Kongressledamöter vill ha varningstext på spel

Robot
Kongressledamöter vill ha varningstext på spel

"WARNING: Exposure to violent video games has been linked to aggressive behavior." Den texten kommer att finnas på spel i framtiden om några republikanska kongressledamöter i USA får som de vill.

#battlefield-3


Medlem
Kongressledamöter vill ha varningstext på spel

Man suckar tamefan varje gång nu USA ska driva fram någon form av lag.


signatur

"Traders learn more about themselves in a year of trading than many learn in their entire adult lives."

Medlem

Säger bara Explicit Lyrics, lära från historien heter det ju men tydligen inte.

Medlem

...

Fån.


signatur

Rawr

Medlem

Lär inte hända då det inte finns något trovärdigt bevis eller forskning på att detta stämmer.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Politiker i sydstaterna är väl snarare vara något man borde ha varningsetiketter på.

Medlem

Som PcGamer säger, kör på ett fånigt klistermärke, men censurera ingenting då heller.


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Ghostknight:

Politiker i sydstaterna är väl snarare vara något man borde ha varningsetiketter på.

+1


signatur

Rawr

Medlem

Vet inte om jag är jätte udda men jag har inte fått mordiska tankar efter bf3, kanske är jag som står ut?

Inaktiv

WARNING: Exposure to republicans has been linked to lower your IQ

Medlem

Själv vill jag ha varning på kongressledamöter.

Medlem

Efter en match i BF3 så får jag bara lust att spela en till match i BF3. Och nu när du säger det blev jag presis sugen på en till match.
Ses!

Inaktiv

ja mer varningstexter åt folket!

Inaktiv

Murder death kill. Good times.

Medlem

Tror inte att spel är den enda "faran" för barn riktigt. Film håller nog betydligt mycket högre "risk" för deras utveckling.

http://tedxtalks.ted.com/video/TEDxRainier-Dimitri-Christakis För den som inte riktigt vet vad jag syftar på. Låter som jag tar i som fan nu, inte så menat i alla fall. Men mer vad resten av kommentarerna säger. Fån(inte ni, dom.).

Medlem

varje gång jag dödar någon i battlefield 3 känner jag verkligen för att gå med i militären och åka å kriga å skjuta oskyldiga
FUCK YEAH

idioter...
USA får bara sämre å sämre rykte.

Medlem

Som vanligt skyller politikerna samhällsproblemen på spel,musik och tv/film.............. Men det är väll inte så svårt att övertala redan hjärntvättade amerikanare med iq -120.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

"Han menar att det finns mer och mer bevis för att våldsamma spel har allvarlig negativ inverkan på barn. Men vilka forskningsrapporter han stödjer sig på berättar han inte."

Bra där.

Medlem

"Som förälder och farförälder"

Gubbe...

Medlem

PEGI


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det räcker väl med åldersutmärkningen och dylika symboler från PEGI?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

"If your child cannot separate reality from fiction you should probably spend more time with it"

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Säger bara Explicit Lyrics, lära från historien heter det ju men tydligen inte.

Explict lyrics loggan ökade skivförsäljningen för hårdrocksskivor ganska radikalt, Antagligen kommer det hända samma sak om man sätter varningstexter på spel.

Personligen tycker jag dock att man ska sätta 25 års gräns på spel. Så kanske spelutvecklarna börjar göra spel som man får tänka lite mer i igen.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

zsm
Medlem

Efter lite Dota 2 blir jag skrämmande nog sugen på att vara våldsam mot matchdeltagarna I en rätt stor utsträckning... >_<

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

WARNING: Exposure to republicans has been linked to lower your IQ

This!

Medlem

facepalm.....
Dom får gamers att låta som rökare eller alkholister

Medlem

Jag blir inte aggressiv av spel. Jag blir aggressiv av mina hjärndöda tolvåriga lagkamrater som förstör för mig.
Jag tycker man kan sätta ett klistermärke på bevisat irriterande människor.
""WARNING: Exposure to idiotic human beings has been linked to aggressive behavior.""

Medlem

Vill inte ha något jävla ("WARNING: Exposure to violent video games has been linked to aggressive behavior.") på min box

Medlem

Med de kriterierna kan de ju lika bra lägga en sådan etikett på sig själva

Medlem

Aldrig i livet. Det går inte precis att jämställa spel med ett paket cigarretter. Fuck this shit, PROTEST!

123
Skriv svar