Är det inte för jävla dåligt?

Medlem
Är det inte för jävla dåligt?

Ibland när man sitter med sin PS3a så helt plötsligt så upptäcker man en grej som gör en så irriterad för att det inte funkar eller funktionen kanske saknas helt. Det kan vara i ett spel eller när man spelar upp en film, eller kanske till och med i menyerna.
Skriv här ifall det är saker/funktioner som du kan gå och bli irriterad för att de saknas.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Jag har en rad olika saker jag kan bli irriterad över när det kommer till PS3an men just nu så frågar jag mig sjäv, varför man inte kan ta en bild med sin PS3 cam , om man nu har någon och sedan använda den bilden som sin avrtar i kompis listan. Jag menar hur svårt kan det vara att fixa en sådan grej?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Skulle nog tro att Sony valde att inte ha en sån funktion för att risken är för stor att folk missbrukar det och använder avatar bilder som kan anses stötande då vissa spel använder avatar bilder ingame osv.

Är väl samma sak även på xbox om jag inte har fel.

Man kan ju köpa en fjärrkontroll eller använda Xbox istället, men jag förstår vad du menar. Vissa saker känns inte riktigt genomtänkta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

på xbox kunde man göra det innan , vet inte hur det är nu


signatur

Wasted.White.Boys

Inaktiv

Suger fullständigt att man inte kan hyra film via sin ps3a, för övrigt är interfacet jobbigt och dessa bekräftelser hela tiden oavsett vad man ska göra, varför har ingen konsoll en snabbknapp för downloads, först ska man leta upp det man vill ladda ner, sen välja att man vill ladda ner det, sen svara jamen ladda ner det här, och sen ska vi ladda det nu eller senare, vill du titta under tiden eller sen jamen nu laddar vi ner vill du titta på downloadbaren eller i bakgrunden. *suck* eller finns det ett knapptryck som bara laddar ner det jag har markerat utan en massa alternativ efteråt?

Medlem

Jag saknar:

- 3.5 mm-intag för headset. Jag sitter här med ett finfint Sennheiser som jag inte kan använda på mitt Ps3
- Ett snabbt och enkelt system där man kan se vad man har installerat, hur mycket utrymme man har kvar och en lista där man kan se alla sina inköp på PSN.
- Inget fel på Ps3, men jag skulle gärna vilja ha möjligheten att ställa in alla knappar i spel så som jag själv vill ha mina kontroller, inte vad någon kontorsnisse tycker passar bra.

Skrivet av Jozo:

Jag saknar:

- 3.5 mm-intag för headset. Jag sitter här med ett finfint Sennheiser som jag inte kan använda på mitt Ps3
- Ett snabbt och enkelt system där man kan se vad man har installerat, hur mycket utrymme man har kvar och en lista där man kan se alla sina inköp på PSN.
- Inget fel på Ps3, men jag skulle gärna vilja ha möjligheten att ställa in alla knappar i spel så som jag själv vill ha mina kontroller, inte vad någon kontorsnisse tycker passar bra.

Hear, hear!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vilken gnällspik.

Skrivet av SWEBarb:

Vilken gnällspik.

Du eller trådstartaren?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Vilken gnällspik.

Snarare konstruktiv kritik då de ger exempel på bra funktioner som saknas.

// edut

@Banditen

Anledningen är troligen för att folk som spelar spel med åldersmärkningen 12+ inte skall kunna använda en 18+ bild för sin avatar eller t.o.m. som ansikte eller dyl inne i spelet.

Kanske kommer ihåg hur det blev för det där spelet som inte hade med naket i originalet, men spelare kunde via en mod klä av ingame-figurerna och efter det så ändades märkningen från 12 till A?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ja oki jag förstår hur du tänker och det kan jag väl köpa till viss del.

Saknar också att man inte kan spela sin musik när man själv har lust. Typ inne i ett spel eller chatt.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Det som jag stör mig på OM och OM och OM och OM igen... är när jag är inne i Playstation Store och bakgrundsbilden är så jävla ljus att jag inte kan se vad som står på varje sak eftersom det är skrivet med vit text och de inte shadear bakgrunden något Över huvud taget. Det går helt inte att använda butiken vissa veckor.

Vem fan är så dum att de designar butiken på det sättet? Måste ju vara fler än jag som utsätts för detta?
eller använder alla ikon-vyn?

Medlem

ahhh sant, stör mig som fan på det med. riktigt irriterande. och varför är inte layouten likadan som i us store??


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar