Se Skyrim-mord ur nya perspektiv

Robot
Se Skyrim-mord ur nya perspektiv

Nysläppt patch kryddar senaste Elder Scrolls med nya kill cams och en hög buggfixar.

#the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
Se Skyrim-mord ur nya perspektiv

Tasty

Jag har fått extrema texturbuggar efter den här patchen, uppplever någon annan också det?
Jag har några mods installerade, kan ju bero på det, men tänkte fråga om råd innan jag ominstallerar hela köret.

Medlem

Approved!


signatur

The spiders won,t find us here.

Inaktiv

Trevlig patch, speciellt nu när de börjat fixa fler questbuggar också.

@GreenEyedFriend: Nej, jag har inte haft problem. Har kört med 1.5 betan på Steam och det har rullat på som vanligt.

Medlem
Skrivet av GreenEyedFriend:

Jag har fått extrema texturbuggar efter den här patchen, uppplever någon annan också det?
Jag har några mods installerade, kan ju bero på det, men tänkte fråga om råd innan jag ominstallerar hela köret.

Inga textur problem för mig, men krashar pga moddarna Wars in skyrim, occupy skyrim och Warzones - Civil unrest. Är väl bara vänta på updates på dessa moddar.

Tack för feedbacken, ser ut som om jag får blåsa hela skiten dåra. Bollocks.
Som det är nu så flimrar alla fyrkanterna och gör det ganska ospelbart:

http://cloud.steampowered.com/ugc/577825432520652701/04B7C5BD...

http://cloud.steampowered.com/ugc/577825432520655333/42E3B363...

Medlem

greeneyedfriend: jag gissar på att du har ATI-kort?


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av GreenEyedFriend:

Tack för feedbacken, ser ut som om jag får blåsa hela skiten dåra. Bollocks.
Som det är nu så flimrar alla fyrkanterna och gör det ganska ospelbart:

http://cloud.steampowered.com/ugc/577825432520652701/04B7C5BD...

http://cloud.steampowered.com/ugc/577825432520655333/42E3B363...

Installera inte om det! Det är 12.2 drivrutinerna för ATI som gör detta. Nedgradera till 12.1 så fungerar det klockrent igen Jag stötte på samma problem igår och fixade det med ovanstående tips.

@b3pp0, Aye. Jag kör 2 AMD Radeon HD 6800 med crossfire.

Medlem

mums... ska spela skyrim efter skolan helt klart

@axer Aaah juste, det var ny uppdatering till Catalyst häromdagen också!
Kan man nedgradera utan att installera om det?

Off topic: Hur citerar man folk? Är ganska ny här ^^

Medlem
Skrivet av GreenEyedFriend:

Tack för feedbacken, ser ut som om jag får blåsa hela skiten dåra. Bollocks.
Som det är nu så flimrar alla fyrkanterna och gör det ganska ospelbart:

http://cloud.steampowered.com/ugc/577825432520652701/04B7C5BD...

http://cloud.steampowered.com/ugc/577825432520655333/42E3B363...

har samma problem!

Medlem
Skrivet av GreenEyedFriend:

@axer Aaah juste, det var ny uppdatering till Catalyst häromdagen också!
Kan man nedgradera utan att installera om det?

Off topic: Hur citerar man folk? Är ganska ny här ^^

klicka på citera i övre högra hörnet av posten du vill citera ifrån.

Medlem

Fattar inte varför de inte fixat den extremt trasiga balansen mellan vapen/magi och hur mycket magicka fiender har som gör magicka drain helt meningslöst osv osv. Finns moddar som löser balansen ganska fort men det borde ju komma från officiellt håll så stackarna på konsoller kan få det med. Standard läget där spells aldrig går upp i skada med skills eller enchants är ju så dumt så det är ett under att designern inte fick sparken direkt.

Sådant är det som behöver fixas inte killcams. Men alltid trevligt med en patch, nu ska bara någon fixa scriptdragon så dualwield parry modden funkar igen.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Fattar inte varför de inte fixat den extremt trasiga balansen mellan vapen/magi och hur mycket magicka fiender har som gör magicka drain helt meningslöst osv osv. Finns moddar som löser balansen ganska fort men det borde ju komma från officiellt håll så stackarna på konsoller kan få det med. Standard läget där spells aldrig går upp i skada med skills eller enchants är ju så dumt så det är ett under att designern inte fick sparken direkt.

Sådant är det som behöver fixas inte killcams. Men alltid trevligt med en patch, nu ska bara någon fixa scriptdragon så dualwield parry modden funkar igen.

