World of Tanks drar in över 70 miljoner i vinst per månad

Robot
World of Tanks drar in över 70 miljoner i vinst per månad

Wargamings Victor Kislyi gissar att de personal- och förtjänstmässigt växt mer de senaste 18 månaderna än exempelvis Twitter, Facebook eller Google.

#wargaming, #world-of-tanks, #world-of-warplanes


Medlem
World of Tanks drar in över 70 miljoner i vinst per månad

Det där är en gåta för mig.

Medlem

Najs


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Jepp, men de har ett snyggt omslag. Det säljer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Spelat sedan betan, du måste ha kamrater & en bra klan för att fortsätta vara fastklistrad såhär länge.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

tycker bara det blivit jobbigt...tar för lång tid med allt, sedan att ryskt pansar i spelet är lite väl overkill, med massa andra störande saker så sa jag Hej då till liret för ett bra tag sedan.

Medlem
Skrivet av matte89:

Spelat sedan betan, du måste ha kamrater & en bra klan för att fortsätta vara fastklistrad såhär länge.

Jag var med i betan, men jag lyckades inte bli "fastklistrad" i mer än typ 30 minuter...men kände bara en intensiv sjunde inseglet ångest och paniktristess med /slashwrist, omedelbar logout och uninstall som resultat.

Antar att det är ett spel som tar sig när man kommer in i det lite mer, men tyvärr så fanns det ingenting som fick mig "hooked" från början. Kanske är ett lir som man antingen tokgillar eller tycker är skittråkigt? I dunno.

SE

Medlem

Hur... I helvete!?

Tycker dom borde gå back...Dessutom när deras servrar är 256kbit/s :///

Medlem

Kan de komma med lite uppdrag/PvE/Coop-grejer med lite mer intressanta fiender (släng på KSP som komponent på stridsvagnar och bekämpa lite infanteri? Bunkrar? Baser?) har de ett löjligt vinnande spel.
Riktigt bra som det är, mer spellägen som inte bara hade varit basic PvP hade varit guld.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Totally hooked. Perfekt med en dos WOT varje dag.

Ska bli intressant att även prova på flyg- och slagsskeppsvarianterna. Get hit, nu!

Medlem

Kan man köra PBV 401 ????

Medlem
Citat:

folk älskar spelet

Detta tvivlar jag på. Jag har spelat regelbundet sedan betan och spelar med många andra som också gjort det,ingen "älskar spelet". De ska vara glada att de har en så enormt bra spelidé för rent mekaniskt är det inte speciellt bra alls. Det måste vara spelet jag rage-quitat mest från...


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv

Kul att det går bra för (vit)ryssarna.

Spelade under betan och slutade när de gjorde reseten, men spelet är fortfarande prima.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Skulle vilja veta hur mycket Gamersfirst drar in på APB:R varje månad.


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

Medlem
Skrivet av Palpatine666:

Kan man köra PBV 401 ????

Tveksamt, sist jag spelade så fanns endast tanks tillverkade tom. sent 40-tal.

Kul spel förövrigt, om än något repetitivt efter ett tag, men det blir nästan alla online-spel.

Medlem

Missade jag något? vart fick ni "Över 70 Miljoner" ifrån? tyckte han sa "Det är tvåsiffrigt, dock inga höga siffror"
Så alltså typ 20-30 Miljoner?


signatur

Rwa?

Inaktiv
Skrivet av Annanaz:

Missade jag något? vart fick ni "Över 70 Miljoner" ifrån? tyckte han sa "Det är tvåsiffrigt, dock inga höga siffror"
Så alltså typ 20-30 Miljoner?

Antar att rubriken menar i svensk valuta.

Inaktiv

Har säkert pangat ut 600kr på spelet, lätt värt älskar det

Skrivet av totte1015:

Hur... I helvete!?

Tycker dom borde gå back...Dessutom när deras servrar är 256kbit/s :///

Laddade ner deras beta och spel i säker 5mb/s


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Tyckte WoT var rätt ehhhhh mediokert.
Levlingen är sjukt tråkig och striderna är okej men rätt enformiga.

