Baldur's Gate: Enhanced Edition avslöjat*

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av joary639:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av joary639:

Hoppas på full röstinspelning så man slipper läsa så jävla mycket. Men tvivlar på det. Kunde ha varit något

NEJ NEJ NEJ. Att ha röst för all dialog är förmodligen den störst anledningen till att moderna "rpg" har så jävla fattiga dialogträd. Det går inte ha inspelad dialog för varenda gren i dialogträden om de ska ha något som helst djup. Det är helt enkelt alldeles för mycket text och varianter av text som varierar på vad du är för ras, kön, alignment och hur du valt att lösa saker tidigare. Så det ska inte vara några jävla röstinspelningar som dessutom är så stört mycket långsammare än att bara läsa texten själv. Inga värdelösa Mass Effect dialoghjul tack!

Gärna mass effect dialoghjul för min del..

Håll dig då jävligt långt borta från alla RPG som finns för dessa dialoghjul har ingenting i RPG spel att göra.

För min del behöver inte det ena utesluta det andra. Men jag vet att när det begav sig med BG så tröttna jag på all text. Därför jag aldrig spela klart det. Men det var länge sedan och skulle jag sätta mig med det idag skulle jag säkert ha mer ork till det.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av joary639:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av joary639:

Hoppas på full röstinspelning så man slipper läsa så jävla mycket. Men tvivlar på det. Kunde ha varit något

NEJ NEJ NEJ. Att ha röst för all dialog är förmodligen den störst anledningen till att moderna "rpg" har så jävla fattiga dialogträd. Det går inte ha inspelad dialog för varenda gren i dialogträden om de ska ha något som helst djup. Det är helt enkelt alldeles för mycket text och varianter av text som varierar på vad du är för ras, kön, alignment och hur du valt att lösa saker tidigare. Så det ska inte vara några jävla röstinspelningar som dessutom är så stört mycket långsammare än att bara läsa texten själv. Inga värdelösa Mass Effect dialoghjul tack!

Gärna mass effect dialoghjul för min del..

Day one dlc också?

lol ... men jag håller med om att dialoghjulet är intressant, man kan välja vad man siktar på för anda i sitt svar utan att behöva läsa igenom det... men gamla funkar fint ingen röstinspelning utöver befintligt tack ...


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av asdfg:

Day one dlc också?

expansionen är redan med.. men en dlc över det är väl inte så troligt. Men i det här fallet vet man hur långt spelet är och det är väl inte att klaga på som det är. Jag skulle ragea mer över ett spel man inte vet hur långt det är etc om dlc på day one.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av joary639:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av joary639:

Hoppas på full röstinspelning så man slipper läsa så jävla mycket. Men tvivlar på det. Kunde ha varit något

NEJ NEJ NEJ. Att ha röst för all dialog är förmodligen den störst anledningen till att moderna "rpg" har så jävla fattiga dialogträd. Det går inte ha inspelad dialog för varenda gren i dialogträden om de ska ha något som helst djup. Det är helt enkelt alldeles för mycket text och varianter av text som varierar på vad du är för ras, kön, alignment och hur du valt att lösa saker tidigare. Så det ska inte vara några jävla röstinspelningar som dessutom är så stört mycket långsammare än att bara läsa texten själv. Inga värdelösa Mass Effect dialoghjul tack!

Gärna mass effect dialoghjul för min del..

Håll dig då jävligt långt borta från alla RPG som finns för dessa dialoghjul har ingenting i RPG spel att göra.

För min del behöver inte det ena utesluta det andra. Men jag vet att när det begav sig med BG så tröttna jag på all text. Därför jag aldrig spela klart det. Men det var länge sedan och skulle jag sätta mig med det idag skulle jag säkert ha mer ork till det.

