Bioware lovar bemöta kritiken kring Mass Effect 3-slutet

Robot
Bioware lovar bemöta kritiken kring Mass Effect 3-slutet

När fler människor hunnit slutföra spelet så lovar Bioware att besvara den kritik som framförts angående seriens – enligt många fans – väldigt otillfredsställande final.

#mass-effect-3, #bioware


Medlem
Bioware lovar bemöta kritiken kring Mass Effect 3-slutet

Slutet var nog det sämsta jag nångonsin upplevt.... som ngn sa på biowareforumet: Spelet är en underbara saga fram till de sista 10 minuterna

Medlem

Klarade det igår... usch vilket slut. Antiklimax så det skriker om det.

Medlem

Jag gillade slutet. Enda jag undrar är varför Joker

flyr iväg med Normandy och mitt "crew".


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag hade svårt att föreställa mig hur de skulle avsluta det hela när jag spelade och oavsett vad som hände så hade jag nog inte blivit helt nöjd. Det var en del skumma saker som hände på slutet (medlemmar av ens team som var med en i slutet som helt plöstligt är på Normandy t.ex.) och det blev ett ganska krystat sista val där man satt en bra stund och velade. Men överlag är jag ändå nöjd med slutet just för att det är ett slut, man fick en något krystad förklaring (som inte är så illa som vissa vill få det att verka) och på ett eller annat sätt så satte man till slut stop för Reapers. Kunde ha varit klart sämre.

/ LordDaimos

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=PZ7bsIpEKIg

om det stämmer, prepair to have your mind blown. Jag tror att Bioware trollar (eller indoctrinatear) spelarna och lurar dem och kommer att patcha in ett nytt slut om några veckor. Allt pekar mot att det kommer mera. Det kommer vara hur coolt som helst om det stämmer samt att den nya slutet är gratis.

Men ja, Mass Effect 3 är hur bra som helst fram till de sista 5 minuterna. De är inte så korkade att de skulle snubbla såhär hårt. Det måste vara något mer.

Medlem

Om man avnystar anledningarna i slutet till de olika valen så en av dom är väldigt konstigt motiverad med att organics och synthetics inte kan leva i hop ... när man bara ett par updrag tidigare förde samman geth och quarians så vida man hade 2 party medlemmar från 2an levande med sig tillbaka.

Medlem

@cliffie

Denna video förklarar bättre https://www.youtube.com/watch?v=Tbghjn7_Byc
Hoppas det stämmer, och även om det inte var biowares plan så hoppas jag dom lyssnar på fansen och ger oss en DLC som utspelar sig efter indoktrineringen lyckades/misslyckades.

Inaktiv

VARNING SPOILERS (Men de är i svart...)

Jag undvek alla nyheter om ME3 för att inte få slutet spoilat, men jag tyckte att uppståndelsen var en spoiler i sig eftersom det inte bådade gott. Nu har jag spelat dit.

Oj vilket spel! Definitivt ett av de bästa jag spelat om man räknar till serien, och då har jag bara spelat 2 och 3 (och jag är petig - trodde ettan var ett skitspel som HALO så jag hoppade rakt in i 2 innan jag insåg mitt oförlåtliga misstag). Har inga problem med slutet (det finns ju flera) förutom att jag inte fick tänka igenom alternativen ordentligt, de repeteras inte. Slutet jag fick/valde var värdigt

och oamerikanskt. Närmast lite hegelianskt och förmodligen den enda hållbara -lösningen- för ME-universat som helhet.

. Hoppas att de fortsätter med serien på något sätt.

Kläm in något mellanstadium mellan 2 och 3 tex. Jag har inte fått nog av Liara. Finns det såna kvinnor i verkligheten?

Men det riktiga hotet är ju inte något av det som sker i spelet utan entropidöden.

Spelet fick inget sagoslut, men de vill nog inte att det ska ses som sen saga.

Jag tycker inte att slutet är dåligt, men det är klart att det inte är uttömmande.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Jag vägrar spela mass effect 3 pågrund av all dessa hate om slutet.
Har inte spelat mass effect 3 sen jag märkte att alla tyckte det sög...

