Microsoft: Ingen ny Xbox på årets E3

Robot
Microsoft: Ingen ny Xbox på årets E3

Allt fokus ligger på Xbox 360 i år, säger Microsoft.

#microsoft, #sony, #nintendo


Medlem
Microsoft: Ingen ny Xbox på årets E3

Att konsollen säljer bra har ju att göra med att alla behöver köpa nya konsoller då deras förstköpta drabbas av RROD. Går ju att lösa själv iofs, men endel pill så folk uppgraderar väl hellre till en "slim" version.

Har du en källa på att "alla" behöver köpa nya Xbox-konsoler?

humm jag har aldrig behövt köpa en ny Xbox360 .... jädra flax kanske.

jaja nån gång ska man väll ha tur iallafall


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Inaktiv

Mjölka på mjölka på.

Medlem

Det just nu som de tjänar som allra bäst på konsollen. Tillverkningen av konsollen är tokbillig samtidigt som spelen bara flyger ut på marknaden.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Det Microsoft gör nu, är att spela "lower the expectations" spelet. Genom att säga att inget 360-uppföljare kommer visas på årets E3, så förväntar sig heller ingen att det kommer visas.

Det är då Microsoft drar en 180, och eventuellt visar upp en uppföljare trots allt. Man kan ju hoppas iallafall


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Fan hade hoppats på något nytt om nya xbox
Börjar bli lite trött på den krappiga grafiken på den nuvarande.
Trots full-hd tv så är grafiken allt annat än "up to date".
Man är väl pc-skadad


signatur

Jäh!

Medlem

Lär väl inte säga något om den nya konsolen innan ett par månader innan den släpps. Skulle gissa på att så fort dom släpper info om den så minskar nog försäljningen av 360n som fan.

Medlem

Jag är då glad att dom inte släpper nytt än, dom kan gärna köra på ett tag till imo

Medlem

Väntat, vi får nästa xbox 2013, ingen idé att utannonsera den redan nu ^^

Medlem

Så länge folk köper finns ingen anledning för dem att modernisera sina prylar, tyvärr.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ja ända sedan vi fick färg-tv har det bara gått utför . . .


signatur

Jäh!

Medlem

Aka "Sälj så mycket som möjligt av det gamla innan det nya utannonseras"

Medlem
Skrivet av Chrester:

Fan hade hoppats på något nytt om nya xbox
Börjar bli lite trött på den krappiga grafiken på den nuvarande.
Trots full-hd tv så är grafiken allt annat än "up to date".
Man är väl pc-skadad

du få ju en fetare upplevelse framför din tv (beroende på storlek och hemmabio system) än att sitta som en kontorsråtta vid datorn

fast jag håller med dig. Xbox börja blir outdated dags för nytt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Snea planer dem kommer med

Medlem

"Det blir ingen uppvisning av Xbox 360:s efterträdare under årets E3-mässa, avslöjar Microsoft. Istället kretsar allt kring Xbox 360 i år, och 2012 nämns som "det bästa året någonsin" för konsolen."

Tveksamt. I alla fall om vi kollar på spelen, och inte på försäljning.

"– Fast vi uppskattar allt intresse för våra långsiktiga planer för framtiden så kan vi bekräfta att det inte kommer talas om någon ny Xbox-hårdvara vid E3 eller inom den närmaste tiden. För oss handlar 2012 helt och hållet om Xbox 360 – och det är det bästa året någonsin för Xbox 360."

De kanske "ändrar sig" (läs: försöker hålla det nya projektet hemligt in i det sista för att folk inte ska sluta köpa Xbox 360, och sedan avslöjar vid E3. Skulle folk börja snacka om Xbox 3 skulle de kanske börja tveka om Xbox 360 eller inte köpa den utan vänta på nästa. Klart de vill kräbga så mycket av sin konsol som de kan också, nu när utvecklingskostnaden har tjänats in och produktionskostnaden för en konsol med 7 år gammal prestanda nog inte är så där jättehög.