För din del? De skryter med hur mycket voice acting det finns till Mass Effect spelen men det är ändå inte i närheten av mängden dialog som finns i Baldurs Gate spelen. Dialogen som krävs för att ha alla de olika resultaten av dialoger och actions du kan göra. Så för din del får gärna allt som gör ett RPG till ett RPG försvinna för att du inte orkar läsa text? Sätt dig o läs en bok, lovar dig kommer ge dig otroligt mycket mer än den dåliga film remaken. För det är ungefär vad som har hänt med RPG dialoger när allt ska ha voice acting, det går helt enkelt inte ha samma djup.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av farbrorwiwi:
Skrivet av asdfg:
Skrivet av joary639:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av joary639:

Hoppas på full röstinspelning så man slipper läsa så jävla mycket. Men tvivlar på det. Kunde ha varit något

NEJ NEJ NEJ. Att ha röst för all dialog är förmodligen den störst anledningen till att moderna "rpg" har så jävla fattiga dialogträd. Det går inte ha inspelad dialog för varenda gren i dialogträden om de ska ha något som helst djup. Det är helt enkelt alldeles för mycket text och varianter av text som varierar på vad du är för ras, kön, alignment och hur du valt att lösa saker tidigare. Så det ska inte vara några jävla röstinspelningar som dessutom är så stört mycket långsammare än att bara läsa texten själv. Inga värdelösa Mass Effect dialoghjul tack!

Gärna mass effect dialoghjul för min del..

Day one dlc också?

lol ... men jag håller med om att dialoghjulet är intressant, man kan välja vad man siktar på för anda i sitt svar utan att behöva läsa igenom det... men gamla funkar fint ingen röstinspelning utöver befintligt tack ...

du kan välja ett ord som eventuellt representar en "anda" men sen skiter din karaktär fullständigt i det och säger något helt annat som ändå leder till exakt samma svar oavsett vilket av de 3 "valen" du väljer det enda som gör någon skillnad i utgången är de magiska röda/blåa valen som alltid leder till det "bästa" resultatet. Dvs du behöver inte veta vad du säger eller vad den du pratar med säger du kan bara klicka på random och sen välja blå/röd när du får upp de.

Ger verkligen inlevelse och djup i dialogerna. FUCK YEAH.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av joary639:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av joary639:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av joary639:

Hoppas på full röstinspelning så man slipper läsa så jävla mycket. Men tvivlar på det. Kunde ha varit något

NEJ NEJ NEJ. Att ha röst för all dialog är förmodligen den störst anledningen till att moderna "rpg" har så jävla fattiga dialogträd. Det går inte ha inspelad dialog för varenda gren i dialogträden om de ska ha något som helst djup. Det är helt enkelt alldeles för mycket text och varianter av text som varierar på vad du är för ras, kön, alignment och hur du valt att lösa saker tidigare. Så det ska inte vara några jävla röstinspelningar som dessutom är så stört mycket långsammare än att bara läsa texten själv. Inga värdelösa Mass Effect dialoghjul tack!

Gärna mass effect dialoghjul för min del..

Håll dig då jävligt långt borta från alla RPG som finns för dessa dialoghjul har ingenting i RPG spel att göra.

För min del behöver inte det ena utesluta det andra. Men jag vet att när det begav sig med BG så tröttna jag på all text. Därför jag aldrig spela klart det. Men det var länge sedan och skulle jag sätta mig med det idag skulle jag säkert ha mer ork till det.

För din del? De skryter med hur mycket voice acting det finns till Mass Effect spelen men det är ändå inte i närheten av mängden dialog som finns i Baldurs Gate spelen. Dialogen som krävs för att ha alla de olika resultaten av dialoger och actions du kan göra. Så för din del får gärna allt som gör ett RPG till ett RPG försvinna för att du inte orkar läsa text? Sätt dig o läs en bok, lovar dig kommer ge dig otroligt mycket mer än den dåliga film remaken. För det är ungefär vad som har hänt med RPG dialoger när allt ska ha voice acting, det går helt enkelt inte ha samma djup.

hehe ja jo jag har läst böcker och jag gör det. Men när det begav sig med BG så var det det jag inte orka med (hör och häpna så läste jag även böcker på den tiden). Det var många år sedan. Har spelat mycket textbaserade spel sedan dess. Men jag kommer ihåg att jag tyckte det var jävligt surt att ibland var det voice, och att jag hellre haft det hela tiden (såklart).
Självklart går det göra bra mycket mer om man kör med text då det går bra mycket snabbare att göra spelet på det viset.

Ja du sa att jag skulle hålla mig långt ifrån RPG och då mena jag bara att jag utesluter inte det ena för att jag gillar det andra.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Oj vad jag ser fram mot detta, ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna.

