EA: framtida Battlefield-spel kan bli prenumerationstjänster

Medlem

Nej. Fy. FY! FTYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYefoih aflpakdsj fk.gggg

Medlem

haha sug min ..., BF1942, BF2, BC2 och BF3 räcker för mig behöver ingen prenumeration av nått nytt skräp.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Jag vet att vi alla älskar EA:s sätt att se på saken "fler människor att spela den här produkten" ha ha

Sätt vilket pris ni vill, jag kommer inte varken spela eller betala igen för erat inputlagg.

Skrivet av Tybalt:

Jag har en delvis skämtsam teori. När ett spel tilltalar en tillräckligt stor publik (tillräckligt casual, unlocks, achievements, perks etc.) så ändrar utgivarna betalsystem till prenumeration. Att spamma DLC räcker inte längre.

När spelet följer denna väg i jakt på maximal avkastning så kommer det till slut att bli ett MMO, den ultimata kassakon.

Alternativt landar spelet i kategorin "interaktiv film". Något som i princip alla kan delta i, bemästra, och viktigast av allt, betala för.

Naturligtvis använder de samma namn på en mängd andra spel som inte har något med grundspelet att göra och släpper dessa på mobila plattformar.

På senare tid har jag kommit på mig själv med att liksom stå utanför och som någon slags publik kolla på spelindustrins cirkushjul som snurrar snabbare och snabbare. Och man tänker "Ha ha kolla nu fick två spel till 10/10 och jag orkar inte ens läsa om dom"

Själv "återupptäcker" jag en del gamla spel i spelsamlingen.

Det mest skrämmande är att det verkar finnas för få medvetna konsumenter bland spelköparna. De kan protestera, men när det väl kommer till kritan så köper de sitt Mass Effect 3 eller vad det nu kan vara. Företag som säljer spel verkar kunna kränga sina produkter oavsett hur de våldför sig på konsumenternas bekostnad.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jaha, inga fler battlefield spel med andra ord.

Inaktiv

Själv tycker jag inte att jag skulle få ut något av ett sådant spel, jag spelar ganska lite ändå. Jag själv spelar bara några timmar i månaden i BF3 och skulle jag vara tvungen att sitta och ge mitt kortnummer till EA för att få skjuta och spränga mina medspelare så skulle jag nog leta mig vidare till ett annat spel.

Fast i framtiden så skulle jag gissa på att alla spel ligger på 799kr oavsett plattform med en hel del dag 1 DLC och annat trams och gärna prenumerationstjänster på det ifall man också vill ta del av online community tramset och multiplayer.

Medlem

hell no, då dödar en bra serie i onödan. Dom tjänar tillräckligt med pengar, men det räcker aldrig, världen har inte råd med fler rika människor, det kommer driva planeten på sina knän, mer än nu.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Medlem

ifall detta införs kommer jag inte att köpa fler battlefield spel, kan dock tillägga att jag har alla tidigare spel med expantioner


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Jahapp... BF2 någon? Det kan de väl åtminstone inte ta ifrån oss?


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem
Medlem
Skrivet av Ender:

På gott och ont. Ett spel som bygger på en månadskostnad medför också en hel del krav på utgivaren. Ifall utgivaren inte kan "leverera" så kommer dom också tappa folk. Ifall de skulle göra så idag med tex Be3 så skulle dom få släppa banor regelbundet, och se till att det är fuskfria servrar samt bugg fritt.

Ifall dom kunde uppfylla detta skulle det kunna vara ok för mig.

och detta är precis vad dom inte kommer att göra. det handlar bara om att minska kostnaderna och öka inkomsterna samtidigt som man kvickt ska pumpa ut så mkt värdelösa spel som möjligt. detta är anledningen till piratkopiering i högsta grad.


signatur

//monster

Skriv svar