World of Tanks drar in över 70 miljoner i vinst per månad

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag spelade betan fram till launch. Då var spelet såhär: Logga in, bli ägd av artilleri, vänta på nästa map.

Ni som spelar, är artilleriet fortfarande stupid OP?

Står man still i det öppna så kan man bli ägd av artillery. Men använder man sig av "arty cover" så är det filbunke.

Medlem

Det som gör spelet stort är att det är så enkelt att komma igång, och du kan spela 10 minuter och ändå ha roligt, inte som wow att du måste nöta i flera timmar.


signatur
Medlem

Testade betan och var inte imponerad. Man kunde ju inte ens sitta i tanken som i t.ex. Red Orchestra 2.
Är inget pansarvagns spel då! Fast är väl kids som spelar det mest.

Medlem

Vad jag gillar mest med detta spelat är att det erbjuder stora taktikmöjligheter och ett intensivt samarbete med lagkamrater för att kunna överleva en längre stund. Och det kan svida ordentligt i plånboken om man agerar för impulsivt. Det gör att man kan hamna i flera situationer där man den med minst tålamod förlorar.

Jag spelar alltid med 2 pers. i pluton och det gör det klart roligare.

Det är inte grafikmässigt överlägset, det har en fysikmotor som inte bjuder på så värst mycket. Men när det kommer till hitboxar och dess beräkningsmodeller är konstruerade så är det överlägset. Den med mest erfarenhet om sin motståndares svaga punkter vinner helt enkelt.

Detta är inget CoD, inget BF3, detta är historisk stridsvagnsporr.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Problemet med WoT idag är att det är så begränsat. Man har random matcherna, vilka oftast brukar ge en mindre lust att spela mer och CW, Clan Wars, vilket är begränsat till tier 9-10 tanks och klaner med stort antal *aktiva* medlemmar.

Som det är idag och blir mer och mer, är att folk loggar in, gör sina dubblar och sen spelar något som är mer givande.
WoT behöver mer spelsätt och möjligheter men Wargaming har hamnat i samma monitära ekorrhjul som andra utvecklare: man lägger till mer tanks men gör inte spelet mer intressant att spela.

Jag har gjort över 9.500 matcher i Wot, CW inräknat och har låst upp de flesta tanksen men som det är idag så spelar jag hellre STO...


signatur

ugga bugga über hauling lugga

12
Skriv svar