Förstår faktist inte vad som är så speciellt med spelet. Själv har jag fått för bara typ 200 spänn en mycket roligare spel erfarenhet genom att lira Men of war: assault squad.
Det är iof RTT, men tank striderna är minst lika underhållande.

Medlem

Det är ett lagomt roligt fyllelir. Sen ett sånt där spel man kan logga in och skjuta lite och logga ut igen utan att behöva göra "daily hc" som i vissa andra onämnda titlar.
Mycket är bra i spelet men det saknas en hel del och den där patch maskinen behöver få sig lite 100 oktanigt kranvatten IMO så grejer börjar och fixas. Fullt fungerande och logisk MM är nånting dom borde ha där i toppen på listan.

Medlem

Lirade själv ett tag, körde ensam dock och betalade inget så tröttnade efter rank V-VI.

Medlem

var kom siffran 70 miljoner ifrån? personen i intervjun säger ju uttryckligen att han inte kommer nämna några belopp...

Medlem

WoT är riktigt kul. Vid första blick ser det ut som ett simpelt arcade där man bara åker runt och skjuter. Men det är verkligen den tänkande spelarens spel.
Kul att det går så bra för dem. Bara hoppas att de kan göra något vettigt av tillväxten på företaget. Det finns nämligen en anledning att företag väljer att inte växa så snabbt.

Inaktiv

What da fuz? Är de fortfarande pay to win? Jag spelade 1 spel sen gav ja upp

Medlem
Skrivet av rysssen:

var kom siffran 70 miljoner ifrån? personen i intervjun säger ju uttryckligen att han inte kommer nämna några belopp...

Från originalartikeln:

"Those would be millions of dollars [of profits] per month," he said of. "Many millions. I'm not going to give you the exact number, but double digits. Not high double digits."

Det framgår alltså att det är tvåsiffrigt (d.v.s minst 10) och det nämns att det är dollar, vilket man bedömt vara USD.

Vilket betyder att det är minst 10 miljoner USD vilket i skrivande stund och enligt nuvarande kurs är runt 70 miljoner SEK.

Jag kan bara anta att det är så man kommit fram till den aktuella siffran.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Kan de komma med lite uppdrag/PvE/Coop-grejer med lite mer intressanta fiender (släng på KSP som komponent på stridsvagnar och bekämpa lite infanteri? Bunkrar? Baser?) har de ett löjligt vinnande spel.
Riktigt bra som det är, mer spellägen som inte bara hade varit basic PvP hade varit guld.

PvE.. Skojaru? LAME

Medlem
Skrivet av M.Biiz:

What da fuz? Är de fortfarande pay to win? Jag spelade 1 spel sen gav ja upp

Nej, finns inget sånt i WoT. Man kan köpa guldammo, men det behövs inte och vinner inga matcher i public games. I clan wars används mycket guld ammo men man får guld till ammo genom sin clan och de områden man kontrollerar.

Medlem

Jag spelade betan fram till launch. Då var spelet såhär: Logga in, bli ägd av artilleri, vänta på nästa map.

Ni som spelar, är artilleriet fortfarande stupid OP?


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av rysssen:

var kom siffran 70 miljoner ifrån? personen i intervjun säger ju uttryckligen att han inte kommer nämna några belopp...

"Det blir miljontals dollar [i vinst] per månad. Många miljoner. Jag kommer inte ge dig några exakta siffror, men det är tvåsiffrigt vi talar om. Fast inte höga tvåsiffriga nummer."

Absolut minsta tvåsiffriga värdet är 10 miljoner dollar, vilket blir ungefär 67,5 miljoner svenska kronor. Redan 11 miljoner dollar är över 70 miljoner kronor.

Edit: Borde kanske refreshat kommentarerna, någon annan hade redan svarat.

Medlem

Testade det en kort stund och det var riktigt kul casual spel. Men hamnar nog i skym-undan av Irl saker just eftersom det bara är casual-kul.
Är ofta rätt roligt att vara underpower i början, det ger oftast upphov till de mer underhållande taktikerna för att få poäng.

12
Skriv svar