Medlem

Visst kostar Voice acting en hel del pengar (och jag håller helt med om inlevelsen i de gamla spelen utan eller med väldigt lite sådan) och är på grund av det en slags begränsning i hur stora dialogerna blir. Planescape Torment har så sjukt mycket dialog att det känns som att läsa en bok väldigt många gånger (tycker man BG har mycket dialog så är den ingenting mot PT). Hade dock inte haft något emot att de använde sig av Voice acting i denna remake men det skulle nog kosta mer än det smakade, jag är utan tvekan för att de kör på det gamla sättet men är inte heller emot att de hade anlitat de gamla röstskådisarna och spelat in alla röster med dom (däremot att de hade anlitat nya för gamla karaktärer). Ge oss spelare valet att själva välja, vill vi spela spelet på det "gamla" sättet eller vill vi spela det på det "nya" sättet.

Detta har inget med BG att göra men en person som verkar insett just hur viktigt det är med val är denne person http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nmX1cN...

http://www.kickstarter.com/projects/355932838/crowdsourced-ha...

Medlem
Skrivet av gebe:

Först var jag lite besviken, tycker redan att BG2 är ett av de vackraste spelen till dags datum med sitt fantastiska artwork och till BG1 kan man köra med Tutu för att slippa 640x480. Jag hade det vill säga hoppats på något nytt (men inte som i iOS-port-nytt)! Nu verkar det bli en del andra balla grejer med visserligen vilket jag är glad för.

MEN, det mest fantastiska med detta var enligt mig nyheten om att de väckt Infinity Engine till liv igen. Detta och att Wasteland 2 skall bli ett party based 2D top down lir gör mig omåttligt glad inombords och äntligen kanske det blir en comeback för 2D top down/isometriska RPGn!

Samma här, industrin har gått i en riktning som fått mina förhoppningar att se sådana här spel igen att helt försvinna. Jag har sett hur spelserie efter spelserie gått åt ett helt annat håll än jag hade hoppats på. Men så kom Kickstarter och som inte det var nog så ser vi nu en utgivare som verkar börja inse hur mycket pengar det kan ligga i att ge de gamla fansen vad de velat ha en väldigt lång tid (varför har folk annars moddat sina spel?).

Jag har redan stöttat två av dessa Kickstarter projekt och tänker nu stötta ett tredje (var länge sedan jag betalade så här mycket pengar för spel, riktigt länge sedan).

Jag kommer tveklöst köpa detta, har försökt spela det första spelet så länge men det har hela tiden buggat ur och till slut fick jag nog. Sedan kom Tutu och jag var lyrisk, körde spelet igen och damn säger jag bara, vilken skillnad, äntligen kunde jag ta bort interfacet helt (något jag gillade skarpt med BG 2) för att inte tala om att jag kunde köra det i en högre upplösning. Kan inte vänta tills detta släpps, ge mig nu för tusan!!!

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av farbrorwiwi:
Skrivet av asdfg:
Skrivet av joary639:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av joary639:

Hoppas på full röstinspelning så man slipper läsa så jävla mycket. Men tvivlar på det. Kunde ha varit något

NEJ NEJ NEJ. Att ha röst för all dialog är förmodligen den störst anledningen till att moderna "rpg" har så jävla fattiga dialogträd. Det går inte ha inspelad dialog för varenda gren i dialogträden om de ska ha något som helst djup. Det är helt enkelt alldeles för mycket text och varianter av text som varierar på vad du är för ras, kön, alignment och hur du valt att lösa saker tidigare. Så det ska inte vara några jävla röstinspelningar som dessutom är så stört mycket långsammare än att bara läsa texten själv. Inga värdelösa Mass Effect dialoghjul tack!

Gärna mass effect dialoghjul för min del..

Day one dlc också?

lol ... men jag håller med om att dialoghjulet är intressant, man kan välja vad man siktar på för anda i sitt svar utan att behöva läsa igenom det... men gamla funkar fint ingen röstinspelning utöver befintligt tack ...

du kan välja ett ord som eventuellt representar en "anda" men sen skiter din karaktär fullständigt i det och säger något helt annat som ändå leder till exakt samma svar oavsett vilket av de 3 "valen" du väljer det enda som gör någon skillnad i utgången är de magiska röda/blåa valen som alltid leder till det "bästa" resultatet. Dvs du behöver inte veta vad du säger eller vad den du pratar med säger du kan bara klicka på random och sen välja blå/röd när du får upp de.