" Konsolen fortsätter efter sitt största år någonsin – ett år under vilket Xbox sålde mer än alla andra konsoler globalt. Xbox 360 sålde inte bara bättre än andra konsoler, utan den sålde också bättre än alla andra tv-anslutna prylar som DVD-spelare, samt digitala mediamottagare och hemmabiosystem. Och under vårt sjunde år sålde vi mer konsoler än under något annat år – på tvärs mot konventionen, säger Microsoft i ett uttalande."

Att den säljer mer än alla otaliga modeller av DVD-spelare gör var och en för sig är inte det minsta konstigt. Den marknaden är så otroligt uppdelad. Varje stort företag har ett antal olika modeller.

Att Xbox 360 hade sitt sjunde år 2011 stämmer, men 2005 fanns den inte ute i mer än några veckor...så egentligen det sjätte hela året. Ändå klart imponerande. Fast många lär väl ha bytt ut sin gamla modell mot en ny tystare kanske.

"Sedan tidigare har även Sony bekräftat att de inte kommer visa upp Playstation 4 under årets E3. Nintendo lär däremot visa upp Wii U, eftersom maskinen ska finnas ute i butik innan årsslutet."

En annan sak, FZ, som kanske (kanske, kanske, möjligen, men det är ett långskott) tyder på att Nintendo visarsin konsol på E3 i år är att de visade den på E3 förra året. Jag tror inte att någon har visat upp sin konsol för första gången på E3 ett år och sedan inte visat den nästa år. Skulle väl vara någon obskyr konsol som aldrig släpptes då. Men till och med Phantom syntes väl på mer än ett E3?

(Phantom var för de yngre spelare som inte känner till den en konsol från amerikanska? Infinium Labs som aldrig släpptes men som det snackades om i början av 2000-talet. Grejen med den var att man skulle ladda ner alla spel till den. Lite före sin tid. )

http://www.youtube.com/watch?v=Z6KIHqLQri0

Medlem

Handlar väl om att dom inte vill ha ett fall på börsen. Om det börjar ryktas om en konsol och de inte blir nåt så kan de bli lite fel.

Medlem

De nuvarande konsolerna känns lika fräscha som min komposthög vid sommarstugan


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Året är nu 2026. Sony och Microsoft säger att dom inte kommer ut med PS4 och Xbox "??" under detta år heller. Nu har vi snart väntat i ca 20 år och dom har ännu inte kommit ut med något! Dom säger att deras konsoller håller ända fram till 2040.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Året är nu 2026. Sony och Microsoft säger att dom inte kommer ut med PS4 och Xbox "??" under detta år heller. Nu har vi snart väntat i ca 20 år och dom har ännu inte kommit ut med något! Dom säger att deras konsoller håller ända fram till 2040.

Höhö! Men, nje. Har väl redan varit rykten om bl.a. att före detta Free Radical Design, numera en del av CryTek, jobbar på med TImeSplitters 4 och har utvecklingskit för nya Xbox. Turn 10 söker folk som ska utveckla för nästa generation. Halo 4 var på väg till nästa generations Xbox (vilket tyder på att det finns planer på en sådan) innan det flyttades.

PS4 har jag inte så väldans koll på, men någon Sonychef frågade väl för ett halvår eller så sedan på twitter om vilken franchise spelarna helst skulle se på PS4.

Klart är i alla fall att den här generationen är väldigt utdragen. Xbox floppade väl lite och därför så ville Microsoft få ut 360 snabbt vilket ledde till att den genrationen drog igång så snabbt. Innan dess så var det Sega med Dreamcast, som gjorde att Sony och Nintendo behövde agera. Och innan dess så var det Sonys PlayStationplaner och egentligen hela 3D-revolutionen som gjorde att Nintendo eller Sega inte kunde stå och titta på... Och förr i tiden så tog ju tekniken större språng (jämför t.ex. Quake och Half-Life, det skiljer 2 år men ser ut som en hel generation emellan dem) och PC var starkare så då blev det mer naturligt att konsolföretagen behövde hänga med.

