Bioware lovar bemöta kritiken kring Mass Effect 3-slutet

Medlem
Skrivet av Arda:
Skrivet av quilling:
Skrivet av Arda:

Jag vägrar spela mass effect 3 pågrund av all dessa hate om slutet.
Har inte spelat mass effect 3 sen jag märkte att alla tyckte det sög...

Om du gillade ettan och tvåan gör du ett stort misstag!

Men jag vågar inte pågrund av all dessa hat.

Men sköt i der då. Ingen som bryr sig om vad du vågar eller inte vågar. Gör som du vill, ingen poäng i att informera oss om huruvida du kommer spela det eller inte.

Medlem

Hej ni är värdelösa.. Jag läser fz varje dag och fan varje gång man inte hinner spela spelet på realese eller veckan innan ni slår upp massor av nyheter om "Bioware lovar bemöta kritiken kring Mass Effect 3-slutet"

Hur fan ska jag kunna njuta nu när ni redan spoilat att slutet suger KUK!?

Medlem
Skrivet av Baloba:

Hej ni är värdelösa.. Jag läser fz varje dag och fan varje gång man inte hinner spela spelet på realese eller veckan innan ni slår upp massor av nyheter om "Bioware lovar bemöta kritiken kring Mass Effect 3-slutet"

Hur fan ska jag kunna njuta nu när ni redan spoilat att slutet suger KUK!?

Du får ju bilda en egen uppfattning av slutet, det där var det barnsligaste jag någonsin hört..

Medlem

Klarade det igår, underbart spel tills jag kom till slutet. Det var ritkigt, riktigt illa. Usch.

Medlem
Skrivet av refuse:
Skrivet av Corolyn:
Skrivet av Niihdaz:
Skrivet av Corolyn:

Casey Hudson har ju bara gått ut och babblat dynga, klart folk börjar prata om något så värdelöst... Om slutet ÅTMINSTONE hade haft något med mina val genom spelens gång att göra så hade det känts väldigt mycket bättre. Bra att de faktiskt kommer att bemöta kritiken iaf, visar ju att de bryr sig en del.

Jag tror fortfarande att de inte är klara än med spelet. Allt rykte om ett kommande gratis DLC kallat "The Truth" på forumen känns mer troligt var dag som går. Sen tror jag även FORTFARANDE att slutet påverkades av beta-läckan tidigare i år. Skulle inte förvåna mig om de valde att göra om slutet i sista fasen. Jag känner att den man ska lägga skulden på här är faktiskt inte Bioware (eller EA, hur konstigt det än känns att säga det) utan Microsoft, som inte kan hålla sina förbaskade fingrar i styr när det gäller information. Jag slår vad om att allt hade sett annorlunda ut om det inte blivit någon läcka.

Sitter och kollar igenom youtubevideor om teorin om vad man tror faktiskt hände (efter strålen etc utan att spoila något), hoppas att det är sant. Vore sjuuukt najs om det visar sig att de trollat hela sin fanbase och vi faktiskt får ett "riktigt" slut.

Sjukt najs om de medvetet retat upp sina fans och gjort ett spel som saknar slut men kostar fullpris? Är du allvarlig?

Fast det är ju knappast så att slutet är avgörande för ett fullpris, eller? Och varför skulle de inte kunna göra det? Tycker bara det vore intressant om de vågar göra något, som INGEN annan utvecklare har gjort tidigare.

Medlem
Skrivet av refuse:
Skrivet av Corolyn:
Skrivet av Niihdaz:
Skrivet av Corolyn:

Casey Hudson har ju bara gått ut och babblat dynga, klart folk börjar prata om något så värdelöst... Om slutet ÅTMINSTONE hade haft något med mina val genom spelens gång att göra så hade det känts väldigt mycket bättre. Bra att de faktiskt kommer att bemöta kritiken iaf, visar ju att de bryr sig en del.

