Bioware behöver hjälp: "Vad vill du se i Dragon Age III?"

Robot
Bioware behöver hjälp: "Vad vill du se i Dragon Age III?"

Bioware flyttar fokus till framtiden, har under en längre tid undersökt vilken väg Dragon Age bör ta och behöver din hjälp.

#dragon-age-ii, #bioware


Medlem
Bioware behöver hjälp: "Vad vill du se i Dragon Age III?"

Inget spel alls... ettan var riktigt bra, sen gick EA in och pissade på allt... Undviker helst ett tredje.

Medlem

Hoppas på en blandning utav Ettans större och öppnare värld med storyn från 2ans Och att man slipper gå in i samma grotta vartannat uppdrag.... Om de fixar det så blir jag nöjd iaf och kommer köpa det på direkten!

Medlem

Blir ingen trea för mig. Bioware ( Eller EA, Fan vet ) har tappat bollen totalt i mina ögon.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Ettan var mer episkt än del 2. Gärna lite mer av den episka, tunga känslan man fick av ettan. Tvåan kändes mer som en expansion, man lever i skuggan av ettan, men jag gillar det med. Hade gärnat velat vara med i storyn om de första Grey Wardens!

Medlem

Ett spel om The Warden, Morrigan och deras barn. som tillverkare vill jag se CD Projekt. Bioware själva kan nog inte locka mig tillbaka till dom

Medlem

tror jag inte kommer spela 3an, isåfall ska det vara precis som ettan med lite mer utrustning och nya världar, 2an sög...

Medlem

Efter att ha spelat igenom (den usla) tvåan så skiter jag i en ev. tredje del i serien. Witcher 2 has won me over!

Medlem

Go back to the roots...

Medlem

EA borde lägga Ner bioware då ingen kan ta dom seriösa något mer. Att dom ens funderar på ett DA III är ett hån känns det som.

Men oavsett vad dom gör så kommer folk köpa det så spelar ingen roll. Antar DA III kommer vara en snygg låda innehållande en plastpåse med hund "skit" Kommer ändå få 5/5 av Media

Men ändå skönt som konsument nu 2012 att det knappt finns några AAA titlar alls att köpa så man kan sattsa på seriösa spel och kickstarter.

Medlem

Ni kan gärna skippa allt med origin och bioware social, försökte spela dragon age origins för ett halvår sen, tydligen så var inte mitt da:o en collectors edition längre och dlc som jag betalat för fanns inte längre.

Inaktiv

Bioware vet mycket väl i vilken inriktning om behöver gå för att inte faila igen. Så länge EA-piskan finns där i allt dom gör så kommer dom tyvärr inte att få göra det dom egentligen vill.

Medlem
Skrivet av Salami:

Kommer ändå få 5/5 av Media

Så sant, så sant.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=aIP73xIAPLU&list=FL57KzEvzAhAL...

Vet ej hur man länkar på forumet här HA Men den där videon säger allt om hur EA gör för att få allt över 2/5 av 5-10 så som ME3 och DA 2

PS: Sjukt rolig video som alltid ger ett leende och skratt

Medlem

Nja, efter att ha lirat DA2 och läst så pass mycket om ME3.... så tänker jag inte ge Bioware-märket en krona till, men rent hypotetiskt skulle jag vilja se fler än 5 områden.

Medlem

gör om gör rätt, gör dragon age 3 personligt som ettan vart. för fa-an ;D

Medlem

om det inte blir snabbt gjort spel som Dragon age 2 blir så bra som ettan så GO


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

jag vet vad jag vill se... ett färdig spel utan DLC!

Medlem

Det enda jag vill se (om ens ett spel överhuvudtaget) är att de återvänder till hur 1an var, 2an var så nerdummat och onödigt over-the-top.

Medlem

Inget dlc, gärna en expansion eventuellt, mer fokus på story och interaktion med npc's.

Mer öppen värld eller iaf inte så att det känns som att man är inlåst till ett område/korridor.

Inaktiv

Ge mig en stor fin,välgjord och öppen värld från ettan och en bra, komplicerad och personlig historia( 2ans historia var allafall personlig) så blir jag nöjd och kommer att köpa spelet.

Ifall det blir samma gamla rädda världen från de onda i historia som i ettan så kan spelet dra åt helvete.
Jag kommer aldrig förstå hur Da orgins kunde få beröm för sin historia men vissa kanske tycker att en bra historia är de goda mot de onda.

Jag hoppas att nästa stora västerländska rollspel(vad det än är) har en historia med politiska maktspel, förräderi, ovisshet( inte riktigt veta vad som händer) och att istället för att man ska rädda världen så ska de vara en högst personlig historia den fienden kanske inte är ond utan att de bara uppfattar världen på ett annat sätt än du.


signatur

The true worth of a man, is not measured by what he does for himself, but what he does for someone else.

Medlem

Tror de flesta håller med om att tvåan var ett av de sämsta spelen Bioware har släpps någonsin.

Allt som var rätt i ettan och andra biowarespel, gjorde de fel i tvåan.

Medlem

Hah! Som om jag någonsin kommer köpa ett bioware spel igen. FAT CHANCE!

Inaktiv

Det första spelet var riktigt bra, lagom svårt så man verkligen behövde nyttja hela partyts alla skills för att överleva. Men 2an har jag inte orkat ta mig förbi start-zonen, action skadat skräp spel... sålde skiten till en polare som var arbetslös och hade för mycket tid att lägga på dynga. Nää.. så länge EA är med och lägger sin krokiga näsa i blöt så ser jag helst att Bioware helt slutar med spel... helt.

Medlem

En lång linjär korridor till spel, med massor av dag 1 dlc's.
Gör gärna reklam för spelet med något smörigt rockband.
Samt ta in mer av EA's spetskompetens i spelutveckling i företaget.

Medlem

Gillade första. Tvåan kommer inte i närheten av första, i mitt tycke.
Tycker inte man borde utveckla en 3:a, utan börja på något nytt istället.

Vill de utveckla da3 borde man tänka om och se över alla misstag man gjort hittills.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Är det ens någon som vill se en 3:a efter det katastrofalt urusla DA 2?.EA har dödat Bioware precis som de gjort med Dice och alla andra de köpt upp.


signatur

More COOP for the masses

Medlem

Bioware the kings of RPG... Sen kom EA in i bilden

Suck


signatur

To understan the world
You must understand your own past

Medlem

Vad jag vill se, att Bioware lämnar EA och bygger ett spel från grunden som är inriktad mot spelare istället för att maximera vinst med DLC och annat skit som ingen vill ha.

Medlem

3an borde bli som 1an, fast med 2ans strider

123
Skriv svar