Den här gången har ingen varit direkt pigg på att göra nya konsoler. Allra misnt Sony och Microsoft, som har varit glada ju längre de kan hålla sina konsoler kvar i matchen. PS3 förlorade Sony pengar på i början som de gärna vill få igen. Microsoft förlorade mycket på sin första Xbox...och nu med Kinect så har de lyckats med något alldeles unikt, att sälja mer och mer istället för att tappa mot slutet. Klart man vill behålla det flytet medan man kan.

Och Nintendo då? Ja, deras Wii har ju gått från omodern till antik under 2006 till 2012. De kan inte vänta mer. De har dumpat priset, släppt sina stora maskotspel, ändå börjar försäljningen vackla. Fast lite konstigt är det kanske om Sony och Microsoft ska ge Nintendo ett års försprång. Wii U kommer inte att bli så klen att den är en hel generation efter konkurrenterna tekniskt sett tror jag (Wii var ju i klass med PS2 eller Gamecube, men något bättre, men Wii U lär nog slå 360 och PS3 med rätt bred marginal även om den lär bli betydligt klenare än PS4 och Xbox 3 tror jag). Så Sony och Microsoft borde inte ge Wii U så mycket försprång. Nintendo har i och för sig inte samma unika grej att komma med den här gången. Tabletpaden är ingenting jämfört med Wii Remote om man ska snacka innovation och genomslagskraft. Fast den är rätt cool. Men ingen sån där pryl som får med sig icke-gamers. Om jag får gissa lite. Å andra sidan så lär väl alla (eller många åtminstone) nytillkomna spelare som upptäckte spel med Wii kanske haka på Wii U när den kommer, nu när de blivit inskolade och Mariofierade...

Nåja, spännande blir det i alla fall. Inte minst att se hur många storspel som släpps även till Wii U i höst. Om konsolen nu kommer då. Det är nästan oroväckande tyst om den.

Här är några frågetecken...Wii U eller inte?

GTA V
Black Ops 2
AC III
Medal of Honor

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Året är nu 2026. Sony och Microsoft säger att dom inte kommer ut med PS4 och Xbox "??" under detta år heller. Nu har vi snart väntat i ca 20 år och dom har ännu inte kommit ut med något! Dom säger att deras konsoller håller ända fram till 2040.

Höhö! Men, nje. Har väl redan varit rykten om bl.a. att före detta Free Radical Design, numera en del av CryTek, jobbar på med TImeSplitters 4 och har utvecklingskit för nya Xbox. Turn 10 söker folk som ska utveckla för nästa generation. Halo 4 var på väg till nästa generations Xbox (vilket tyder på att det finns planer på en sådan) innan det flyttades.

PS4 har jag inte så väldans koll på, men någon Sonychef frågade väl för ett halvår eller så sedan på twitter om vilken franchise spelarna helst skulle se på PS4.

Klart är i alla fall att den här generationen är väldigt utdragen. Xbox floppade väl lite och därför så ville Microsoft få ut 360 snabbt vilket ledde till att den genrationen drog igång så snabbt. Innan dess så var det Sega med Dreamcast, som gjorde att Sony och Nintendo behövde agera. Och innan dess så var det Sonys PlayStationplaner och egentligen hela 3D-revolutionen som gjorde att Nintendo eller Sega inte kunde stå och titta på... Och förr i tiden så tog ju tekniken större språng (jämför t.ex. Quake och Half-Life, det skiljer 2 år men ser ut som en hel generation emellan dem) och PC var starkare så då blev det mer naturligt att konsolföretagen behövde hänga med.

Den här gången har ingen varit direkt pigg på att göra nya konsoler. Allra misnt Sony och Microsoft, som har varit glada ju längre de kan hålla sina konsoler kvar i matchen. PS3 förlorade Sony pengar på i början som de gärna vill få igen. Microsoft förlorade mycket på sin första Xbox...och nu med Kinect så har de lyckats med något alldeles unikt, att sälja mer och mer istället för att tappa mot slutet. Klart man vill behålla det flytet medan man kan.

