där vinglande nivån ekonomiskt :/

Medlem

And so the last bastion of hope begins to falter, and will soon succumb to the darkness that is the modern video game industry.

Trist.

Moderator | Testpilot

DS 3 är en disgrace till serien. Helst till PC!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bethesdas advokater strikes again... Älskar deras spel men fan, deras advokater är bara för mycket.

Medlem
Inaktiv

Riktigt synd. Obsidian gör bra spel.

Medlem

Trodde dom bada i pengar nu..


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Inaktiv

krävdes ju 6 eller 7 patcher för att new vegas skulle bli spelbart på pc .. och det hade svag spelkänsla jämfört med fallout 3

Medlem

inget tipstack.. min e-penis krympte precis till µ-proportioner. =(

Medlem

Så deras bonus hänger på åsikterna från en handfull recensenter? Minst sagt bisarrt.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Så deras bonus hänger på åsikterna från en handfull recensenter? Minst sagt bisarrt.

jag tycker nog inte det är så konstigt. Det är som vilket mål som helst för ett företag. Det är deras uppgift att veta vad de vill ha och lära sig hur de ska göra för att nå det.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Hockey Stick:

Så deras bonus hänger på åsikterna från en handfull recensenter? Minst sagt bisarrt.

jag tycker nog inte det är så konstigt. Det är som vilket mål som helst för ett företag. Det är deras uppgift att veta vad de vill ha och lära sig hur de ska göra för att nå det.

Nog är det konstigt alltid. Bonusen borde ju om något baseras på antal sålda ex om något. Bara för att en recensent inte gillar ett spel innebär ju inte det att ingen annan gillar det. Man kan inte skapa spel för att enbart recensenter ska spela dem.

Enligt min åsikt var fa nw mycket bättre än fo3. NW hade mycket mer likheter med fo1-2 i fråga om story och humor. Sen att de flesta dlc till NW va rent skräp är ju en annan sak men de var dom ju även till FO3 så.

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av joary639:
Skrivet av Hockey Stick:

Så deras bonus hänger på åsikterna från en handfull recensenter? Minst sagt bisarrt.

jag tycker nog inte det är så konstigt. Det är som vilket mål som helst för ett företag. Det är deras uppgift att veta vad de vill ha och lära sig hur de ska göra för att nå det.

Nog är det konstigt alltid. Bonusen borde ju om något baseras på antal sålda ex om något. Bara för att en recensent inte gillar ett spel innebär ju inte det att ingen annan gillar det. Man kan inte skapa spel för att enbart recensenter ska spela dem.

+1

Medlem

Fy fan vad sorgligt, älskade skiten ur New Vegas.

Inaktiv

ännu ett exempel på hur fubar hela distributör-producent-systemet är uppbyggt.

Medlem

metacritic *spottar* hur kan nån basera något på metacritic? Inte nån som är vid sina sinnes fulla bruk iallafall.

Medlem

NOOOOOOOOOOOO! SOUTH PAAAAAAAAAAAAAAAARK!!! <3 CAPS LOCK ^___^ GOSU!

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Komured:
Skrivet av joary639:
Skrivet av Hockey Stick:

Så deras bonus hänger på åsikterna från en handfull recensenter? Minst sagt bisarrt.

jag tycker nog inte det är så konstigt. Det är som vilket mål som helst för ett företag. Det är deras uppgift att veta vad de vill ha och lära sig hur de ska göra för att nå det.

Nog är det konstigt alltid. Bonusen borde ju om något baseras på antal sålda ex om något. Bara för att en recensent inte gillar ett spel innebär ju inte det att ingen annan gillar det. Man kan inte skapa spel för att enbart recensenter ska spela dem.

+1

Är det bättre att satsa på sålda ex? Skulle gissa att spelens utvecklingsbudget då skulle sjunka medan reklambudgeten hade skjutit i höjden. Så länge spelrecensenter kan påverka försäljningssiffror kan man va relativt lugn att resurser kommer ges till utvecklarna. Den dagen vi väljer att bara köpa spel baserat på hype och reklam och inte speljounalister så kommer kvalitén ta ett nosedive ner i b-filmshelvetet.

Medlem
Skrivet av Roudolf:
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Komured:
Skrivet av joary639:
Skrivet av Hockey Stick:

Så deras bonus hänger på åsikterna från en handfull recensenter? Minst sagt bisarrt.

jag tycker nog inte det är så konstigt. Det är som vilket mål som helst för ett företag. Det är deras uppgift att veta vad de vill ha och lära sig hur de ska göra för att nå det.

Nog är det konstigt alltid. Bonusen borde ju om något baseras på antal sålda ex om något. Bara för att en recensent inte gillar ett spel innebär ju inte det att ingen annan gillar det. Man kan inte skapa spel för att enbart recensenter ska spela dem.

+1

Är det bättre att satsa på sålda ex? Skulle gissa att spelens utvecklingsbudget då skulle sjunka medan reklambudgeten hade skjutit i höjden. Så länge spelrecensenter kan påverka försäljningssiffror kan man va relativt lugn att resurser kommer ges till utvecklarna. Den dagen vi väljer att bara köpa spel baserat på hype och reklam och inte speljounalister så kommer kvalitén ta ett nosedive ner i b-filmshelvetet.

Nu handlade det inte om vad vi vill köpa eller vad de ska satsa på med reklamkampanjer. Det handlade om att de inte får deras bonus p.g.a. att de fick ett poäng för lite på Metacritic vilket många tycker är FUBAR.

Medlem

Faaan ville ha south park

Medlem

Dom kunde väl fått 84/85-delar av bonusen då?

FNV är ett spel de kan vara stolta över.

1
Skriv svar