Vad heter den modden som fixar sådana balansbitar ?

Medlem

Finns ett helt gäng olika för magi, jag använder just nu Invested Magic som gör att magearmor och dylika spells är permanenta men minskar din max mana istället den inför även att destructionspells ökar i skada med dina magi skills om du har motsvarande perk (novice->master). Annars finns t.ex. Destruction Balanced etc. Sen bör man även ha cheap wards för de är omotiverat dyra som standard (finns i 2 versioner, en som kostar 1, 2, 3 mana och en som kostar 1,5,10 (jag använder den senare)).

För att få lite roligare melee combat så kör man Deadly Combat som ökar skadan på alla vapen, sänker armor lite grann och boostar block mycket och inför lite saker som timed block osv.

Sen är det bara att inte använda smithing och sånt då det är så jävla trasigt att det är löjligt

Men det är bara söka lite på skyrimenxus eller steam workshop.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Skrivet av axer:
Skrivet av GreenEyedFriend:

Tack för feedbacken, ser ut som om jag får blåsa hela skiten dåra. Bollocks.
Som det är nu så flimrar alla fyrkanterna och gör det ganska ospelbart:

http://cloud.steampowered.com/ugc/577825432520652701/04B7C5BD...

http://cloud.steampowered.com/ugc/577825432520655333/42E3B363...

Installera inte om det! Det är 12.2 drivrutinerna för ATI som gör detta. Nedgradera till 12.1 så fungerar det klockrent igen Jag stötte på samma problem igår och fixade det med ovanstående tips.

Vart hittar man 12.1 drivisarna? Jag lyckas bara hitta 12.2, och den som automatiskt uppdaterar sig till 12.2 :/

Medlem

[ text]

Skrivet av GreenEyedFriend:
Skrivet av axer:
Skrivet av GreenEyedFriend:

Tack för feedbacken, ser ut som om jag får blåsa hela skiten dåra. Bollocks.
Som det är nu så flimrar alla fyrkanterna och gör det ganska ospelbart:

Installera inte om det! Det är 12.2 drivrutinerna för ATI som gör detta. Nedgradera till 12.1 så fungerar det klockrent igen Jag stötte på samma problem igår och fixade det med ovanstående tips.

Vart hittar man 12.1 drivisarna? Jag lyckas bara hitta 12.2, och den som automatiskt uppdaterar sig till 12.2 :/

Kolla under "C:\AMD\Support" de ligger säkert kvar där om du inte tagit bort dem själv.

Hade btw samma problem tog mig ett bra tag innan jag förstod att det var det j*vla drivrutinerna som spökade igen, som vanligt..

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Finns ett helt gäng olika för magi, jag använder just nu Invested Magic som gör att magearmor och dylika spells är permanenta men minskar din max mana istället den inför även att destructionspells ökar i skada med dina magi skills om du har motsvarande perk (novice->master). Annars finns t.ex. Destruction Balanced etc. Sen bör man även ha cheap wards för de är omotiverat dyra som standard (finns i 2 versioner, en som kostar 1, 2, 3 mana och en som kostar 1,5,10 (jag använder den senare)).

För att få lite roligare melee combat så kör man Deadly Combat som ökar skadan på alla vapen, sänker armor lite grann och boostar block mycket och inför lite saker som timed block osv.

Sen är det bara att inte använda smithing och sånt då det är så jävla trasigt att det är löjligt

Men det är bara söka lite på skyrimenxus eller steam workshop.

I 1.5-patchen "fixade" de ju till smithing lite, men jag är lvl 32 nu och har precis smitt mig min första Ebony armor-set och har en armor rating på drygt 250. Tar inte så mycket skada med skölden uppe (läs noll ) förutom mot magi, som typ... köttar sönder mig totalt. Har haft lite svårt att hitta en bra balans i balansen, om du förstår hur jag menar. Ska kika på dina tips på moddar. Har inte kört något spellcasting själv än, så kan inte uttala mig om destruction och eventuell balans eller obalans.

Hur menar du att man inte bör använda smithing? Menar du att det är så enkelt att levla upp gentemot vad man får in return?

Medlem
Skrivet av GreenEyedFriend:
Skrivet av axer:
Skrivet av GreenEyedFriend:

Tack för feedbacken, ser ut som om jag får blåsa hela skiten dåra. Bollocks.
Som det är nu så flimrar alla fyrkanterna och gör det ganska ospelbart:

http://cloud.steampowered.com/ugc/577825432520652701/04B7C5BD...

http://cloud.steampowered.com/ugc/577825432520655333/42E3B363...