Medlem

@arda
Spelet var det bästa jag nånsin spelat fram till dom sista 5minuterna. Helt klart värt att spela eftersom Biowares tweets hintar om gratis DLC fortsättning. och om fansens teorier om slutet stämmer, så kan det efter dlc fortsättningen innebära att slutet sprängde våra hjärnor.

Medlem

Om det nuvarande slutet i ME3 är det absoluta slutet för serien, så är det riktigt, riktigt dåligt.

Men om det finns planer på en fortsättning, så är det ett intressant slut på spelet.

Medlem
Skrivet av Arda:

Jag vägrar spela mass effect 3 pågrund av all dessa hate om slutet.
Har inte spelat mass effect 3 sen jag märkte att alla tyckte det sög...

Om du gillade ettan och tvåan gör du ett stort misstag!

Medlem

om en viss konspirationsteori

allt är en illusion

stämmer så är slutet helt okey, om den inte gör det så är det bara ovärdigt

Medlem
Medlem

Säger som Remus, slutet hade varit ok

om man fattat varför och hur joker kan dra till andra sidan galaxen med min crew

Medlem
Skrivet av Floffe:

Spelet fick inget sagoslut, men de vill nog inte att det ska ses som sen saga.

Det är ju inte heller det folk har klagat över. Jag skiter i ifall Shepard och hela hennes crew dör, snyft snyft liksom. Det stora problemet med slutet är att det är så fyllt av plot-holes att det känns som att man har hamnat i fel spel. Innan jag hann bli klar med spelet så hade folk redan hunnit börja klaga över slutet. Jag trodde att det var typiskt fan-hate, så jag fortsatte spela med inställningen att det ändå kommer vara ett bra slut, för än så länge hade spelet varit magnifikt. Och jag säger ännu att spelet var helt magnifikt, absolut ett av de bästa jag har spelat i mitt liv, fram till de sista tio minuterna. Det slutet var ologiskt och förvirrande och jag undrar verkligen varför.
Rekommenderar dig att läsa denna artikeln : http://www.gamefront.com/mass-effect-3-ending-hatred-5-reason...

Personligen tycker jag inte att dem ska ändra slutet som så många andra vill. Gjort är gjort, ifall dem gör ett nytt slut så kommer det bara kännas krystat. Och det är trots allt Biowares spel, inte mitt. Jag ska försöka förneka spelets sista tio minuter och bara komma ihåg mina underbara 150+ timmar med ME1, 2 och 3

Skrivet av Arda:

Jag vägrar spela mass effect 3 pågrund av all dessa hate om slutet.
Har inte spelat mass effect 3 sen jag märkte att alla tyckte det sög...

Spelet suger verkligen inte, och mig veterligen så är det inte många som har tyckt illa om något annat än slutet. Slutet är under all kritik, ja, men spelet är vackert och välgjort på alla möjliga vis, och framför allt väldigt kul att spela. Och det är alltid roligt att bilda sin egen uppfattning !

Medlem

Jag måste stämma in i skaran och säga att slutet var ett riktigt antiklimax. Schweizerosten ringde och ville ha tillbaka sina hål.

Det värsta var att alla val som man gjort fram till slutet spelade ingen roll. Men mycket tyder på att det var en hallucination/indoktrinering. Jag hoppas verkligen på det.

Inaktiv

Visst var slutet ologiskt och svårt att förklara entydigt. Men det är förmodligen meningen också, det är trots allt en story med en egen inre logik, egna lagar och med egna sanningar. De använder mycket religiös symbolik och det kan ju också indikera att de inte är intresserade av att ge logiska förklaringar utan nöjer sig med att låta spelaren tro på diverse lösningar.

Jag har inget emot slutet alls, det enda jag grämer mig över är att jag inte spelat ettan än, och att jag känner till vad som händer efter den.

Samt att utsikterna för nya äventyr med herden ser dystra ut.

Jag hoppas verkligen att de fortsätter konceptet på något sätt, spelformen är verkligen unik och den har gjort mig kräsnare än vad jag var tidigare. Det får GTA, Alan Wake, LA Noire etc att likna skit. Jag tror få har fått nog, och att få det inslaget i sig att en serie kvalitetsspel är slut är ett brutalt uppvaknande.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Jag gillar inte att kritisera författare när det gäller deras val av story-utveckling. Jag anser att det är deras rättighet att skriva storyn hur dom själv vill. Om folk inte gillar det: So what!?
Skulle jag vara författare så skulle jag inte bry mig alls om vad folk tycker om hur jag personligen vill att MIN story ska sluta, även om det innebär att en del (stor del) av fansen inte gillar det. En story är en story, gilla den eller inte..Det är ditt val! Ingen tvingar dig att gilla det.