Jag tror fortfarande att de inte är klara än med spelet. Allt rykte om ett kommande gratis DLC kallat "The Truth" på forumen känns mer troligt var dag som går. Sen tror jag även FORTFARANDE att slutet påverkades av beta-läckan tidigare i år. Skulle inte förvåna mig om de valde att göra om slutet i sista fasen. Jag känner att den man ska lägga skulden på här är faktiskt inte Bioware (eller EA, hur konstigt det än känns att säga det) utan Microsoft, som inte kan hålla sina förbaskade fingrar i styr när det gäller information. Jag slår vad om att allt hade sett annorlunda ut om det inte blivit någon läcka.

Sitter och kollar igenom youtubevideor om teorin om vad man tror faktiskt hände (efter strålen etc utan att spoila något), hoppas att det är sant. Vore sjuuukt najs om det visar sig att de trollat hela sin fanbase och vi faktiskt får ett "riktigt" slut.

Sjukt najs om de medvetet retat upp sina fans och gjort ett spel som saknar slut men kostar fullpris? Är du allvarlig?

Jag tror att du missförstår mig - det är sjukt najs OM vi faktiskt får ett riktigt slut. Får vi inte det är jag istället fruktansvärt besviken över hur vi kan få ett så ovärdigt slut till en av tidernas bästa spelserier. Visst vore det väl coolt om de faktiskt trollat oss? Det är ju som Niihdaz säger, något som ingen spelutvecklare vågat sig på tidigare ^^' Finns ju teorier om att de gjorde det här bullshitslutet pga informationsläckor... Vi får väl hoppas helt enkelt, de har ju åtminstone lovat att de ska ge oss en förklaring, med lite tur är den förklaringen mer avancerad än "vi kom inte på något så vi gjorde ett Deus Ex: Machina slut"...

Medlem

Casey Hudsons senaste svar : http://social.bioware.com/forum/1/topic/324/index/10089946

"So where do we go from here? Throughout the next year, we will support Mass Effect 3 by working on new content. And we’ll keep listening, because your insights and constructive feedback will help determine what that content should be. This is not the last you’ll hear of Commander Shepard."

Vad det innebär återstår att se, men jag är hoppfull.

Medlem

Efter att det fick sjunka in i ett dygn kändes det rätt så nice. Inne på genomspelning nummer 2 nu. Längtar tills slutet haha.

Det har de väl redan gjort på typiskt bioware maner, genom att spela offer och säga att spelarna inte känner igen kvalitet när de ser det. Gillar speciellt hur dokumentären some gjordes om ME3 kring dess sista tid i utveckling bevisar att de klippte ut delar av spelet och sedan sålde det som DLC.

Nej att hitta någon som ger sämre service och behandlar kunderna sämre än bioware är svårt just nu.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Det har de väl redan gjort på typiskt bioware maner, genom att spela offer och säga att spelarna inte känner igen kvalitet när de ser det. Gillar speciellt hur dokumentären some gjordes om ME3 kring dess sista tid i utveckling bevisar att de klippte ut delar av spelet och sedan sålde det som DLC.

Nej att hitta någon som ger sämre service och behandlar kunderna sämre än bioware är svårt just nu.

Nämn något som de medvetet klippt bort, istället för att påstå. Eller ännu bättre; länka den dokumentären, så att andra (inklusive jag) kan få bevittna det oxå. Sen känns det ologiskt att de skulle besvara kritik om de "behandlar sina kunder illa, och ger dålig service", som du uttrycker det, om det var ett nonchalant företag. Nämn även något annat tillfälle när de gjort sin "BioWare maner" (som inte inkluderar DA2,) så vore det artigt.

Medlem

Tycker han förklarar det hela rätt bra


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Jag har inte spelat Dragon Age 1&2 men det är många som kritiserar BW för DA2, vad är det som är fel med det? Bara intresserad.

