Trailer – Lär känna nya Simcity

Robot
Trailer – Lär känna nya Simcity

Vi har en första ingående tekniktrailer som beskriver vad vi kan vänta oss av femte Simcitys spelmotor.

#simcity, #maxis


Medlem
Trailer – Lär känna nya Simcity

Ser bra ut, ska bli kul med ett nytt simcity.

Medlem

Det kommer ju äga sönder alla tidigare SimCity med råge! T.om SimCity2000


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Är superhajpad inför spelet men tycker det är synd att kartorna verkar vara lika små som tidigare och jag hoppas att grafiken fortfarande mest är place holders.

Medlem

Känns lite för tidigt för att visa upp. Sen, är deras målgrupp verkligen intresserad av allt det där tekniska mumbojumbot? Tror en stor del av dem som kollar på videon inte ens kommer förstå att det är placeholder-grafik. Inte vanligt att det visas upp en sådan ofärdig produkt.

Hursomhelst, kan bli fräckt. Inte lika fräckt som SimFarm, men ändå fräckt.

Medlem

Höll på att skita i byxan när jag trodde maxis loggan skulle bli en xbox 360 logga och tänkte bara : Nej nej nej nej.

Men men blev väldigt lättad lite senare

Medlem

Ren kärlek <3

Medlem

Det är ju något löjligt mycket djupare än de tidigare SimCitys, fan va grymt!

Medlem

Ska bli riktigt kul med ett nytt sim city

Medlem

Trevligt. Det viktigaste är att man kan skapa olyckor och släppa lös monster i sin stad.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kan verkligen se framför mig hur utvecklingsgänget har slitit med vilken riktning det nya spelet skulle ta. Skulle man dra det åt det mer casual Sims-hållet med allmän förfluffning, eller skulle man dra det åt simuleringshållet? Verkar som det lutar åt det senare. Fast dock, bilar och människor kånkar runt på el och vatten för hand? Känns lite långsökt...

Inaktiv
Skrivet av Wartex:

Känns lite för tidigt för att visa upp. Sen, är deras målgrupp verkligen intresserad av allt det där tekniska mumbojumbot? Tror en stor del av dem som kollar på videon inte ens kommer förstå att det är placeholder-grafik. Inte vanligt att det visas upp en sådan ofärdig produkt.

Faktiskt rätt friskt och vågat av dem. Nästan alla andra trailers är grafikshowoffs, så kul med ett bolag som vågar göra något annorlunda. Men håller med att det kan missförstås av vissa som är vana med "häftigare" trailers.

Medlem
Skrivet av Frux:

Kan verkligen se framför mig hur utvecklingsgänget har slitit med vilken riktning det nya spelet skulle ta. Skulle man dra det åt det mer casual Sims-hållet med allmän förfluffning, eller skulle man dra det åt simuleringshållet? Verkar som det lutar åt det senare. Fast dock, bilar och människor kånkar runt på el och vatten för hand? Känns lite långsökt...

Nej, nej. De visade hur "agenter" flyttar vattnet i rören och elen i ledningarna. Resurserna är, såvitt jag förstått, inte längre obegränsade, utan de flyttas/pumpas ut dit de behövs när de behövs, istället för att alltid skickas ut överallt hela tiden.
Bilar etc flyttar dock andra resurser, såsom kol.

Inaktiv
Skrivet av Jokkocze:

Bilar etc flyttar dock andra resurser, såsom kol.

Kan bli intressant med trafikproblem som får följdeffekter.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Wartex:

Känns lite för tidigt för att visa upp. Sen, är deras målgrupp verkligen intresserad av allt det där tekniska mumbojumbot? Tror en stor del av dem som kollar på videon inte ens kommer förstå att det är placeholder-grafik. Inte vanligt att det visas upp en sådan ofärdig produkt.

Hursomhelst, kan bli fräckt. Inte lika fräckt som SimFarm, men ändå fräckt.

Tvivlar starkt på att deras målgrupp är grafikrunkare.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Jokkocze:

Bilar etc flyttar dock andra resurser, såsom kol.

Kan bli intressant med trafikproblem som får följdeffekter.

Sannerligen! Det betyder att man MÅSTE lägga mer fokus på vägar och andra transportsätt. Innan har det mest känts som en grej man gjorde för att binda samman allt.

Sen kan olika städer tydligen förstöra för varandra, förorenat vatten från industriella städer kan slå ut vattenkraftverk av olika slag och sådär. Blir spännande

Medlem

I like it, I like it alot.

Medlem

Kul! Känns som att detta kommer bli ett köp faktiskt, roligt att ha ett omväxlande spel till BF3 och Dawn of war 2


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Maxis har vad jag vet aldrig brytt sig så mycket om grafiken och denna video är ett bra exempel.

Medlem
Skrivet av Jokkocze:
Skrivet av Frux:

Kan verkligen se framför mig hur utvecklingsgänget har slitit med vilken riktning det nya spelet skulle ta. Skulle man dra det åt det mer casual Sims-hållet med allmän förfluffning, eller skulle man dra det åt simuleringshållet? Verkar som det lutar åt det senare. Fast dock, bilar och människor kånkar runt på el och vatten för hand? Känns lite långsökt...

Nej, nej. De visade hur "agenter" flyttar vattnet i rören och elen i ledningarna. Resurserna är, såvitt jag förstått, inte längre obegränsade, utan de flyttas/pumpas ut dit de behövs när de behövs, istället för att alltid skickas ut överallt hela tiden.
Bilar etc flyttar dock andra resurser, såsom kol.

Aha, jag fick för mig att det var "lastbils-agenter" som flyttade elen, men såg nu att det fristående symboler bara för att visa principen. Antar att detta inte syns i det färdiga spelet, iaf inte på det sättet.

Medlem

Mycket intressant! Att simulera allting på det här viset är ju perfekt. Dock visar ju filmen att vi är väldigt långt ifrån att få se spelet i butiken, men det gör inget... jag är bra på att vänta.

Medlem

Efter att ha sett den där lilla demonstrationen så kan man ju undra hur pass mycket prestanda spelet kommer kräva för att kunna flyta på smärtfritt?

Jag menar, det är ju inte lite saker som ska beräknas hela tiden.

Medlem

wow, detaljnivån är fantastisk! sagt det förut men, givet köp


signatur

// Bacon <3

Ser extremt avancerat ut, hoppas att de lyckas knyta ihop påsen i slutändan.

Inaktiv
Skrivet av Exxo:

Efter att ha sett den där lilla demonstrationen så kan man ju undra hur pass mycket prestanda spelet kommer kräva för att kunna flyta på smärtfritt?

Kan man undra. Jag har kört lite Simcity 4 och det går halvsegt på min burk trots att det är 9 år gammalt. Fast i det fallet tror jag det mer är begränsningar i motorn som gör att det inte går mjukt på en modern burk.

1
Skriv svar