Neverwinter Nights

Medlem
Neverwinter Nights

Har precis införskaffat Neverwinter nights 2 + samtliga expansioner, fattar inte varför jag inte spelat det tidigare.

Har ej börjat spela ännu men hoppas att spelen är bra. (Baldurs gate och nwn1 var ju awesome back in the days)

Så, det jag vill veta är mest i vilken ordning allt ska spelas etc...
Ja menar, ska man först spela NWN2 utan exp, sen installera expansion och lira extragrejorna.

Eller kan man bara instalera ALLT och spela på? (För kampanjerna skiljer sig mellan orginal eller spel med expansioner eller? Vill ju inte att allt hoppar massa och man missar massa orginal story)

Edit: Hur står sig spelet gentemot ettan? Bättre sämre?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Installera allt och spela på. Mask of the betrayer följer spelet, sedan Storm of Zehir. Mysteries of Westgate har inget med spelet att göra, och är således ett separat äventyr.

Nwn2 är mer Baldurs gate än nwn1, då man har ett helt följe med kompanjoner som man kan styra över.

Nu har du massor av trevliga timmar framför dig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Neverwinter nights 2 är ett bra spel,Mask of the betrayer gillade inte jag och Storm of Zehir har jag inte spelat.

Medlem

En riktig pärla, NWN2... bara synd att man slopade det briljanta animationssystemet som fanns i ettan. I övrigt är det dock bättre på alla punkter.

Medlem

Nu är jag nöjd Det var ett tag sedan man spenderade 3h+ för att skapa sin karaktär


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Jag har för mig att jag tyckte ettan var roligare... men minnet kan vara opålitligt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

jag har också för mig att ettan var betydligt bättre än 2an. Orkade aldrig spela igenom tvåan pga rutten story

1
Skriv svar