Har suttit och grinat som fan i några timmar nu över ME3 slutet, men efter ett tag så börjar jag acceptera det LITE iaf. Det är ju egentligen en riktigt jävla jobbig cliffhanger. Om inte, så får de fan gör nåt åt det.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Jag förstår inte all denna vrede över slutet, det ända problemet är att det inte besvarar delar som behöver besvaras. Men självklart ska dom göra ett bättre slut, en sån grym trilogi som denna måste sluta bra, kolla här om ni är intresserade http://www.gamefront.com/rumor-mass-effect-3-dlc-the-truth-du...

Medlem

Första minuten summerar spelet rätt bra hahaha

Skrivet av Niihdaz:

Nämn något som de medvetet klippt bort, istället för att påstå. Eller ännu bättre; länka den dokumentären, så att andra (inklusive jag) kan få bevittna det oxå. Sen känns det ologiskt att de skulle besvara kritik om de "behandlar sina kunder illa, och ger dålig service", som du uttrycker det, om det var ett nonchalant företag. Nämn även något annat tillfälle när de gjort sin "BioWare maner" (som inte inkluderar DA2,) så vore det artigt.

Prothean grup medlemmen, finns en app från final hour some är dokumentären, informationnen lär finnas på biowares social forum också. SWTOR är ju ett annat exempel på hur de bemöter kritik med att kalla kritiker troll och folk som inte vet vad dom vill ha och inte kan känna igen ett bra spel när de ser det.

Skrivet av Niihdaz:

Sen känns det ologiskt att de skulle besvara kritik om de "behandlar sina kunder illa, och ger dålig service"

Öh? Nej, de vill försvara sig, de har dock ingen god grund att göra det på med tanke på vad de har gjort.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Niihdaz:

Nämn något som de medvetet klippt bort, istället för att påstå. Eller ännu bättre; länka den dokumentären, så att andra (inklusive jag) kan få bevittna det oxå. Sen känns det ologiskt att de skulle besvara kritik om de "behandlar sina kunder illa, och ger dålig service", som du uttrycker det, om det var ett nonchalant företag. Nämn även något annat tillfälle när de gjort sin "BioWare maner" (som inte inkluderar DA2,) så vore det artigt.

Prothean grup medlemmen, finns en app från final hour some är dokumentären, informationnen lär finnas på biowares social forum också. SWTOR är ju ett annat exempel på hur de bemöter kritik med att kalla kritiker troll och folk som inte vet vad dom vill ha och inte kan känna igen ett bra spel när de ser det.

Skrivet av Niihdaz:

Sen känns det ologiskt att de skulle besvara kritik om de "behandlar sina kunder illa, och ger dålig service"

Öh? Nej, de vill försvara sig, de har dock ingen god grund att göra det på med tanke på vad de har gjort.

Och om du följer forumen så är det flera teorier, och fakta (som beta-läckan) som talar för att det slutet som var i ME3 inte var det "riktiga", och att mer är på gång. I ärlighetens namn tror jag mer på vad ME-teamet säger, än alla bittra trollgamers där ute, som bara kan tolka allt som sägs i spelmedia i minus. (Och den där videon visar ju i stort sett samma sak som det var i ME2 med Zaeed och Kasumi, när det gällde bonuskaraktärer. Men i ärlighetens namn så ser jag allt gnäll som har med DLC att göra som ett enda fett ilandsproblem. Det har aldrig påverkat min spelupplevelse negativt, och kommer aldrig att göra det heller)

Skrivet av Niihdaz:

I ärlighetens namn tror jag mer på vad ME-teamet säger

Så du tror hellre på folk som bevisligen skär upp spel för att sälja mer DLC till dig (som redan är på skivan), jaja, din förlust. Att de inte ger dig det "riktiga" slutet är ju snarast en stark indikation på att de medvetet skurit upp spelet då de inte vill ge dig en story med avslut i det spel man köpte, utan det "riktiga" slutet måste man köpa vid sidan om.