Installera inte om det! Det är 12.2 drivrutinerna för ATI som gör detta. Nedgradera till 12.1 så fungerar det klockrent igen Jag stötte på samma problem igår och fixade det med ovanstående tips.

Vart hittar man 12.1 drivisarna? Jag lyckas bara hitta 12.2, och den som automatiskt uppdaterar sig till 12.2 :/

Gå till drivrutinssidan, längst ned i högermenyn när du valt 12.2 finns en länk till "Previous drivers". Eller så går du hit: Previous drivers (observera att detta är drivisarna till Vista/7 64-bit).

Medlem
Skrivet av axer:
Skrivet av Wardancer:

Finns ett helt gäng olika för magi, jag använder just nu Invested Magic som gör att magearmor och dylika spells är permanenta men minskar din max mana istället den inför även att destructionspells ökar i skada med dina magi skills om du har motsvarande perk (novice->master). Annars finns t.ex. Destruction Balanced etc. Sen bör man även ha cheap wards för de är omotiverat dyra som standard (finns i 2 versioner, en som kostar 1, 2, 3 mana och en som kostar 1,5,10 (jag använder den senare)).

För att få lite roligare melee combat så kör man Deadly Combat som ökar skadan på alla vapen, sänker armor lite grann och boostar block mycket och inför lite saker som timed block osv.

Sen är det bara att inte använda smithing och sånt då det är så jävla trasigt att det är löjligt

Men det är bara söka lite på skyrimenxus eller steam workshop.

I 1.5-patchen "fixade" de ju till smithing lite, men jag är lvl 32 nu och har precis smitt mig min första Ebony armor-set och har en armor rating på drygt 250. Tar inte så mycket skada med skölden uppe (läs noll ) förutom mot magi, som typ... köttar sönder mig totalt. Har haft lite svårt att hitta en bra balans i balansen, om du förstår hur jag menar. Ska kika på dina tips på moddar. Har inte kört något spellcasting själv än, så kan inte uttala mig om destruction och eventuell balans eller obalans.

Hur menar du att man inte bör använda smithing? Menar du att det är så enkelt att levla upp gentemot vad man får in return?

Ja smithing sätter balansen i spelet helt ur spel, är först man når extremt lätt max armor vilket ger 85% damage reduction och gör fåniga mängder skada med vapen. Kollar man på vilken skada magi gör så är det uppenbart att spelet inte balanserats runt smithing. De har ju åtminstone fixat hur man tränar smithing så startar man en ny gubbe så kanske det funkar, men känns fortfarande som en helt värdelös implementerad skill.

Enda anledningen den är lite ok är att man kan slippa använda de sjukt fula elven,glass etc prylarna som gör att man ser ut som man snubblat genom BR Leksaker. Utan kan uppgradera sina steel/leather/studded leather grejjer till motsvarande stats.

Men drar du på deadly combat så tror jag inte du kommer kunna ignorera skada så lätt om du inte timar din block. Men ja fiendens magi är rätt irriterande eftersom drain magicka inte gör någon som helst påverkan utan det som gäller är att dra på resistance enchants bara.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Skrivet av Passe:

[ text]

Skrivet av GreenEyedFriend:
Skrivet av axer:
Skrivet av GreenEyedFriend:

Tack för feedbacken, ser ut som om jag får blåsa hela skiten dåra. Bollocks.
Som det är nu så flimrar alla fyrkanterna och gör det ganska ospelbart:

Installera inte om det! Det är 12.2 drivrutinerna för ATI som gör detta. Nedgradera till 12.1 så fungerar det klockrent igen Jag stötte på samma problem igår och fixade det med ovanstående tips.

Vart hittar man 12.1 drivisarna? Jag lyckas bara hitta 12.2, och den som automatiskt uppdaterar sig till 12.2 :/

Kolla under "C:\AMD\Support" de ligger säkert kvar där om du inte tagit bort dem själv.

Hade btw samma problem tog mig ett bra tag innan jag förstod att det var det j*vla drivrutinerna som spökade igen, som vanligt..

Tack du! Allt funkar fint nu!

