Diablo 3 släpps i vår!

Medlem

Collectors Edition, Hos Spelbutiken

Medlem

Vi får se om det blir ett köp. Jag vill ha spelet, men jag har en gräns vad jag som konsument accepterar.

Förresten så har "lag" alltid beskrivit hög ping på nätet. Om någon nu vill förändra innebörden av det ordet så får det stå för den personen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag är mållös, chockad, upprymd och ... lite mer chockad.
Det är alltså dags, snart börjar det.. *gurgl*


signatur

BKMN - Triple A Minus

Medlem
Skrivet av Sshaddoww:

Jag gillar inte att de har valt Det namnet. Ondska finns tyvärr på våran materiella jordglob och även d*moner. Läs mer om hur ondska kan skada människor: http://www.greatbiblestudy.com/demons_kill_steal_destroy.php

Men det här då? http://z0r.de/L/z0r-de_2715.swf

Medlem

Hej på er folket!

Har en liten och kanske dum fråga men tror ni att det är någon skillnad på att köpa "pre-purchase" via battle.net, eller vänta på sin förhandsbokning via spelaffärerna tills det släpps 15/5?

Medlem

Diablo 3 är ju ett självklart köp så småningom. Tror inte jag förhandsbokar det dock. Håller med att det är patetiskt att det skall behöva vara så dyrt om man vill köpa en digital download, men det är väl avtal med publishers som styr det.

Lustigt vad "lag"-diskussionen dyker upp överallt nu då

När man talar om lag/lagg i spelsammanhang handlar det ju oftast om latencyn till servern, dock talar man ju om inputlag och muslag också.

Lag är ju ett engelskt ord som översatt till svenska betyder eftersläpning/fördröjning. Jag skulle inte beskriva låg eller hackig framerate som lag, men ett spel kan "lagga" utan att det har med uppkopplingen att göra trots det. Jag tycker inte man kan se det så "svart eller vitt" som en del vill göra - kanske därför det blir så mycket debatt kring det


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av Sshaddoww:

Jag gillar inte att de har valt Det namnet. Ondska finns tyvärr på våran materiella jordglob och även d*moner. Läs mer om hur ondska kan skada människor: http://www.greatbiblestudy.com/demons_kill_steal_destroy.php

Menar du allvar?
Namnet på spelet är inte propaganda FÖR djävulen på något sätt. Du inser att spelet går ut på att utrota ondska och rädda världen, va? Det är Diablo och demoner som ska bekämpas.


signatur

BKMN - Triple A Minus

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tror jag hoppar över det tills de släppt sina obligatoriska DLC/"expansioner" och balanserat uppp spelet så det inte är pay 2 win via deras marknad, samt gjort det mindre WoW-inspirerat och lite mer Diablo-liknande

Så mycket gojja. Du kanske inte vill att ett spel ska förnya sig alls via patchar och expansioner?
Är det sedan någon skillnad på pay 2 win och play 2 win? Saker som kommer (försöka) säljas på RMAH är saker som hittats, så "någon" kommer ju iallafall att använda dem. Är det någon skillnad på att sälja det på ett vanligt AH? Då kommer du ju ändå kunna grina över att dom med mest tid kommer att kunna grinda guld till bättre saker. Varför inte också tjura över att de med mest tid även kommer att hitta bättre saker än dig till att börja med?
Fan vad orättvist, att du kanske kan åka på stryk i PvP

Och vad gäller det sista du sa så har du fått det runt bakfoten, det är WoW som är mer likt D2 än vad D3 är likt WoW. Enda likheten med WoW överhuvudtaget är att det är samma företag bakom titlarna. Egentligen, vem försöker jag övertyga, tror det blir en roligare upplevelse för alla ifall du låter bli att köpa spelet iallafall.

Medlem
Skrivet av hallerxl:

Hej på er folket!

Har en liten och kanske dum fråga men tror ni att det är någon skillnad på att köpa "pre-purchase" via battle.net, eller vänta på sin förhandsbokning via spelaffärerna tills det släpps 15/5?