KoP
Medlem

Blev äntligen klar med ME 3 igår och förstår verkligen inte kritiken mot slutet. :S Njöt genom hela spelet och jag tyckte slutet kändes värdigt. Visst.. annorlunda men inte på något sättt dåligt. Måste vara nån mass(effect)hysteri där var och varannan hakar på the hater bandwagon.

Stålsatte mig inför slutet med anledning av att majoriten verkar hata slutet och gjorde mig mentalt förberedd på att ogilla slutet själv.. tack och lov uteblev mitt ogillande.

Summa summarum, ME 3 fick mig många gånger att våndas och känna när jag plasserades inför avgörande val.. då visste man att dom hade lyckats.

Tack Bioware för en underbar spelserie!

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Niihdaz:

I ärlighetens namn tror jag mer på vad ME-teamet säger

Så du tror hellre på folk som bevisligen skär upp spel för att sälja mer DLC till dig (som redan är på skivan), jaja, din förlust.

Jag köper inte spel så ofta. Brukar hålla mig till de jag har. Men när jag intresserar mig för ett nytt (som ME3), så förhandsbokar jag. Så jag går ju inte precis någon förlust, i och med att jag får det "extramaterialet" gratis med det köpet.

Medlem

http://masseffect.wikia.com/wiki/User_blog:Kaloneous/Mass_Eff... Är inte detta bevis nog? LÄS ALLT.(Spoilervarning dock.)

Medlem

jag älskade slutet, har dock inte spelat ME1 ME2... men fyfan va bra det var. men det är sant att det fanns vissa plot holes... men men

Medlem

Jag skulle vilja veta vad Joakim Bennet tycker om slutet? (han som skrev recensionen), det ÄR ju ett fantastiskt spel, förrutom slutet.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Skrivet av Niihdaz:

http://masseffect.wikia.com/wiki/User_blog:Kaloneous/Mass_Eff... Är inte detta bevis nog? LÄS ALLT.(Spoilervarning dock.)

Tyvärr var det fejk. Ska nog kolla upp källan lite bättre nästa gång. Pinsamt...

Medlem
Skrivet av KoP:

Blev äntligen klar med ME 3 igår och förstår verkligen inte kritiken mot slutet. :S Njöt genom hela spelet och jag tyckte slutet kändes värdigt. Visst.. annorlunda men inte på något sättt dåligt. Måste vara nån mass(effect)hysteri där var och varannan hakar på the hater bandwagon.

Stålsatte mig inför slutet med anledning av att majoriten verkar hata slutet och gjorde mig mentalt förberedd på att ogilla slutet själv.. tack och lov uteblev mitt ogillande.

Summa summarum, ME 3 fick mig många gånger att våndas och känna när jag plasserades inför avgörande val.. då visste man att dom hade lyckats.

Tack Bioware för en underbar spelserie!

Jag kan förstå kritiken när man läst denna!

Mass Effect 3 Ending-Hatred: 5 Reasons The Fans Are Right
http://www.gamefront.com/mass-effect-3-ending-hatred-5-reason...

KoP
Medlem

ME3 handlade ju till stor del om att offra. Valen man gjort genom serien påverkade ju en del skeenden fram till det oundvikliga slutet som även det handlade om att just offra för "the greater good". Kunde ju inte slutat bättre imo.

Medlem

Alltså, miljöerna i Mass Effect måste ju få t o m George Lucas att bli lite "svullen". Som den SciFi nörd jag är, så har jag aldrig sett något liknande, varken i spel eller i film. Det närmsta jag kommit är den bild av RAMA som man målade upp i huvudet när man läste boken. Min största kritik är faktiskt inte storyn utan att det blivit för mycket FPS. Jag förstår att de ville göra det till att man skall ha en känsla av att bli överkörd, men när man blivit dödad av de där förbannade häxorna för 50:e gången så börjar fan mitt tålamod att tryta. Det är verkligen hit & miss om man skall klara dem eller inte. De elementen hade de gärna fått tagit bort.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

12
Skriv svar