Bioware avslöjar planerna på ett Mass Effect-FPS

Robot
Bioware avslöjar planerna på ett Mass Effect-FPS

Medan Mass Effect 3 utvecklades påbörjades också ett FPS-spel, men efter ett par månaders utveckling slopades idén och blev en del av treans flerspelarläge istället.

#bioware, #mass-effect-team-assault, #mass-effect-3


Medlem
Bioware avslöjar planerna på ett Mass Effect-FPS

Wow. Nog första gången jag springer på en intressant nyheter på FZ före någon annanstans. Mer sånt. Mindre Aftonbladet.

Medlem

Hate in 3.....2......1!

Medlem

Hur fan tänkte dem? Jävligt idiotiskt.

Medlem

Jag skulle hellre se ett "vanligt" fps med Mass Effect tema. Kanske 10-13 timmars kampanj + lite multiplayer hade varit gött


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Räcker med Cod aktiga spel.. snälla.

Medlem

Det hade faktiskt varit lite intressant att spela Mass Effect i FPS. Det kanske är detta spelet som man ska använda sina sparfiler ifrån Mass Effect 3 till


signatur

Baaaoow Chicka Baoo Waaaoow

Medlem

/ansiktshandflata

Skrivet av Zmizk:

Hate in 3.....2......1!

Det där stämde exakt

on topic, så länge som det inte hade varit en cod klon så är det ok, däremot så skulle jag föredra ett rpg(däremot om man har ett open world spel med rpg inslag ala stalker så skulle jag hoppa av lycka)

Medlem
Skrivet av Arda:

Hur fan tänkte dem? Jävligt idiotiskt.

Åh neeej! Dom experimenterar med andra stilar! Bränn häxan!


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Ja tack, klarar inte av 3:e person `s skjutare

Medlem

JÄVLAR VAD FETT!!!11111!!1111, de här kommer suga röv.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Wow. Nog första gången jag springer på en intressant nyheter på FZ före någon annanstans. Mer sånt. Mindre Aftonbladet.

Låter nästan som du är på fel sida överhuvudtaget faktiskt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Själv måste jag säga att Mass Effect var kul när det kom, men nu tycker jag det känns lite uttjatat. Jag hade dock hellre sett att dom lyckats få det här klart istället för det som finns i ME3, jag har nog aldrig sett ett sämre MP läge i ett spel.

Medlem

Det hade nog blivit intressantare än multiplayerläget som finns nu, det är bland det sämsta jag har spelat i en multiplayer... Helt värdelöst...

Medlem
Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av Arda:

Hur fan tänkte dem? Jävligt idiotiskt.

Åh neeej! Dom experimenterar med andra stilar! Bränn häxan!

*rollseyes* Ja, för att flytta "kameran" någon meter är att experimentera. Känns som de bara kunde ha gjort en mod istället som flyttade den från over-shoulder view till FPS som redan finns i ett antal FPS.

Deras MP-del är inte intressant alls, men ett FPS, varför inte. Borde funka med kompetent folk.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Jävligt intressant med Mass Effect-FPS Jävligt nice...

Medlem

Man undrar hur många som faktiskt läste mer än titlen när man ser kommentarerna.

Medlem

Har faktiskt inget emot idén, tycker väldigt mycket om MEs combat och den skulle mycket väl fungera i förstapersons lika bra som tredje. Dock, varför inte helt enkelt integrera ett fps läge i spelets options och låta spelarna välja själva hur de vill uppleva det?

Medlem

Blandning av Unreal Tournament och Battlefield i Mass Effect-universum hade kunnat vara coolt! Undrar hur det hade blivit med biotic powers och sådant

Medlem

Kan funka men jag är tveksam

Medlem

Öhm... Till alla er som tycker att det antingen verkar kul eller helt värdelöst... Detta var en artikel om att de skrotat i den och pga redan utvecklade delar integrerade det i trean i form av multiplayerdelen... Inget nytt spel på väg alltså.

Till er som inte gillar multiplayerdelen - spela den inte då? Själv tycker jag att det är rätt kul, påminner om firefight i Halo: ODST. Co-op slaktande av veka mobs, kan knappt bli bättre Hm, Diablo III om 60 dagar...

Man kan göra underverk med vad som helst om man har en vettig idé bakom. MEs universum är intressant, man skulle kunna skapa något riktigt bra om man hade velat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Förmodligen kommer de slänga in IRONSIGHT? Alla dessa nya jävla fps med ironsight får mig att kräkas, fan vart är CS känslan? Måste ALLA nya fps har ironsight? ////// ?

Medlem

Halo? Kan nog bli skoj!

Medlem

trean är ju en besvikelse mot ettan och tvåan... Om jag är förvånad? Nej... -_-

Medlem

Gillar spelet men är också en fan av karaktärerna i spelet, tycker man ska ha fler val angående personerna runt om i världen

Medlem

Jaaaaaa, precis vad vi behövde, ETT TILL FPS ... YAAAAY!! (Grov sarkasm)

Medlem

Do not want


signatur

Meep!

12
Skriv svar