Enda skillnaden är att det är dyrare via Battle-Net, men att du kommer kunna börja spela det direkt på tolvslaget (antar jag att det är) vs. att istället åka till en butik, köa, få det billigare med förpackning, åka hem, installera och köa för att komma in

Medlem
Medlem
Skrivet av Sshaddoww:

Jag gillar inte att de har valt Det namnet. Ondska finns tyvärr på våran materiella jordglob och även d*moner. Läs mer om hur ondska kan skada människor: http://www.greatbiblestudy.com/demons_kill_steal_destroy.php

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av hallerxl:

Hej på er folket!

Har en liten och kanske dum fråga men tror ni att det är någon skillnad på att köpa "pre-purchase" via battle.net, eller vänta på sin förhandsbokning via spelaffärerna tills det släpps 15/5?

Enda skillnaden är att det är dyrare via Battle-Net, men att du kommer kunna börja spela det direkt på tolvslaget (antar jag att det är) vs. att istället åka till en butik, köa, få det billigare med förpackning, åka hem, installera och köa för att komma in

Köa får att komma in på servern alltså, det låter travelt Finns det någon mer än mig här på forumet då som överväger att köpa det via battlenet?

Medlem

Och jag fick precis betan av kära Blizzard

Medlem
Skrivet av hallerxl:
Skrivet av Ender:
Skrivet av hallerxl:

Hej på er folket!

Har en liten och kanske dum fråga men tror ni att det är någon skillnad på att köpa "pre-purchase" via battle.net, eller vänta på sin förhandsbokning via spelaffärerna tills det släpps 15/5?

Enda skillnaden är att det är dyrare via Battle-Net, men att du kommer kunna börja spela det direkt på tolvslaget (antar jag att det är) vs. att istället åka till en butik, köa, få det billigare med förpackning, åka hem, installera och köa för att komma in

Köa får att komma in på servern alltså, det låter travelt Finns det någon mer än mig här på forumet då som överväger att köpa det via battlenet?

Nja, just den punkten var en gissning. Tanken var väl att när ett par miljoner väl kommit hem med sitt butiks ex och installerat det så kanske det blir några minuters kö Ifall du vill vara bland de tusentals första att logga in och köra, och inte bryr dig om att ha en förpackning så är nog den digitala versionen något för dig.

Medlem
Skrivet av Amilo:

Och jag fick precis betan av kära Blizzard

Grattis

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Amilo:

Och jag fick precis betan av kära Blizzard

Grattis

Tackar, synd bara att deras servrar ligger nere just nu när jag så gärna vill testa det

Medlem

Nej ni, ska inte köpa det här spelet, har gett blizzard tillräckligt med pengar, ockerpris på den digitala utgåvan dessutom. Och jag kan väll bara anta att dom kommer dela upp spelet som sc2, så man måste pynta över tusenlappen för att få hela upplevelsen, dom kan suga min dallas

Medlem
Skrivet av Loltron:

Nej ni, ska inte köpa det här spelet, har gett blizzard tillräckligt med pengar, ockerpris på den digitala utgåvan dessutom. Och jag kan väll bara anta att dom kommer dela upp spelet som sc2, så man måste pynta över tusenlappen för att få hela upplevelsen, dom kan suga min dallas

nej, de har redan förklarat vad som ingår i fullversionen.

Medlem
Skrivet av Loltron:

Nej ni, ska inte köpa det här spelet, har gett blizzard tillräckligt med pengar, ockerpris på den digitala utgåvan dessutom. Och jag kan väll bara anta att dom kommer dela upp spelet som sc2, så man måste pynta över tusenlappen för att få hela upplevelsen, dom kan suga min dallas

Ja, jag tror också att allt är en bluff. Här har du massa spännande gratisspel istället, ha så kul. http://www.friv.com/

Medlem

Svårt att hitta motivation i ett Diablo utan PVP vid start kan man lika gärna lira Diablo2 istället palla sponsra ett wow clone Diablo utan soul

Medlem

Faktum är ju att runsystemet i Diablo 3 gör att det finns betydligt fler valmöjligheter beträffande skills än vad det gjorde i Diablo 2, tvärtemot vad många fått för sig. Det finns ca 20 skills per klass varav varje skill har 5 runor. Det är betydligt mer valmöjligheter än vad man hade i Diablo 2. Jag tycker personligen inte riktigt att man ska uttala sig om att spelet är skit om man inte spelat betan öht. Det här kommer garanterat bli det bästa Diablo någonsin med tanke på hur många gånger jag spelat igenom den extremt korta betan.

Skriv svar