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av axer:
Skrivet av Wardancer:

Finns ett helt gäng olika för magi, jag använder just nu Invested Magic som gör att magearmor och dylika spells är permanenta men minskar din max mana istället den inför även att destructionspells ökar i skada med dina magi skills om du har motsvarande perk (novice->master). Annars finns t.ex. Destruction Balanced etc. Sen bör man även ha cheap wards för de är omotiverat dyra som standard (finns i 2 versioner, en som kostar 1, 2, 3 mana och en som kostar 1,5,10 (jag använder den senare)).

För att få lite roligare melee combat så kör man Deadly Combat som ökar skadan på alla vapen, sänker armor lite grann och boostar block mycket och inför lite saker som timed block osv.

Sen är det bara att inte använda smithing och sånt då det är så jävla trasigt att det är löjligt

Men det är bara söka lite på skyrimenxus eller steam workshop.

I 1.5-patchen "fixade" de ju till smithing lite, men jag är lvl 32 nu och har precis smitt mig min första Ebony armor-set och har en armor rating på drygt 250. Tar inte så mycket skada med skölden uppe (läs noll ) förutom mot magi, som typ... köttar sönder mig totalt. Har haft lite svårt att hitta en bra balans i balansen, om du förstår hur jag menar. Ska kika på dina tips på moddar. Har inte kört något spellcasting själv än, så kan inte uttala mig om destruction och eventuell balans eller obalans.

Hur menar du att man inte bör använda smithing? Menar du att det är så enkelt att levla upp gentemot vad man får in return?

Ja smithing sätter balansen i spelet helt ur spel, är först man når extremt lätt max armor vilket ger 85% damage reduction och gör fåniga mängder skada med vapen. Kollar man på vilken skada magi gör så är det uppenbart att spelet inte balanserats runt smithing. De har ju åtminstone fixat hur man tränar smithing så startar man en ny gubbe så kanske det funkar, men känns fortfarande som en helt värdelös implementerad skill.

Enda anledningen den är lite ok är att man kan slippa använda de sjukt fula elven,glass etc prylarna som gör att man ser ut som man snubblat genom BR Leksaker. Utan kan uppgradera sina steel/leather/studded leather grejjer till motsvarande stats.

Men drar du på deadly combat så tror jag inte du kommer kunna ignorera skada så lätt om du inte timar din block. Men ja fiendens magi är rätt irriterande eftersom drain magicka inte gör någon som helst påverkan utan det som gäller är att dra på resistance enchants bara.

Förstår vad du menar. Ska nog testa Deadly Combat-modden. Har inte kommit så långt i handlingen, har precis varit i High Hrothgar och kanske två quests efter det, så har inte mött vad jag kan tycka är "farliga" motståndare. Möter jag "Master"-någonting, t.ex. mage, så får jag rätt mkt smisk även med min nya Ebony-rustning Men jag kan förstå att smithingen känts bruten... jag märkte exempelvis först vid 68 skill att jag kunde tillverka Hide bracers i mängder för att öka min skill, men nu med 1.5 lär jag nog vara fast vid 8x ett tag framöver, eftersom jag kommer behöva tillverka en jäkla massa ebony för att levla upp smithingen till 100 och få göra min Dragon-grejer Sen har jag också gjort så dem blir "Legendary" när jag uppgraderat sakerna, så tja... har ju en hel del AR som sagt. Ska kanske undvika att skapa mig "fetare" rustning för att se hur det artar sig... Drakarna gör fortfarande riktigt mycket skada på mig med sina breaths.

Sen vet jag inte hur mycket skada man rimligtvis bör göra. Mitt Ebony-svärd gör 56 damage, och de fiender jag möter kräver oftast 6-7 slag innan dem dör, vilket inte gjort att jag känt mig helt overpowered. Tips på ändringar som gör att det kan kännas mer balanserat/utmanande förutom Deadly Combat? Kanske ska ta upp svårighetsgraden till "Expert", kör på "Adept" just nu.

Medlem

Jag hade testat Deadly Combat modden och sen får du lära dig blocka i tid Annar har jag nog inga moddar som påverkar melee. Men du kan ju jämnföra ditt svärd som gör 56 skada standard (dubbla det vid power attack minst) med en magikers lightnigbolt, ja låglevel spell men är trots allt deras standard attack för att träffa 1 fiende. Den gör som standard 25 skada, med perks 50% extra dvs 37,5 och kan dualcastas för 10% extra (och 40% mer mana) dvs 82,5.

Dualcasta costar dock fånigt mycket mana och gör inte speciellt mycket mer skada egentligen och kräver då båda händerna.

Så du gör betydligt mer skada med ditt svärd än en magiker om du använder powerattacks


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar