Battlefield 3 – när britten själv får välja

Robot
Medlem
Battlefield 3 – när britten själv får välja

jävligt bra lista, nu kanske utgivarna fattar att det inte funkar att göra COD cloner bara, man måste vara innovativ i fall man ska lyckas.

Medlem

Är också glad att Skyrim inte kom med. Det spelet är aldeles för opolerat för att kunna jämföras med antingen Portal 2 eller BF3. Kanske 2012 med gratis DLC och mods kan det stå sig, men nu är det bara en smärta för mig som Elder scrolls fan att spela.

Medlem

Saknas ju lite kategorier tycker jag, typ RPG/Äventyr och dylikt speciellt när det finns online multiplayer och action vilket i de allra flesta fall är samma sak.

Emil2796 finns ju lite moddar som gör combat i Skyrim iaf lite intressant, men hade det funnits RPG kategori hade säkert Skyrim vunnit över The Witcher 2 som vanligt. Vilket är helt bissart >.<


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

PaZ
Medlem

Skyrim bitvis opolerat? absolut! Med det sagt så bjuder det på så mycket annat godis att det knappt spelar någon roll. Svårt att jämföra spel i olika genrer, men för mig var det definitivt årets spel.

Det är intressant hur datorspelsbranschen börjar gå mot den uppdelning i pretto och massmarknad som bok- och filmbranschen länge haft. Vissa prisutdelare går på Oscars-vägen och blir ett branschpris som ofta går till påkostade produktioner, medan andra går Nobelprisvägen och ger pris till lite "svårare" och mindre kända spel.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Saknas ju lite kategorier tycker jag, typ RPG/Äventyr och dylikt speciellt när det finns online multiplayer och action vilket i de allra flesta fall är samma sak.

Jo, det håller jag med om.

De borde även ha en kategori för bästa spel som inte är en uppföljare.

Medlem
Skrivet av emil2796:

jävligt bra lista, nu kanske utgivarna fattar att det inte funkar att göra COD cloner bara, man måste vara innovativ i fall man ska lyckas.

14 av 18 pris gick till uppföljare, så jag bara MÅSTE fråga dig, vad är det i den här listan som är så innovativt enligt dig?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av emil2796:

jävligt bra lista, nu kanske utgivarna fattar att det inte funkar att göra COD cloner bara, man måste vara innovativ i fall man ska lyckas.

14 av 18 pris gick till uppföljare, så jag bara MÅSTE fråga dig, vad är det i den här listan som är så innovativt enligt dig?

Uppföljare kan väl vara innovativa?

Medlem

Tycker Deus EX hade passat in nånstans där.


signatur

Meep!

Pansarknekt

Skulle BF3 vara polerat?


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av deftune:

Skulle BF3 vara polerat?

+1, jag tycker spelet förtjänar pris för ljudet i spelet. Även om det kan bugga för mig o mitt ps3 med 7.1 headset. Men det är verkligen inte ett polerat spel.

Medlem

Ja. jag tänkte mig inte riktigt för när jag skrev innovativt, men jämfört med allt detta COD de senaste åren så tycker jag att det ser fräsht ut. BF3 tycker jag garanterat är polerat! Några buggar finns ju i alla spel.

Medlem

Mesta av dem fel jag får med BF3 är via EA / Origin, precis som väntat dock.

Är BF 3 verkligen värt all uppståndelse??

Jag spelar det på min PS3 och är det månde bara jag som haft problem med att spela i Squad med sina kompisar? Man hamnar i olika lag eller squads... man kan inte prata i mic, det hackar om vartannat. Det laggar till på de flesta banor. Man tömmer sitt mag i motståndaren och han bara skrattar o drar ett skott i mig.

Jag höjde Bf 3 till skyarna innan det kom ut, nu är det ett ofärdigt skolprojekt som inte skulle släppts förrän till sommaren 2012...., jag spelar andra spel online med, ett av dem är Bad company 2, Där funkar allt klockrent och man har inga problem med att spela och prata med sin squad.

Varför tar man bara inte det man lärde sig från Bad Company 2, som också hade sina buggar. Och förbättrar det i BF 3?

Portal 2 är dock ett grymt spel jag varmt kan rekomendera... kommer utan tveckan köpa det nya pusselspelet som snart kommer med


signatur

It´s not where we´re from, it´s where we´re going....

Medlem

@emil2796 BF3 polerat? Vilket spel spelar du egentligen...

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Saknas ju lite kategorier tycker jag, typ RPG/Äventyr och dylikt speciellt när det finns online multiplayer och action vilket i de allra flesta fall är samma sak.

Håller med om att de saknar "Äventyr" och möjligtvis "RPG" som kategorier. Håller dock inte med om att "online multiplayer" och "action" är samma sak. Tror World of Warcraft (expansioner) har vunnit både "best game" och "online multiplayer" exempelvis.

Citat:

Emil2796 finns ju lite moddar som gör combat i Skyrim iaf lite intressant, men hade det funnits RPG kategori hade säkert Skyrim vunnit över The Witcher 2 som vanligt. Vilket är helt bissart >.<

Att andra, privatpersoner utan ersättning, gör spelet bättre (ens intressant) borde inte spela någon roll för Baftas bedömning. Jag håller med Emil2796 att Skyrim är på tok för överskattat i väldigt många avseenden.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Wardancer:

Saknas ju lite kategorier tycker jag, typ RPG/Äventyr och dylikt speciellt när det finns online multiplayer och action vilket i de allra flesta fall är samma sak.

Håller med om att de saknar "Äventyr" och möjligtvis "RPG" som kategorier. Håller dock inte med om att "online multiplayer" och "action" är samma sak. Tror World of Warcraft (expansioner) har vunnit både "best game" och "online multiplayer" exempelvis.

Citat:

Emil2796 finns ju lite moddar som gör combat i Skyrim iaf lite intressant, men hade det funnits RPG kategori hade säkert Skyrim vunnit över The Witcher 2 som vanligt. Vilket är helt bissart >.<

Att andra, privatpersoner utan ersättning, gör spelet bättre (ens intressant) borde inte spela någon roll för Baftas bedömning. Jag håller med Emil2796 att Skyrim är på tok för överskattat i väldigt många avseenden.

Att skyrim var överskattat var min poäng med, som RPG är det egentligen helt värdelöst. Som Dungeon Crawler är det ok (om man moddar det sönder o samman)


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Cod: MW3 borde ha fått priset "Fuska hur mycket ni vill utan att åka dit"


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem

BF3 är overrated.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

FM-guru
F.d. Sisyr

Kul att Batman 2 vann bästa action.

Medlem
Skrivet av emil2796:

jävligt bra lista, nu kanske utgivarna fattar att det inte funkar att göra COD cloner bara, man måste vara innovativ i fall man ska lyckas.

inn. inno va-tiv. Vad är detta för nytt ord? Innan 2012 hade jag aldrig hört det. Är det samma som kreativ, uppfinningsrik, nytänkande och nyskapande, oliktänkande?

Ish
Medlem

Jag tröttnade på Portal 2 efter en timme.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Gillade också Portal 2 - riktigt nytänkt och annorlunda mot allt annat.

Kul att BF3 står sig - lite patriot är man ju ändå.
Hoppas dom släpper på Wii U.

Medlem

Tycker Portal 1 var betydligt bättre än 2:an när det gäller pussel. I 2:an kändes det som man hade gjort det förut, trots det nya med färg och sånt. Dock så lyfts 2:an av ett betydligt mer fantasirikt röstskådespel.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Majoriteten är uppföljare med någon siffra i slutet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar