Game i blåsväder – nordiska kunder klarar sig

Orka förboka, spelet kommer ut förr eller senare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Jag har köpt massor av spel på GAME, har aldrig betalat över en 100:- för nytt spel där. Det gäller att titta in lite då och då och välja rätt butik. Trevlig personal på de ställen där jag handlar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja GAME och GameStop har kanske högre priser än vad elgiganten, webhallen osv osv.. MEN jag kan ju säga att servicen är 100 gånger bättre på gamestop ( svårt att säga på game ) än på de andra. Om du kan mycket om spel då bryr du dig inte så mycket om service utan mer om priset, men om det är någon okunnig så vill de gärna ha en bra service och då går de till Game eller Gamestop just för det! Och förresten, utan dessa butiker så skulle begagnade spel inte funnits :)!

Skrivet av naess91:

Ja GAME och GameStop har kanske högre priser än vad elgiganten, webhallen osv osv.. MEN jag kan ju säga att servicen är 100 gånger bättre på gamestop ( svårt att säga på game ) än på de andra. Om du kan mycket om spel då bryr du dig inte så mycket om service utan mer om priset, men om det är någon okunnig så vill de gärna ha en bra service och då går de till Game eller Gamestop just för det! Och förresten, utan dessa butiker så skulle begagnade spel inte funnits :)!

Jo, begagnade spel hade visst funnits, det finns ju en liten sak som heter internet


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av naess91:

Ja GAME och GameStop har kanske högre priser än vad elgiganten, webhallen osv osv.. MEN jag kan ju säga att servicen är 100 gånger bättre på gamestop ( svårt att säga på game ) än på de andra. Om du kan mycket om spel då bryr du dig inte så mycket om service utan mer om priset, men om det är någon okunnig så vill de gärna ha en bra service och då går de till Game eller Gamestop just för det! Och förresten, utan dessa butiker så skulle begagnade spel inte funnits :)!

Jo, begagnade spel hade visst funnits, det finns ju en liten sak som heter internet

Mjo men jag menar i fysiska butiker men såklart alla har sina egna åsikter, men det är vad jag tycker iaf Tråkiga med spelindustrin är att de försöker "döda" begagnat nu, med alla dessa koder o så.. Fast de misslyckas rätt så mycket med det )

Skrivet av naess91:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av naess91:

Ja GAME och GameStop har kanske högre priser än vad elgiganten, webhallen osv osv.. MEN jag kan ju säga att servicen är 100 gånger bättre på gamestop ( svårt att säga på game ) än på de andra. Om du kan mycket om spel då bryr du dig inte så mycket om service utan mer om priset, men om det är någon okunnig så vill de gärna ha en bra service och då går de till Game eller Gamestop just för det! Och förresten, utan dessa butiker så skulle begagnade spel inte funnits :)!

Jo, begagnade spel hade visst funnits, det finns ju en liten sak som heter internet

Mjo men jag menar i fysiska butiker men såklart alla har sina egna åsikter, men det är vad jag tycker iaf Tråkiga med spelindustrin är att de försöker "döda" begagnat nu, med alla dessa koder o så.. Fast de misslyckas rätt så mycket med det )

OK, på det viset. Ja, de kan ju försöka; men jag tror inte det kommer att ske.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja de fösöker "döda" begagnatmarknaden pga kedjor som Game som aggressivt säljer begagnade spel utan att ge utvecklarna ett öre. När sedan Game kommer krypandes och ber om en favör så går det som det går. Rätt åt dem.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av Tybalt:

Ja de fösöker "döda" begagnatmarknaden pga kedjor som Game som aggressivt säljer begagnade spel utan att ge utvecklarna ett öre. När sedan Game kommer krypandes och ber om en favör så går det som det går. Rätt åt dem.

Man hjälper ju varandra på olika sätt, men visst, GAME gör ju egentligen ingenting, förutom att ställa upp en fysisk butik och säljer begagnat och nytt, något som ändå hade skett på internet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Hmm, jag gillar ändå servicen på butiken i Skövde. De pratar gärna om spel osv. hjälper ofta till med alla möjliga frågor man än ställer. Letar man efter något gammalt beg. spel så letar de ihärdigt, de river och rotar, ringer runt och söker på internet osv.

Synd att priserna på nya spel samt halvgamla är rena rån!
Jag köper nästan bara begagnat på Game pga detta.
Det som är undantag är nog förbokade CE.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Vissa butiker är bra, andra sämre, som det brukar vara.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

123
Skriv svar