Terrorister smider planer och tränar i Call of Duty

Medlem

med den källa så diskvalificera jag denna nyhet direkt....
jag kan tillverka en egen rubrik med som garanterat säljer:
Minecraft tränar terrorister att bygga bomber och dom kan även kommunicera med varandra...
i min värld så är båda dessa uttalande lika trovärdiga.

snälla fz, börja inte med att publicera nyheter baserade på källor såsom The Sun. Om jag vill ha sensationsjournalistik läser jag hellre aftonbladet!

Medlem

så dom spelar ett spel och smider planner? låter som några rutinerade talibaner detdära!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Xerial:

Om det finns några som är duktiga på att utnyttja tillgängliga resurser och anpassa sig efter utvecklingens gång så är det terrorister. Personligen håller jag med i att FZ visar mod att publicera en artikel som denna. Att sedan nivån i pk-media är så frukstansvärt låg att en medioker nyhet gör en datorspelssida till modig säger emellertid mer om diskursklimatet i Sverige än något annat.

+1.

Kanadensiska Sun tycker jag är väldigt bra, Michael Coren där gör ett gediget jobb och är rena motsattsen mot det vi har i sverige (Aftonbladet / DN).

Ser det inte som helt omöjligt att man använder sig av datorspel, faller sig väl ganska naturligt liksom (armén använder simulatorer, inget nytt direkt). Man kan lära sig mycket om disciplin och att agera i grupp och även att hantera stress. Anders Breivik spelade ju CoD för att förbättra detta te.x (tror rätt få i denna tråd skrattar åt det Breivik åstadkom...?)

Sen finns det ju bättre krigssimulatorer än CoD eller Halo såklart, men är man terrorist är man nog rätt mån om att det inte ska synas utåt vad man egentligen gör. Allt för realistiska simulatorer kanske man vill undvika, då är det bättre att ta något populärt där man flyter in i massan. Jag tror ingen (nej inte heller armén) använder simulatorer för att lära sig sikta eller skjuta realistisk, det är andra färdigheter man över upp, säger sig självt liksom.


signatur
Medlem

Träna med COC:MW?
Gissa vilken överraskning de kommer att få då de inte får död på en fiende soldat genom att kniva dem i foten från två meters avstånd.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv



"Så tänk på att nästa gång du skjuter en terrorist i Modern Warfare 3 kanske det är en riktig." BÄST FZ, BÄST!

Medlem

So terrorister använder datorspel för att bli bättre i deras militära åtaganden?
Jo det går ju uppenbarligen jättebra för dom i världen.

Medlem

Det är ju inte direkt någon nyhet att onlinespel är utmärkta att skicka hemlig information genom. Att avlyssna telefoner och e-post är det lite mera rutin i än att avlyssna något spels inbyggda voice-program. Och om man dessutom pratar i kod så att det låter som om man diskuterar strategier inom spelet så är ännu krångligare att veta om det är terrorister eller inte som pratar. Har väl varit dött med nyheter ett tag så man gör en sensationsrubrik med något nytt spel...

EDIT: Och det här att man "tränar" för att skjuta i datorspel... Snälla... Att träna i en flygsimulator för att kunna kapa och köra in flygplan i hus det är logiskt men att lära sig skjuta genom datorspel?

Medlem

Ja vissa tror ju att dom kan allt om vapen och att dom är rena elit soldaten bara för att dom har lirat cod

Medlem

Dom kanske borde lägga till det i CoD Elite, bland personliga intressen man kan välja: Hat mot väst. blir lättare för dom då...

Inaktiv

seriöst .. varför laddar dom inte ner Virtual battlespace 2 istället? lär ha lite större verklighetsanknytning än call of duty ..vad gör dom när dom upptäcker att man inte kan hoppa fram ,, eller slänga sig på marken som i mw ,utan att slå ut all tänderna

Medlem
Skrivet av Tompa:

Tråd rensad från idiotförklaringar, tveksamma länkar och annat. Diskussioner om kristendom mot islam får ni ta på annat håll. Håll god ton, tack.

/Tomas

Ja tacka vet jag censur.

Medlem

Dom kör säkert med aimbot och wallhack dom små liven ... hahaha

Medlem

Jaha... Nu var det dags igen

Medlem

Armen lär ju wtfa när terrorister kommer och hoppar från 5m avstånd med ett prickskyttegevär och försöker ´´quickscopa`` dom, Cod var nog inte det bästa alternativet >:)

Medlem

Rubrik: Terrorister smider planer och tränar i Call of Duty.

"Hhmm.. det låter ju lite absurt men intressant... click... då ska vi se... jaha...hmm... källan är... The Sun"

*Stänger fönstret, stänger webläsaren, facepalm*

Medlem

Kan inte va så bra terrorister om dom lirar CoD med autoaim ^^

Medlem

Varför skriver FZ om något som The Sun skrivit? THE SUN!?!?


signatur

Imperator

Medlem

The onion? The sun? What's the difference?

Medlem

De kör väl med Aimbot, sen när de ska spränga vita huset så skjuter de sig själva i foten med RPG för att de lärt sig av CoD att det funkar lika bra.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Det mest skrämmande med detta är ju att de använder CoD(!) som militär träning. CoD är ju så långt ifrån realistiskt man kan komma.

Medlem
Inaktiv

Hahahahaha. Vad blir nästa? Träna stridsflyg med BF3? Dom kan gärna smida planer och träna i CoD, jag tror inte dom kommer vidare långt på det.

Medlem

Nämen, har The SH*T hittat på lite lögner igen, ja det var ju ett tag sen sist...

Medlem

Nu igen? Var det inte för en massa år sen som terrorister gjorde moddar till BF2 som "ändrade i spelet så man kunde skjuta på amerikanska soldater"?

Medlem

Call of Duty, det enda spel där du kan träna dig i att skjuta riktiga terrorister

Nu är det bevisat, efter att ha spelat 4h Call of Duty i sträck fick den unge terroristen nog och formligen exploderade. Spel leder alltså till våld, detta är nu bevisat, säger valfri Aftonbladet-källa.

Medlem

Undrar hur många achievements som terroristerna får när de chattar i spelet?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

The sun är vad som händer om fox news och aftonbladet får barn tillsammans... Jag skulle inte lägga någon större vikt i deras påståenden.

Redaktör
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Tompa:

Tråd rensad från idiotförklaringar, tveksamma länkar och annat. Diskussioner om kristendom mot islam får ni ta på annat håll. Håll god ton, tack.

/Tomas

Ja tacka vet jag censur.

Det här är forummoderering, inte censur. Censur handlar om att styra medier, inte att medierna modererar läsarkommentarerna för att undvika personangrepp och annat olämpligt innehåll.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Tompa:

Tråd rensad från idiotförklaringar, tveksamma länkar och annat. Diskussioner om kristendom mot islam får ni ta på annat håll. Håll god ton, tack.

/Tomas

Ja tacka vet jag censur.

Det här är forummoderering, inte censur. Censur handlar om att styra medier, inte att medierna modererar läsarkommentarerna för att undvika personangrepp och annat olämpligt innehåll.

Personangrepp kan jag hålla med om. Annat olämpligt innehåll dock. Alltså jag fattar grejjen, detta är en spelsida osv... men att det finns åsikter som inte är ok att ha, som inte är ok att yttra.. Det är jag inte så förtjust i.

123
Skriv svar