Morrowind installations problem

Medlem
Morrowind installations problem

Hej jag har ett stort problem . När jag ska installera morrowind så frågar den om jag vill ta bort det? Jag har fått det att fungera men störde mig på fov:en så jag skulle ändra på de men då ville det inte starta utan bara kraschade och nu kan jag inte ens installera det , jag avinstallerar det från kontrollpanelen och när jag försökte installera det men det verkar inte finnas någon lösning. Skulle vara mycket tacksam ifall någon skulle kunna hjälpa mig eller om någon har nån idé för jag är riktigt sugen på att köra lite morrowind! Tack på förhand

Medlem

Hade lite svårt att hänga med i ditt inlägg, men om jag förstått det rätt så krashade spelet vid uppstart efter att du försökt modda FOV.
Därefter tänkte du installera om spelet, och avinstallerade då spelet från kontrollpanelen, och försöker nu installera det igen. Då säger den endast att det redan är installerat, och vill avinstallera det istället?

Om så är fallet, har du startat om datorn sen du avinstallerade? Om inte, gör det.
Annars, Kolla i sökvägen där spelet var installerat, och se om det ligger kvar filer från när spelet var installerat tidigare.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Hade lite svårt att hänga med i ditt inlägg, men om jag förstått det rätt så krashade spelet vid uppstart efter att du försökt modda FOV.
Därefter tänkte du installera om spelet, och avinstallerade då spelet från kontrollpanelen, och försöker nu installera det igen. Då säger den endast att det redan är installerat, och vill avinstallera det istället?

Om så är fallet, har du startat om datorn sen du avinstallerade? Om inte, gör det.
Annars, Kolla i sökvägen där spelet var installerat, och se om det ligger kvar filer från när spelet var installerat tidigare.

Ursäkta min oklarhet men du uppfattade det helt rätt , jag har gjort de första o de funkade inte. Jag sökte på morrowind och då hittade datorn en fil som inte gick att öppna men den tog jag bort och det funkade fortfarande inte att installera det tyvärr :S

Edit: Nu när jag går in i kontrollpanelen finns Morrowind där men det står inte hur stort det är och det har ingen ikon och jag kan avinstallera det hur många gånger som helst utan att det händer någonting ... Hur har jag lyckats med detta?!

Medlem

Hm... Det är inte så att du bara råkade ta bort det från listan, utan att avinstallera det? Gå in i utforskaren, till den plats där morrowind är installerat, och kolla om det finns kvar. Gör det det, leta reda på uninstall.exe och gör en manuell avinstallation.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Låter som att registerfilerna på något sätt ligger kvar och inte vill försvinna. Nu är registret inget man ska leka i men för att öppna registret går du in på "Kör/Run" och skriver sedan "regedit". När du väl är där inne öppnar du registret i följande ordning:

HKEY_LOCAL_MACHINE
-SOFTWARE
--Bethesda Softworks
---Morrowind

Om du har 64-bitars OS måste du troligen in i WOW6432Node också, alltså i den här ordningen:

HKEY_LOCAL_MACHINE
-SOFTWARE
--WOW6432Node
---Bethesda Softworks
----Morrowind

Om InstallPath eller någon liknande nyckel finns i Morrowind-"mappen" så borde du kunna installera spelet igen om du tar bort "mappen" från registret.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Bra tanke där! Om du känner att du inte vill gå in i regedit och editera manuellt (Det är dock inget komplicerat), så kan du alltid köra CCleaners registry scan. Den tar då bort bland annat oanvända register-poster, vilket även det skulle lösa problemet. (Förutsatt att problemet är just kvarblivna registervärden.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Hm... Det är inte så att du bara råkade ta bort det från listan, utan att avinstallera det? Gå in i utforskaren, till den plats där morrowind är installerat, och kolla om det finns kvar. Gör det det, leta reda på uninstall.exe och gör en manuell avinstallation.

Hittade det i en mapp , men det går ej att avinstallera manuellt med uninstall heller utan det händer som innan ingenting alls :S

Medlem
Skrivet av TheShadyShader:

Låter som att registerfilerna på något sätt ligger kvar och inte vill försvinna. Nu är registret inget man ska leka i men för att öppna registret går du in på "Kör/Run" och skriver sedan "regedit". När du väl är där inne öppnar du registret i följande ordning:

HKEY_LOCAL_MACHINE
-SOFTWARE
--Bethesda Softworks
---Morrowind

Om du har 64-bitars OS måste du troligen in i WOW6432Node också, alltså i den här ordningen:

HKEY_LOCAL_MACHINE
-SOFTWARE
--WOW6432Node
---Bethesda Softworks
----Morrowind

Om InstallPath eller någon liknande nyckel finns i Morrowind-"mappen" så borde du kunna installera spelet igen om du tar bort "mappen" från registret.

Okej , men finns det några risker med detta?

Edit: Hittar ingen bethesda softworks i regedit , hittar heller ingen morrowind mapp som jag gjorde andra gången jag installerade

Medlem

Det låter som att det ligger kvar info i registret. Märkligt att du inte hittar det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

En tanke bara... Ubisoft tycks vara utgivare på Morrowind, iallafall enligt det fodral jag har. Kolla under Ubisoft i registret, se om du hittar något där.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Off topic, kom ihåg att köra Morrowind Overhaul-modden. Spelet blir vackert.

[ia=402995]


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ja fyfan, det där är helt sjukt... Blir som ett helt nytt spel!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

En tanke bara... Ubisoft tycks vara utgivare på Morrowind, iallafall enligt det fodral jag har. Kolla under Ubisoft i registret, se om du hittar något där.

Funka inte det där heller , tror jag ger upp :/

Medlem

Fick du någon ordning på det hela?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar