Terrorister smider planer och tränar i Call of Duty

Robot
Terrorister smider planer och tränar i Call of Duty

Håll ögonen öppna alla Modern Warfare-spelare! Jihad-grupper använder sig av förstapersonskjutare för att kommunicera och träna, enligt tidningen The Sun.

#call-of-duty-modern-warfare-3


Medlem
Terrorister smider planer och tränar i Call of Duty

haha

Medlem

WoW va... 1337. Men då har ju jänkarna ett övertag då de vet att deras soldater bara kan run-and-gun'a och inte behöva sikta för att vinna dagen.
Fast jag vill minnas att svenska militären körde en mod till Doom 2 för att "träna" ... fniss

Medlem
Medlem

Nu lär vi få ännu en "föräldra boom" om hur farligt det är att spela spel...

Medlem

så när någon skriker att dom sa bomba mitt hus och min mama så är det bokstavligt talat ?


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Om NÅGON kommunicerar i det där spelet så är det ett steg framåt, oavsett om det är terrorister eller inte.

Medlem
Skrivet av Ghostknight:

Om NÅGON kommunicerar i det där spelet så är det ett steg framåt, oavsett om det är terrorister eller inte.

+1

Medlem
Skrivet av Ghostknight:

Om NÅGON kommunicerar i det där spelet så är det ett steg framåt, oavsett om det är terrorister eller inte.

Haha, så sant så sant!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Ghostknight 2012-03-20 14:49:32 #6
Om NÅGON kommunicerar i det där spelet så är det ett steg framåt, oavsett om det är terrorister eller inte.

Så sant.

Medlem

+1 på Ghostnight.

Vet inte om jag tycker att rubriken representerar faktan så bra här. Har svårt att tro att The Sun's källor faktiskt är kreditabla här. Detta påstods för typ 1½ år sedan också om CS, och då var det ju bara en massa skitsnack.

Har rätt svårt att tänka mig att det faktiskt är sant, och om det nu är det så är det väl deras förlust. Realism och taktiskt planläggning är ju inte direkt CoD's starkaste sida. Vill man planera ett terrordåd är väl inte chatt i CoD-anda det bästa valet...

Hysteriskt kul att The Sun mer och mer blir det brittiska aftonbladet dock.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

WW3 kommer att utspelas online via konsol


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Var det inte WOW förut för nått år sen som användes av terrorister? har för mig det...

De har ju noll bevis såklart.

Medlem

"Call of Duty addicts can even join "clans" — groups who regularly play together."

Kan det låta mer Aftonbladet? Man måste alltså vara beroende med negativ betoning för att spela i en clan? Fy så trångsynt.

I vilket fall, efter att ha läst mer om detta så "avslöjar" ju The Sun detta utan att ha någon vettog källa för det. Det verkar vara ungefär samma taktik som Aftonbladet kör med.

"Other shoot-'em-up games suspected of being targeted by terrorists are thought to be Medal of Honour and the Halo series."
Vänta här nu.. Tillåt mig att... Asså.. HAHAHAHAHAHA.
Sjukt högteknologiska terrorbrott alltså?!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

När Sverige äntligen får en självmordsbombare så är det nån jävla klant vad fan............

http://www.youtube.com/watch?v=EFbik88MzC0


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

så man ska hålla koll på terrorister som skriker massa svordomar i falsett mot en på stan?


signatur

God is dead

Medlem

haha the sun slutar aldrig att roa iaf.


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem

Slutade läsa efter "...skriver tidningen The Sun.".

Medlem

troligen skulle terrorister nog ha större användning av lir som Operation Flashpoint som exempel.
sedan så skulle det ju vara roande att få veta att man skjutit en tvätt äkta terrorgrabb på 11bast som skricker jihad...och skriver LoL hela tiden....roligare är ju då att dom använder sig av något djävueln har skapat(enligt många är ju vi i väst ondskan själv)

Inaktiv

Verkar som att dom har misstagit terrorister för dedikerade gamers som sitter filar på taktik för klanspel.

Heja heja.

Medlem

Ja The Sun är väl inte direkt världens bästa tidning, de har ju ett rykte om att skriva artiklar om just rykten.

Medlem
Medlem

Därför det alltid skiter sig....

Medlem

Dom har valt fel spel. Vi har inget att frukta.


signatur

Nä men, annars då?

Redaktör

Tråd rensad från idiotförklaringar, tveksamma länkar och annat. Diskussioner om kristendom mot islam får ni ta på annat håll. Håll god ton, tack.

/Tomas


signatur
Medlem

Tänk på att hålla er till det nyheten handlar om, som alltid – annars kommer kommentarsfunktionen till nyheten att stängas av. Tack!

Medlem

Dags att skriva om mitt inlägg då :

Blablabla något med att jag inte tror på detta för att (1) det är opraktiskt att använda sig av spel och (2) det finns lättare sätt att kommunicera anonymt på nätet.

Och ifall det nu är sant, vem bryr sig ? Ska Aftonbladet komma med denna "nyhet" och i samarbete med någon psykolog konstatera att det är farligt med online-spelande ?

Dessutom så avslöjade ju wikileaks för ett tag sen att diplomater och statliga ombud har skrivit känsliga och hemliga saker i okrypterade mail.. Så, vi kan ju redan konstatera att det inte bara är terrorister som gör dumma grejer

Det finns terror-organisationer som använder twitter för att sprida inte bara propaganda utan också information om dåd som har utförts etc.

Medlem

Hahahaha! The Sun är i och för sig inte precis en värst bra tabloid. Trippat.

Medlem

Den som tror på något The Sun skriver är ju bara för dum dock. Det måste den största skitsnackspridaren i europa

Medlem

Om det finns några som är duktiga på att utnyttja tillgängliga resurser och anpassa sig efter utvecklingens gång så är det terrorister. Personligen håller jag med i att FZ visar mod att publicera en artikel som denna. Att sedan nivån i pk-media är så frukstansvärt låg att en medioker nyhet gör en datorspelssida till modig säger emellertid mer om diskursklimatet i Sverige än något annat.

123
Skriv svar