Minecraft-skaparen tar emot stort internationellt pris

Robot
Minecraft-skaparen tar emot stort internationellt pris

Markus "Notch" Persson tar idag emot priset "Special Award" från BAFTA - The British Academy of Film and Television Arts.

#minecraft


Medlem
Minecraft-skaparen tar emot stort internationellt pris

Han förtjänade verkligen det priset!

Medlem

Inte utan att man blir lite patriotiskt stolt. Kul med någon som håller stilen efter succé.

Medlem

trololo, they keep coming!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Bra jobbat, Notch!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Inaktiv

Saknas bara nu att majoriteten av dessa små gnällande flickor kommer in och skriver något hatiskt om notch.

Medlem

Väl motiverat pris! Han måste ju rimligen vara en inspiration för mängder med indieutvecklare världen över, beviset på att man kan lyckas.

Medlem

Tror det är tack vare honom och andra som vi nu ser utvecklare ansluta sig till Kickstarter och det är tillräckligt för att jag ska gilla den här mannen (samt andra utvecklare som kört med betala innan spelet är klart-konceptet) även om jag inte hade gjort det innan. Har varit sugen på Minecraft men det har inte riktigt blivit av att jag skaffat det, får det nog bli ändring på=).

Inaktiv
Medlem
Skrivet av PcGamer:

Tror det är tack vare honom och andra som vi nu ser utvecklare ansluta sig till Kickstarter och det är tillräckligt för att jag ska gilla den här mannen (samt andra utvecklare som kört med betala innan spelet är klart-konceptet) även om jag inte hade gjort det innan. Har varit sugen på Minecraft men det har inte riktigt blivit av att jag skaffat det, får det nog bli ändring på=).

Precis, Tim Schafer hade säkert aldrig dragit in ens hälften av pengarna till sitt projekt om det inte vore för Notch framgångssaga.

Medlem
Skrivet av stason:
Skrivet av PcGamer:

Tror det är tack vare honom och andra som vi nu ser utvecklare ansluta sig till Kickstarter och det är tillräckligt för att jag ska gilla den här mannen (samt andra utvecklare som kört med betala innan spelet är klart-konceptet) även om jag inte hade gjort det innan. Har varit sugen på Minecraft men det har inte riktigt blivit av att jag skaffat det, får det nog bli ändring på=).

Precis, Tim Schafer hade säkert aldrig dragit in ens hälften av pengarna till sitt projekt om det inte vore för Notch framgångssaga.

Nja det tror jag nog, däremot var det nog tack vare alla dessa framgångar som han fick upp ögonen för att låta spelarna sponsra spelet istället för att försöka övertala en utgivare (som aldrig hade vågat satsa på det här då de är ute efter att maximera sina investeringar). Schafer är en legend inom spelbranschen tillsammans med Ron och Interplays grundare. De har många lojala fans som tveklöst ger dom pengar (mig själv inkluderad).

Däremot finns det ett tredje projekt som är startat av en fd Halo, Ghost Recon utvecklare. Det projektet har det gått väldigt dåligt för men det verkar som det kan ha ökat lite. När jag hörde denne kille snacka och framför allt när jag hörde hur passionerat han pratade om det spel han vill göra var jag såld, kommer sponsra detta projekt med, året har knappt börjat och redan har jag lagt ut mer pengar än jag lade på spel förra året.

Medlem
Skrivet av stason:

Inte utan att man blir lite patriotiskt stolt. Kul med någon som håller stilen efter succé.

"People who enjoy waving flags don't deserve to have one." - Banksy

Kul för herr Persson, och någonstans känner jag att det var bra för spelbranschen också.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Ish
Medlem

Får han allt ta och köra top hat ala Abe Lincoln också om han ska ha smoking


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Medlem

Häftigt! Spelar inte Minecraft, men det är alltid kul när det går bra för svenska spelföretag/are


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Man med hatt


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av stason:

Inte utan att man blir lite patriotiskt stolt. Kul med någon som håller stilen efter succé.

"People who enjoy waving flags don't deserve to have one." - Banksy

"In his column for The Guardian, satirist Charlie Brooker wrote of Banksy "...his work looks dazzlingly clever to idiots." *pun intended*

Nä, men vadå... får man inte flagga för framgångar inom svensk spelindustri?


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Vad har BAFTA och spel gemensamt?

Medlem

Ja han förtjänar det verkligen för innovation och nytänkande är något som gått förlorat i den moderna storföretags dominerade (hrmm... nämner inga namn) spelindustrin.

Medlem

Fan vad mulligt!

1
Skriv svar