Microsoft gör världens första AAAA-spel

Medlem

AAA spel handlar väl om budget, det har egentligen inget med hur bra ett spel säljer (däremot hur bra de väntas sälja) men det är sällan ett sådant spel säljer dåligt då spel säljer nästan enbart bra på mycket PR (och det är något man kan räkna med på en Triple A titel). Personligen ser jag inga som helst likhetstecken mellan bra spel och bra försäljning.

Således handlar väl detta om att Microsoft tänker använda sig av den högsta budgeten i ett spel någonsin och spelet lär inte vara så svårt att gissa sig till.

Medlem

OMG ett till "A" måste köpa spelet


signatur

Rwa?

Medlem
Medlem
Skrivet av Exxo:

AAA... bara jag som tänkte på batterier?

Tänkte också på batterier.. Superbatteri som man kan spela spel på haha

KoP
Medlem

Ska bli spännande att se vad dom har i görningen. Men som PcGamer ovan sa, AAA har med spelets budget att göra vilket betyder att dom kommer kräma på rätt rejält, spare no expenses osv. Sen om det håller kvalitativt i slutändan det återstå att se.

Medlem

hmm....


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Digitala Sandlådan där för 10 kr på Ginza verkar väl inte helt fel heller! Med tanke på AAAA-spel...

Medlem

Intressant.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Medlem
Skrivet av DrBagguette:

Äh, dom ligger ju långt efter, saknas ett antal A
http://itunes.apple.com/us/app/aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!/i...

Japp här är en annan länk till spelet som heter:
"AaaaaAAaaaAAAaaAAAAaAAAAA!!! for the Awesome "

http://store.steampowered.com/app/15560/


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Spelet Microsoft blir publisher åt är Too Human 2 för nästa generations XBox. Rare kommer utveckla Kinectstödet, med nya finesser som att man vevar med armarna för att åka framåt längs en snitslad bana. Peter Molyneux och Steven Spielberg kommer lovorda spelet som revolutionerande. Whoopie Goldberg kommer göra en live-demonstration som är förinspelad.

Kom ihåg var ni läste det först!

Medlem
Skrivet av Buio:

Spelet Microsoft blir publisher åt är Too Human 2 för nästa generations XBox. Rare kommer utveckla Kinectstödet, med nya finesser som att man vevar med armarna för att åka framåt längs en snitslad bana. Peter Molyneux och Steven Spielberg kommer lovorda spelet som revolutionerande. Whoopie Goldberg kommer göra en live-demonstration som är förinspelad.

Kom ihåg var ni läste det först!

Nostradamus aint got shit on you


signatur

Where are we runnin'?

Skrivet av Exxo:

AAA... bara jag som tänkte på batterier?

Nej då, jag fattar inte heller varför alla älskar den sortens batterier

Medlem
Skrivet av Friberg:

Mer DLC än någonsin?

LOL xD


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

AAAA -fast nej.

Medlem

Men sluta med "Next-gen" tjafset nu. X360 har varit "next-gen" sedan det kom ut, och i grunden var det "last-gen" redan då.

Kalla det "generation 3" istället eller vad som helst. Bara marketing-tjoffs utan någon som hellst betydelse för spelets karaktär...

Medlem

Kanske vad spelarna säger när de testat?
AAAA! Ragequit! Bränna xboxen ^^

Kanske ett spel till både konsol, Pc och mobil samtidigt, fler marknader = mer tjoller = fler A

12
Skriv svar