Och Nintendo då? Ja, deras Wii har ju gått från omodern till antik under 2006 till 2012. De kan inte vänta mer. De har dumpat priset, släppt sina stora maskotspel, ändå börjar försäljningen vackla. Fast lite konstigt är det kanske om Sony och Microsoft ska ge Nintendo ett års försprång. Wii U kommer inte att bli så klen att den är en hel generation efter konkurrenterna tekniskt sett tror jag (Wii var ju i klass med PS2 eller Gamecube, men något bättre, men Wii U lär nog slå 360 och PS3 med rätt bred marginal även om den lär bli betydligt klenare än PS4 och Xbox 3 tror jag). Så Sony och Microsoft borde inte ge Wii U så mycket försprång. Nintendo har i och för sig inte samma unika grej att komma med den här gången. Tabletpaden är ingenting jämfört med Wii Remote om man ska snacka innovation och genomslagskraft. Fast den är rätt cool. Men ingen sån där pryl som får med sig icke-gamers. Om jag får gissa lite. Å andra sidan så lär väl alla (eller många åtminstone) nytillkomna spelare som upptäckte spel med Wii kanske haka på Wii U när den kommer, nu när de blivit inskolade och Mariofierade...

Nåja, spännande blir det i alla fall. Inte minst att se hur många storspel som släpps även till Wii U i höst. Om konsolen nu kommer då. Det är nästan oroväckande tyst om den.

Här är några frågetecken...Wii U eller inte?

GTA V
Black Ops 2
AC III
Medal of Honor

Inaktiv

XBox 360 försäljning jämfört med året innan (NPD:s data).

December 2011
-8,6%
Januari 2012
-29%
Februari 2012
-20,4%

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Har du en källa på att "alla" behöver köpa nya Xbox-konsoler?

Japps, mig själv. faktist alla mina vänner är inne på sin andra konsoll, och då har två av dem till och med fått deras första RROD's lagade innan den gått sönder igen.

Det gäller dem som köpte de första versionen så "alla" blir väl lite fel. Men tror nog att du förstod vad jag menar. Eller spelar du bara besservisser?

Om du inte visste det så är det ett tillverkningsfel på de första som gör att moderkortet buktar lite där cpu och gpu sitter. Med tiden medför detta att lödpunkterna släpper. Så ja, ALLA med dessa första versioner kommer råka ut för det förr eller senare...

Medlem
Skrivet av Earth and Wind:

humm jag har aldrig behövt köpa en ny Xbox360 .... jädra flax kanske.

jaja nån gång ska man väll ha tur iallafall

Japps, du kanske har lite flyt eller så köpte du inte en av de första modellerna. Felet blev åtgärdat runt den tid då HDMI modellerna började komma ut.

Medlem

grafik från 90talet med spel som kostar satan själv, yay. Inte.


signatur

//monster

Medlem

När boxen kom runt -05 så var grafiken helt ok jämfört med en pc's från den tiden.
Idag 7år senare så är väl inte grafiken riktigt jämförbar med en dator som har t.ex directX11 grafik.
Så för min del får det mer än gärna komma en ny konsol.


signatur

Jäh!

Medlem

Booooring. Nog med 512MB maskiner med riktigt gamla grafikkort.

Medlem

Wii U kommer först i slutet på året - så skulle det visa sig vara ett hot så räcker det bra med 2013 på nya generation xbox skulle jag tro - eller i alla fall E3 2013 räcker för att döda/dämpa Wii U.

Gissar att det finns industrispioner som kollat in Sony - om de mörkar ett släpp.

Jag väntar spänt på Wii U hursomhelst. Bli det några starka spelsläpp är det givet köp.

Medlem

Med en SSD i en nya konsoll som håller uppe systemet och med en sekundär mekanisk för alla sparningar borde väll aldrig få en RROD?

12
Skriv svar