Ger verkligen inlevelse och djup i dialogerna. FUCK YEAH.

nej, det stämmer inte. och dessutom med all dialog i bg kan de göra ett dialoghjul riktigt bra. att DA och ME inte är spel där storyn går enligt din smak eller med dialogval du gillar hade inte hjälpts av att du såg hela svaret. det är sämre rollspel, särskilt DA, men dialoghjulet svarar inte för det


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av farbrorwiwi:

nej, det stämmer inte. och dessutom med all dialog i bg kan de göra ett dialoghjul riktigt bra. att DA och ME inte är spel där storyn går enligt din smak eller med dialogval du gillar hade inte hjälpts av att du såg hela svaret. det är sämre rollspel, särskilt DA, men dialoghjulet svarar inte för det

Precis, dialogerna är ju redan skrivna, ge spelaren valet som sagt och jag kan inte se hur detta inte skulle kunna vara en bra sak (förutom då att kostnaden för spelet drar iväg rejält) så länge det är bra röstskådisar som anlitats.

Medlem

Fast det hjälper fortfarande inte problemet med att dialoghjulens val inte representerar det karaktären säger överhuvudtaget i många fall då ett ord inte är i närheten av att beskriva skillnaden mellan de olika valen. Det är värdelöst. Dialoghjulen gjordes ju enbart för att folk inte skulle behöva välja något eller läsa mer än 1 ord för det är "jobbigt" och har bara lett till sämre dialoger och mindre information till spelaren, jag vill veta vad jag väljer att min karaktär ska säga.

PcGamer ja dialogerna är skrivna och är otroligt många och långa och vissa av dom har rätt stora träd som påverkas av allt möjligt och helst ska ju isåfall vissa rader i en dialog spelas in med helt olika tonfall för att passa den man pratar med. Nej inga röster speciellt inte för spelarkaraktären.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Håller med dig men jag tycker fortfarande att det borde vara spelaren som avgör om denne vill spela det så eller inte men som sagt var skulle det nog kosta avsevärt mycket mer pengar för detta än det skulle vara värt.

Kanske kan det till och med blir så att fler får upp ögonen för att bara låta inledande fraser vara gjorda med röstskådisar och sedan vara enbart text. Lite som i The hunt for Red October, först pratar de ryska för att gå över i engelska, jag gillar detta då det ger en illusion av att det fortfarande är ryska som pratas. På samma sätt med BG, jag hör karaktärens röst först och sedan när jag läser fortsätter jag använda denna rösten i mitt huvud om det låter begripligt=).

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Fast det hjälper fortfarande inte problemet med att dialoghjulens val inte representerar det karaktären säger överhuvudtaget i många fall då ett ord inte är i närheten av att beskriva skillnaden mellan de olika valen. Det är värdelöst. Dialoghjulen gjordes ju enbart för att folk inte skulle behöva välja något eller läsa mer än 1 ord för det är "jobbigt" och har bara lett till sämre dialoger och mindre information till spelaren, jag vill veta vad jag väljer att min karaktär ska säga.

PcGamer ja dialogerna är skrivna och är otroligt många och långa och vissa av dom har rätt stora träd som påverkas av allt möjligt och helst ska ju isåfall vissa rader i en dialog spelas in med helt olika tonfall för att passa den man pratar med. Nej inga röster speciellt inte för spelarkaraktären.

Jaja vi har alla olika åsikter angående dialoghjul. Jag gillar båda alternativen. Men båda har oxå sina för- och nackdelar.

Besviken =( jag var peppad till att spela 1:an och 2:an samtidigt som man väntade på 3:an... Nu har jag tappat suget helt och hållet....


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem
Skrivet av rockingdude97:

Besviken =( jag var peppad till att spela 1:an och 2:an samtidigt som man väntade på 3:an... Nu har jag tappat suget helt och hållet....

det kan du fortfarande göra... bara att du måste vänta på remakes på båda innan.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Skrivet av joary639:
Skrivet av rockingdude97:

Besviken =( jag var peppad till att spela 1:an och 2:an samtidigt som man väntade på 3:an... Nu har jag tappat suget helt och hållet....

det kan du fortfarande göra... bara att du måste vänta på remakes på båda innan.

sant... segt att vänta bara...


signatur

rock n roll aint noise pollution

Inaktiv

vill se ingame pics inte pics på när någon annan lirar på en ipad

123
Skriv svar