Medlem

Casey Hudson har ju bara gått ut och babblat dynga, klart folk börjar prata om något så värdelöst... Om slutet ÅTMINSTONE hade haft något med mina val genom spelens gång att göra så hade det känts väldigt mycket bättre. Bra att de faktiskt kommer att bemöta kritiken iaf, visar ju att de bryr sig en del.

Medlem
Skrivet av quilling:
Skrivet av Arda:

Jag vägrar spela mass effect 3 pågrund av all dessa hate om slutet.
Har inte spelat mass effect 3 sen jag märkte att alla tyckte det sög...

Om du gillade ettan och tvåan gör du ett stort misstag!

Men jag vågar inte pågrund av all dessa hat.

Medlem
Skrivet av Corolyn:

Casey Hudson har ju bara gått ut och babblat dynga, klart folk börjar prata om något så värdelöst... Om slutet ÅTMINSTONE hade haft något med mina val genom spelens gång att göra så hade det känts väldigt mycket bättre. Bra att de faktiskt kommer att bemöta kritiken iaf, visar ju att de bryr sig en del.

Jag tror fortfarande att de inte är klara än med spelet. Allt rykte om ett kommande gratis DLC kallat "The Truth" på forumen känns mer troligt var dag som går. Sen tror jag även FORTFARANDE att slutet påverkades av beta-läckan tidigare i år. Skulle inte förvåna mig om de valde att göra om slutet i sista fasen. Jag känner att den man ska lägga skulden på här är faktiskt inte Bioware (eller EA, hur konstigt det än känns att säga det) utan Microsoft, som inte kan hålla sina förbaskade fingrar i styr när det gäller information. Jag slår vad om att allt hade sett annorlunda ut om det inte blivit någon läcka.

Medlem
Skrivet av Niihdaz:
Skrivet av Corolyn:

Casey Hudson har ju bara gått ut och babblat dynga, klart folk börjar prata om något så värdelöst... Om slutet ÅTMINSTONE hade haft något med mina val genom spelens gång att göra så hade det känts väldigt mycket bättre. Bra att de faktiskt kommer att bemöta kritiken iaf, visar ju att de bryr sig en del.

Jag tror fortfarande att de inte är klara än med spelet. Allt rykte om ett kommande gratis DLC kallat "The Truth" på forumen känns mer troligt var dag som går. Sen tror jag även FORTFARANDE att slutet påverkades av beta-läckan tidigare i år. Skulle inte förvåna mig om de valde att göra om slutet i sista fasen. Jag känner att den man ska lägga skulden på här är faktiskt inte Bioware (eller EA, hur konstigt det än känns att säga det) utan Microsoft, som inte kan hålla sina förbaskade fingrar i styr när det gäller information. Jag slår vad om att allt hade sett annorlunda ut om det inte blivit någon läcka.

Sitter och kollar igenom youtubevideor om teorin om vad man tror faktiskt hände (efter strålen etc utan att spoila något), hoppas att det är sant. Vore sjuuukt najs om det visar sig att de trollat hela sin fanbase och vi faktiskt får ett "riktigt" slut.

Medlem
Skrivet av Cliffie:

http://www.youtube.com/watch?v=PZ7bsIpEKIg

om det stämmer, prepair to have your mind blown. Jag tror att Bioware trollar (eller indoctrinatear) spelarna och lurar dem och kommer att patcha in ett nytt slut om några veckor. Allt pekar mot att det kommer mera. Det kommer vara hur coolt som helst om det stämmer samt att den nya slutet är gratis.

Men ja, Mass Effect 3 är hur bra som helst fram till de sista 5 minuterna. De är inte så korkade att de skulle snubbla såhär hårt. Det måste vara något mer.

Håller med dig. Jag menar Diablo 2 hade ju känts konstigt om det inte hade kommit något LoD. Bara..."Okej. Men Baal då??" Folk är alldeles för snabba att döma. Tålamod är en dygd.

