Första 13 minuterna läckta från The Walking Dead

Robot
Första 13 minuterna läckta från The Walking Dead

Plus: Telltale avslöjar prislapp och släppinformation!

#telltale


Medlem
Första 13 minuterna läckta från The Walking Dead

Nope.

Medlem

Yepp.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

lol sitter hellre med en kopp kaffe och läser serien


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Hm, känns inte som Telltale är rätt studio för detta spelet, Quantic Dream + The walking dead vore något istället!

Medlem

Ser intressant ut. Många kommer nog rygga tillbaka för dem förväntar sig att man ska få döda tusen zombies, men det är uppenbart att detta spelet kommer gå ut på att överleva och se en story nystas upp. Sen om det i slutändan blir bra eller inte får vi väl se.

Påminner mig om Dora the Exoplorer där allt stannar medans tittaren ska hinna göra sin prestation.

Tryck på den gröna knappen! *tryck* Braa!
Tryck på den röda knappen! Kan du hitta den? *tryck* Jättebra, å vad du är duktig!
Kan du hålla inne bägge? *slinter* OH! Nämen nej! Nu blev det fel! Ajaj! Nu bet zombien din dotter! Nu har du ingenting kvar att leva för. Ack då! Kvickt, kan du trycka på den gula knappen för att skjuta ditt lilla barn i huvudet innan hon blir till zombie? *tryck* Braa!

Medlem

Så här går det när de anställer författare som skriver en spännande handling men de klarar inte av att göra ett vettigt "gameplay" av det. Quick time events.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

fucking telltale games ^^ ruining all the good stuff

Medlem
Skrivet av Grön:

Påminner mig om Dora the Exoplorer där allt stannar medans tittaren ska hinna göra sin prestation.

Tryck på den gröna knappen! *tryck* Braa!
Tryck på den röda knappen! Kan du hitta den? *tryck* Jättebra, å vad du är duktig!
Kan du hålla inne bägge? *slinter* OH! Nämen nej! Nu blev det fel! Ajaj! Nu bet zombien din dotter! Nu har du ingenting kvar att leva för. Ack då! Kvickt, kan du trycka på den gula knappen för att skjuta ditt lilla barn i huvudet innan hon blir till zombie? *tryck* Braa!

Moderna spel i ett nötskal lägg till "+1351513569491595151951310 xp" när man dödar någon som blinkar över hela skärmen.

CTI
Medlem

Nope, gör om gör rätt.

Walking Dead Book 5 samlings album är på väg med posten känns bra mycket bättre, än detta skräp spel.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Är det peka och klicka-äventyr är jag game
Annars inte. Orkar inte kolla på gameplayet. För sent och för trött. Nån får berätta

Btw, baseras det på serierna eller den kassa tv-serien? Please respond

Medlem

Ena stunden ett totalt no go, andra sekunden vill jag spela nu. Ena stunden är det fult som stryk nästa är jätte vacker, Jag är grymt splittrad

Medlem

Vill hellre spela ett "The Walking Dead" med originalkaraktärerna och i en free roam tredjepersonsskjutare. Med andra ord en kombination av GTA och Red Dead Redemption med zombies där man både kan köra bil och rida häst som Rick gör i första säsongen. 4 player co-op hade också varit nice. Kanske splitscreen. Där har vi ett vinnande koncept.

FML
Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Vill hellre spela ett "The Walking Dead" med originalkaraktärerna och i en free roam tredjepersonsskjutare. Med andra ord en kombination av GTA och Red Dead Redemption med zombies där man både kan köra bil och rida häst som Rick gör i första säsongen. 4 player co-op hade också varit nice. Kanske splitscreen. Där har vi ett vinnande koncept.

Dead Island?

Medlem

Sjukt irriterande att han snubblar hela tiden !? Hur svårt kan det vara att stå upp...

Medlem

Ett mmofps med zombies hade varit roligt


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

tror ändå storyn kan vara OK.
men gameplay hums, Duger ju i krig men dom borde ju ha utvecklat de bättre... Nästa som the ROAD to Fiddlers green.. Grafikmässigt

Medlem

Hoppas det blir nåt av det här.. Jag var då en som kände hur tånaglarna vek sig dubbelt när han satt där vid bilen och man skulle hinna ladda vapnet xD
Nog för att det kanske skulle passa bättre till mobilt spelande.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

lol sitter hellre med en kopp kaffe och läser serien

Right on. Det fanns lite stämning där men jag har helt gett upp om Telltale Games.

Medlem

Verkar vara bra story men själva gameplayet är ju värsta sömnpillret. Stannade inte zombie polisen upp och väntade på att han skulle trycka rätt knapp för att skjuta? Såg så ut, man kanske inte ens kan misslyckas?

Medlem

Ännu en flopp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

såg väldigt tråkigt ut

Medlem

Ser helt ok ut, inte fantastiskt... men helt ok.

Medlem

Fruktansvärt irriterande med alla dessa anvisningar... Storyn verkar ju lovande men som flera har sagt så är ju utförandet horribelt.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Tyckte det såg helt ok ut jag. Lite mer Heavy Rain:ish interaktion hade ju inte skadat, känns rätt klunky just nu.

Medlem

Såg ut som ett stämningsfullt point-and-click aktigt spel. Tycker faktiskt att det såg rätt bra ut, jag kan uppskatta såna här spel ibland. Det behöver inte alltid vara så avancerat.

Medlem

Na


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Njaeeää.... Det här skulle hamnat i händerna på typ rockstar istället, då kanske man hade fått lite vettig gameplay med.

Medlem

Usch


signatur

"High life on low budget"

12
Skriv svar