Borderlands 2 älskar pc-spelare

Robot
Borderlands 2 älskar pc-spelare

I ett störtskönt inlägg låter Claptrap meddela vad du kan förvänta dig i pc-stimulansväg från Gearbox nästa storpangare.

#gearbox-software, #borderlands, #borderlands-2


Medlem
Borderlands 2 älskar pc-spelare

Bara jag som tycker det är duktigt korkat att behöva lista SJÄLVKLARA features/UI för ett spel på PC? Det är ungefär som att Volvo skulle slå på stora trumman att deras senaste modell allt kommer med tillhörande däck, belysning och säten.

Det enda från listan som enligt mig inte är självklart (i dagens läge med all DRM nojja) är ju LAN stöd offline, riktigt bra, tummen upp på den.

Medlem

Tack, givet day 1 köp då!

Medlem

Äntligen ett företag som faktiskt fortfarande fattar att PCn är det ultimata platformen för spel, tänk om fler kunde inse att PCn är bättre än att förstöra sitt vardagsrum med en PS3(vist finns det bra spel till den) eller en Xbox 360 som ändå inte heller har stöd för Blueray vad jag vet iaf? PCn förblir absolut bästa platformen för spel enligt mig, vist det kan vara kul att dra ihop polarna och köra lite TV-spel, men det finns ändå kvar där att spel ska spelas med Tagentbord och Mus. vist så slipper man på alla tv spel dessa ständiga uppgraderingar som vi PC använder gör varje år eller vart annat år, men istället så får vi mer funktioner än vad en konsol kan ge oss just nu, vi har dessutom inte samma begränsningar som konsolerna har, vi kan spela MODS till olika spel.
detta kan också bero på att jag alltid spelat med Tagentbord och mus, men WTF PC RULES.

Medlem

You had me at adjustable FOV.

Medlem

Skönt att Gearbox går ut med det här men man ska inte glömma att anledningen till att de gör det var att Borderlands 1 till PC var så misslyckat. Listan är bara en lista på saker de borde haft med redan i ettan och som borde vara självklara för ett modernt FPS-spel.

Skrivet av IceDusT:

Bara jag som tycker det är duktigt korkat att behöva lista SJÄLVKLARA features/UI för ett spel på PC? Det är ungefär som att Volvo skulle slå på stora trumman att deras senaste modell allt kommer med tillhörande däck, belysning och säten.

Det enda från listan som enligt mig inte är självklart (i dagens läge med all DRM nojja) är ju LAN stöd offline, riktigt bra, tummen upp på den.

Håller med men i dagsläget när hälften av alla foruminlägg på en spelnyhet lyder "BUUU konsolliserat/fördummat /casual blah blah " så fort nån ser en start skärm så kanske det är befogat ^^


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Om man är utvecklare, programmerare:
Hur svårt är det att få med dessa funktioner i ett spel från början? Vi tar vad jag antar är relativt enkla grejer som högre upplösning, FOV, och en meny där man faktisk kan använda musen. Hur lång utvecklingstid snackar vi, tar det en månad att fixa till detta? Vad är det som gör att detta tidigare var standard men numera så skryter man med dessa, något basic, funktioner?

edit: ska inte gnälla för mycket, bra att någon gör det.

Medlem

Detta är väl saker som SKA vara med i ett FPS till PC?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Medlem

Det som har varit standard i PC spel förut är en extra sak nu?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skrivet av Neatherblade:

Det som har varit standard i PC spel förut är en extra sak nu?

Med tanke på att det inte är något PC spel så... Jag är mest förundrad över hur vi genom åren har lärt oss acceptera att de flesta spel för PC är direkt portade ifrån konsol :/

Glädjer mig att det börjar bli lite bättre standard på portarna

YES! V-Sync-stöd! Men alla dessa saker är ju egentligen självklara att vara med på PC.

Medlem

Sure sure... men antialiasing då!?!?