Medlem
Skrivet av Corolyn:
Skrivet av Niihdaz:
Skrivet av Corolyn:

Casey Hudson har ju bara gått ut och babblat dynga, klart folk börjar prata om något så värdelöst... Om slutet ÅTMINSTONE hade haft något med mina val genom spelens gång att göra så hade det känts väldigt mycket bättre. Bra att de faktiskt kommer att bemöta kritiken iaf, visar ju att de bryr sig en del.

Jag tror fortfarande att de inte är klara än med spelet. Allt rykte om ett kommande gratis DLC kallat "The Truth" på forumen känns mer troligt var dag som går. Sen tror jag även FORTFARANDE att slutet påverkades av beta-läckan tidigare i år. Skulle inte förvåna mig om de valde att göra om slutet i sista fasen. Jag känner att den man ska lägga skulden på här är faktiskt inte Bioware (eller EA, hur konstigt det än känns att säga det) utan Microsoft, som inte kan hålla sina förbaskade fingrar i styr när det gäller information. Jag slår vad om att allt hade sett annorlunda ut om det inte blivit någon läcka.

Sitter och kollar igenom youtubevideor om teorin om vad man tror faktiskt hände (efter strålen etc utan att spoila något), hoppas att det är sant. Vore sjuuukt najs om det visar sig att de trollat hela sin fanbase och vi faktiskt får ett "riktigt" slut.

Det är det jag hoppas på oxå. Jag säger det igen som jag sa i ett annat inlägg: Tålamod är en dygd.

Medlem

Tänkte bara dela denna om någon har missat det, riktigt värd läsning som tar upp flera av de tankar som rörde sig i mitt huvud efter slutet, samt en hel del andra observationer som stärker teorin http://social.bioware.com/forum/1/topic/355/index/9727423/1

Medlem
Skrivet av Raid25:

Jag gillar inte att kritisera författare när det gäller deras val av story-utveckling. Jag anser att det är deras rättighet att skriva storyn hur dom själv vill. Om folk inte gillar det: So what!?
Skulle jag vara författare så skulle jag inte bry mig alls om vad folk tycker om hur jag personligen vill att MIN story ska sluta, även om det innebär att en del (stor del) av fansen inte gillar det. En story är en story, gilla den eller inte..Det är ditt val! Ingen tvingar dig att gilla det.

Grejen är ju att Mass Effect inte är som en film eller en bok eller ett linjärt spel – det är en berättelse som du själv formar. Klart att spelare har rätt att vara upprörda över ett hastigt ihopslängt slut när de har byggt upp och skräddarsytt en karaktär genom alla spel. Det är inte bara författarens berättelse – det är också spelarens berättelse.

Medlem

Tyckte sämsta slutet var bäst.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Corolyn:
Skrivet av Niihdaz:
Skrivet av Corolyn:

Casey Hudson har ju bara gått ut och babblat dynga, klart folk börjar prata om något så värdelöst... Om slutet ÅTMINSTONE hade haft något med mina val genom spelens gång att göra så hade det känts väldigt mycket bättre. Bra att de faktiskt kommer att bemöta kritiken iaf, visar ju att de bryr sig en del.

Jag tror fortfarande att de inte är klara än med spelet. Allt rykte om ett kommande gratis DLC kallat "The Truth" på forumen känns mer troligt var dag som går. Sen tror jag även FORTFARANDE att slutet påverkades av beta-läckan tidigare i år. Skulle inte förvåna mig om de valde att göra om slutet i sista fasen. Jag känner att den man ska lägga skulden på här är faktiskt inte Bioware (eller EA, hur konstigt det än känns att säga det) utan Microsoft, som inte kan hålla sina förbaskade fingrar i styr när det gäller information. Jag slår vad om att allt hade sett annorlunda ut om det inte blivit någon läcka.

Sitter och kollar igenom youtubevideor om teorin om vad man tror faktiskt hände (efter strålen etc utan att spoila något), hoppas att det är sant. Vore sjuuukt najs om det visar sig att de trollat hela sin fanbase och vi faktiskt får ett "riktigt" slut.

Sjukt najs om de medvetet retat upp sina fans och gjort ett spel som saknar slut men kostar fullpris? Är du allvarlig?

12
Skriv svar