Random fråga

Medlem
Random fråga

Nog den mest dumma frågan här på FZ men jag skulle ändå behöva veta.

Jag har några sådana här Fizzy Bubbles eller vad dom heter...
http://www.sweetgreetingsshildon.co.uk/images/uploads/sour-fi...

Frågan är nu, vad heter företaget som gör dessa godisbitar?
För jag såg just nu när jag tog en att en stor jävla träbit satt intryckt i den, mycket troligen från en pall som den har stått på lager. Men oavsett så vill jag anmäla detta för det kan ge mycket i genäld om man skickar in godisbiten och säger ifrån.
Någon som vet möjlig Box eller adress till dem?

Medlem

Är inte det lösgodis? Klaga på butiken så kan de nog ge dig tillverkaren.


signatur

Videomupp

Medlem

Fasen sånt där kan sluta riktigt illa.

Såvitt jag vet är det Chewits som gör de.

http://www.chewits.co.uk/


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Malaco är det som har dem

Medlem

Eller ta reda på godisleverantören som oftast bruka stå på påsen eller vid godishyllorna, t.ex. Karamellkungen (Candyking), som jag tror är den största leverantören av lösvikt. Men det kan ju vara lättare att bara gå med godisbiten till butiken och visa upp vad dom har sålt till dig.

Man vågar ju knappt tänka på vad som kunde ha hänt om ett barn fått i sig den :\

Medlem

Nej och gå in till butiken är ingen ide för han kan inte göra nått åt det, bara isåfall säga vem som han har fått dem ifrån.
Karamellkungen är det som står på godispåsen, så hur går jag vidare nu?

Medlem

I varje lösgodis hylla så på burken som Fizzy flaskorna är i så står ju tillverkaren på burken där i hyllan, är ju bara att kontakta dem så borde det inte bli några problem.

Medlem

signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Hittade detta också.

Konfekta, som är ett svenskt företag, grundades 1982. Bolaget importerar utländska produkter till den svenska marknaden men har ingen egen tillverkning. Konfekta introducerade den godisflaska som framgår av domsbilaga 1 på den svenska marknaden i början av 1990-talet. Godisflaskan blev snabbt en succé. Produkten tillverkades av det fransk/belgiska företaget Lamy Lutti, numera Leaf France S.A.S. (Lamy Lutti), men Konfekta har framförallt sålt den under sitt eget varumärke Fizzy Bubbleflaskor. Produkten har haft samma utformning sedan marknadsintroduktionen. Konfekta och Lamy Lutti var samarbetspartners under i vart fall tolv år. Konfekta omsatte 125 milj. kr 2005 och 110 milj. kr 2006.

Leaf ingår i en större koncern med företag i flera länder. Bolaget är huvudsakligen ett tillverkande företag, men bolaget har också en försäljningsorganisation och agerar därmed även som återförsäljare av sina produkter. Bland Leafs egna produkter återfinns idag bl.a. Malaco, Ahlgrens Bilar och PimPim. Leaf agerar också som återförsäljare på den svenska marknaden för andra företag inom Leaf-koncernen, däribland Lamy Lutti. Sedan den 1 maj 2006 marknadsför Leaf den av Lamy Lutti tillverkade godisflaskan under varumärket Malaco Fizzy Bubblizz Original, vars utformning framgår av domsbilaga 2.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Hmm, skicka godisbiten till UK lär kosta mer än ett kilo mer godis så..
Men jag frågade just farsan och han tror att vi ska skicka biten till karamellkungen i ett kuvert, så får dom "sköta resten"

Medlem

Jepp det kan också vara en lösning. Men problemet här är ju inte att du betalade för nåt du inte fick. Det rör ju sig ändå om en hälsorisk.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

hade detta varit i amerika så hade du kanske kunnat stämma dem och få X antal miljoner, nu tror jag inte mycket kommer att ske, men GL!

Medlem
Skrivet av raefzm88:

hade detta varit i amerika så hade du kanske kunnat stämma dem och få X antal miljoner, nu tror jag inte mycket kommer att ske, men GL!

Jodå, jag har reklamerat Ahlgrens bilar en gång, när två bilar var helt deformerade och STENHÅRDA.
Kunde ha förstört någon tand där, så jag fick 200kr presentkort på ahlgrens bilar

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av raefzm88:

hade detta varit i amerika så hade du kanske kunnat stämma dem och få X antal miljoner, nu tror jag inte mycket kommer att ske, men GL!

Jodå, jag har reklamerat Ahlgrens bilar en gång, när två bilar var helt deformerade och STENHÅRDA.
Kunde ha förstört någon tand där, så jag fick 200kr presentkort på ahlgrens bilar

...det var som fan. Gratulerar !

Medlem

Syrran har fått ut ersättning från vilket företag det nu var för att ha hittat körsbärs-kärnor i frukostflinogrna. Så reklamera allt sånt, ni får ersättning och/eller skadestånd för det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jodå, jag har reklamerat Ahlgrens bilar en gång, när två bilar var helt deformerade och STENHÅRDA.
Kunde ha förstört någon tand där, så jag fick 200kr presentkort på ahlgrens bilar

Jösses, att ni orkar! Två bilar? Kom igen. Ska vi få samma kultur här som i USA där de måste skriva i instruktionsboken till mikron att det inte passar sig att torka husdjur i den? Eller där det går att stämma skiten ur folk för att man själv är klantig?

Ja, det blir fel ibland. Och ibland ska man säga till men i den här tråden känns det enbart som ett sätt att gratis godis.

Medlem
Skrivet av herkules:
Skrivet av totte1015:

Jodå, jag har reklamerat Ahlgrens bilar en gång, när två bilar var helt deformerade och STENHÅRDA.
Kunde ha förstört någon tand där, så jag fick 200kr presentkort på ahlgrens bilar

Jösses, att ni orkar! Två bilar? Kom igen. Ska vi få samma kultur här som i USA där de måste skriva i instruktionsboken till mikron att det inte passar sig att torka husdjur i den? Eller där det går att stämma skiten ur folk för att man själv är klantig?

Ja, det blir fel ibland. Och ibland ska man säga till men i den här tråden känns det enbart som ett sätt att få gratis godis.

Säg det till en möjlig småunge som får den i tänderna och sen får åka akut till tandläkaren.
Vi har nästan samma kultur SNART som i USA så.
Och jag får ju inte det jag köper för pengarna heller, så jag ska ha någon sorts kompensation för det.
Sen är det ju inte jag som bestämmer vad Ahlgren ger för något i kompensation, det bestämmer dom ju själva. Så vad är problemet?
Jag har inte gjort något fel som konsument så kom fan inte och påstå att JAG är "klantig".

Medlem

Jaha, en månad har gått nu och asen har inte svarat alls... Kan man gå vidare till konsumentköpslagen eller nått?

1
Skriv svar