Inaktiv
Skrivet av IceDusT:

Bara jag som tycker det är duktigt korkat att behöva lista SJÄLVKLARA features/UI för ett spel på PC? Det är ungefär som att Volvo skulle slå på stora trumman att deras senaste modell allt kommer med tillhörande däck, belysning och säten.

Det enda från listan som enligt mig inte är självklart (i dagens läge med all DRM nojja) är ju LAN stöd offline, riktigt bra, tummen upp på den.

Håller med fullständigt. Det här är features som ska vara standard på ett PC-spel. Sjukt hur det har blivit .. Locka spelare med FOVinställningar?? omg

Medlem
Skrivet av marhed:

You had me at adjustable FOV.

+1 Dagens sanning.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Känns som fler och fler utvecklare skulle behöva lära sig grunderna om perspektiv. Intressant video i ämnet. http://www.youtube.com/watch?v=blZUao2jTGA

Men bra att de anstränger sig och inte bara slö-portar spelet!

Medlem

"Borderlands 2 älskar pc-spelare"?
Dessa features var standard redan för 10 år sen och nu plötsligt så är det "kärlek" att ha med detta?
Hahaha...GTFO.

Medlem
Skrivet av fujiX:

"Borderlands 2 älskar pc-spelare"?
Dessa features var standard redan för 10 år sen och nu plötsligt så är det "kärlek" att ha med detta?
Hahaha...GTFO.

Se det som PC-världens renässans.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Fy fan va bra gearbox!


signatur

Rawr

Medlem

Värst vad folk gnäller...gör de inte dessa sakerna så gnäller folk...går det ut med information om att de faktiskt har det folket vill ha så gnälls det på det också.
Jag är 100% hardcore pc gamer. Rör inte konsoll skit med tång...MEN jag är så trött på världens gnälligaste människor...dvs Pc spelarna! Oavsett vad som sker så är det något fel..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det är väll trevlig och så... men det skulle vara ännu trevligare ifall man träffade där man siktar och svårighetsgraden inte vore obefintlig, och lite variation skulle inte heller skada.

Ärligt talat, efter att ha tvingat mig själv igenom det första spelet med 2 kompisar, så förstår jag verkligen inte vad som var så himla bra med spelet. Och robotarna var långt bra mer irriterande än speciellt roliga kan jag tillägga.
Skulle aldrig någonsin rekommendera det till någon.

Medlem

Offline LAN!!! Najs! Jag är inget fan av Borderlands men det blir ett klockrent LANspel.

Medlem

även om jag inte är intresserad så bra jobbat.. synd att man kan inte ta nästan alla dom där sakerna förgivet i ett pc spel nu förtiden.

Medlem

Dom menar väl att det är features som dom inte hade med i Borderlands. Bra att dom gör något åt saken iaf, även fast det är "standard" i alla spel.

Medlem
Skrivet av IceDusT:

Bara jag som tycker det är duktigt korkat att behöva lista SJÄLVKLARA features/UI för ett spel på PC? Det är ungefär som att Volvo skulle slå på stora trumman att deras senaste modell allt kommer med tillhörande däck, belysning och säten.

Det enda från listan som enligt mig inte är självklart (i dagens läge med all DRM nojja) är ju LAN stöd offline, riktigt bra, tummen upp på den.

Nej. Det är egentligen sånt som ska komma med spelet. Allt för få spel har PC gränssnitt nu förtiden.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Jag saknar "Högupplösta texturer".

Skribent

Ja förut var det här standard men det är det inte nu något mer och då är det en försäljningspunkt att gå ut med att de faktiskt kommer ha med såndana inställningar. Jag blev i alla fall glad av att läsa den här nyheten för jag älskade ettan men hade lite problem med menyer, fov och liknande. Kanske är det här första steget mot att de här inställningar kommer tillbaka och blir standard i alla multiplattformsspel så sluta klaga och var glada att Gearbox slår ett (om än inte så stort) slag för Pc-spelarna.

Medlem

va snälla dom är

Medlem

PC-trollen på FZ kommer säkert hitta några saker att gnälla på ändå, ska ni se.

123
Skriv svar