bästa huvudperson i spel

Medlem
bästa huvudperson i spel

vilken är den absolut bästa huvud personen i ett spel ?? kanske marinen käraktaren ur doom eller ??

Doom-gubben?! Hur tänkte du nu? Jag menar, utefter vilka kriterier tycker du att "DoomGuy" är tidernas bästa huvudperson i ett spel? Jag skulle resonera som så att det är viktigt att komma karaktären nära, förstå sig på honom/henne och känna att man på något vis kan identifiera sig med karaktären (eller åtminstone känna med personen) för att personen ska kunna betecknas som bra eller intressant. Men det är klart, man bedömer ju olika.

Jag vet inte vilken min absoluta favoritkaraktär är, men rent spontant så dyker April Ryan (The Longest Journey) och The Nameless One (Planescape: Torment) upp. Men ja, finns många bra att välja mellan!

Medlem

För mig att folket på FZ röstade Gordon Freeman som bästa huvudkaraktären, en stum medelålders man...

Conker eller Guybrush Threepwood röstar jag på.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Ezio - Asscred
Nathan Drake - Uncharted

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Ezio - Asscred
Nathan Drake - Uncharted

För att generiska karaktärer är de bästa!


signatur

Imperator

Medlem

Solid Snake delar förstaplatsen med Revolver Ocelot från MGS spelen...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Guybrush Threepwood, the mighty pirate !


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Manny Calavera (Grim Fandango). Måste spela igenom det igen snart.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Lu Bu - Dynasty Warriors

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av tuckdragon:

Ezio - Asscred
Nathan Drake - Uncharted

För att generiska karaktärer är de bästa!

antagligen ? det finns ju en anledning till varför dom är generiska

Skrivet av Reize:
Skrivet av tuckdragon:

Ezio - Asscred
Nathan Drake - Uncharted

För att generiska karaktärer är de bästa!

Jag har inte spelat speciellt mycket AssCreed, men hey, Nathan Drake är ju grym! Visst, han är ju egentligen inte så mycket mer än en Indiana Jones-kopia, men samtidigt tycker jag att han porträtteras som en rätt skön snubbe med. Don't be a hater!

KoP
Medlem

Säger Guybrush Threepwood som ett flertal andra. Eller Max ifrån Sam & Max.

Medlem

john marston från rdr är min klara favorit


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv
Skrivet av Parzec:

Guybrush Threepwood, the mighty pirate !

You fight like a dairy farmer!

Medlem
Skrivet av mordsint:

You fight like a dairy farmer!

How appropriate, you fight like a cow !


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Manny Calavera och Guybrush Threepwood ligger iaf högt upp
Max Payne, kommer inte ihåg om han var så bra som jag har för mig, var väldigt längesen jag spelade det.
Fem-shep tycker jag är också är bra.
Tommy Angelo från Mafia kanske.

Bra fråga, jag säger "Batman", och då menar jag Rocksteadys version, ingen annan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Doom-gubben?! Hur tänkte du nu? Jag menar, utefter vilka kriterier tycker du att "DoomGuy" är tidernas bästa huvudperson i ett spel? Jag skulle resonera som så att det är viktigt att komma karaktären nära, förstå sig på honom/henne och känna att man på något vis kan identifiera sig med karaktären (eller åtminstone känna med personen) för att personen ska kunna betecknas som bra eller intressant. Men det är klart, man bedömer ju olika.

Jag vet inte vilken min absoluta favoritkaraktär är, men rent spontant så dyker April Ryan (The Longest Journey) och The Nameless One (Planescape: Torment) upp. Men ja, finns många bra att välja mellan!

men doom guy är ju awsom visst du får ju aldrig veta nåt om han som man får i andra spel men doom guy är badass XD

Skrivet av albin_s:
Skrivet av Sebastian Lind:

Doom-gubben?! Hur tänkte du nu? Jag menar, utefter vilka kriterier tycker du att "DoomGuy" är tidernas bästa huvudperson i ett spel? Jag skulle resonera som så att det är viktigt att komma karaktären nära, förstå sig på honom/henne och känna att man på något vis kan identifiera sig med karaktären (eller åtminstone känna med personen) för att personen ska kunna betecknas som bra eller intressant. Men det är klart, man bedömer ju olika.

Jag vet inte vilken min absoluta favoritkaraktär är, men rent spontant så dyker April Ryan (The Longest Journey) och The Nameless One (Planescape: Torment) upp. Men ja, finns många bra att välja mellan!

men doom guy är ju awsom visst du får ju aldrig veta nåt om han som man får i andra spel men doom guy är badass XD

Hehe, jo, ska man bedöma bästa karaktär utefter hur "badass" han/hon är så håller jag med dig om att Doom-snubben bör hamna nånstans i toppen i alla fall! Jag tycker huvudpersonen i Full Throttle är ganska badass också. Men höjden av badass är väl ändå Duke Nukem?

Medlem

dom djupaste spelkaraktärerna måste ju dock vara dom båda pong stavarna


signatur

always use the nubs for cover

Beror på vilken typ av inlevelse spelaren söker, vill vi vara karaktären som i ett fps eller vill vi följa och hjälpa en yttre individ.
Jag älskade Amaterasu i Okami, looki cute doggy

Är det FPS så tycker jag: Sam Everyman eller Hanna human!.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av albin_s:
Skrivet av Sebastian Lind:

Doom-gubben?! Hur tänkte du nu? Jag menar, utefter vilka kriterier tycker du att "DoomGuy" är tidernas bästa huvudperson i ett spel? Jag skulle resonera som så att det är viktigt att komma karaktären nära, förstå sig på honom/henne och känna att man på något vis kan identifiera sig med karaktären (eller åtminstone känna med personen) för att personen ska kunna betecknas som bra eller intressant. Men det är klart, man bedömer ju olika.

Jag vet inte vilken min absoluta favoritkaraktär är, men rent spontant så dyker April Ryan (The Longest Journey) och The Nameless One (Planescape: Torment) upp. Men ja, finns många bra att välja mellan!

men doom guy är ju awsom visst du får ju aldrig veta nåt om han som man får i andra spel men doom guy är badass XD

Hehe, jo, ska man bedöma bästa karaktär utefter hur "badass" han/hon är så håller jag med dig om att Doom-snubben bör hamna nånstans i toppen i alla fall! Jag tycker huvudpersonen i Full Throttle är ganska badass också. Men höjden av badass är väl ändå Duke Nukem?

älskade de spelet som liten men badass ?? nja tycker han är kanska fånig men Full Throttle är fantasiskt spel

Medlem

Grim Fandango och pac man. Boo i Baldurs Gate... ja han ÄR huvudpersonen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Svårt att välja bara en när det finns så många potentiellt utmärkta huvudpersoner.
Skulle nog säga Simon the sorcerer och Guybrush Threepwood!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Grim Fandango och pac man. Boo i Baldurs Gate... ja han ÄR huvudpersonen.

Grim Fandango. Det var tider det! <3


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Grim Fandango.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Duke även kallad "The King"i från Duke Nuk'em.
Han är mannen!


signatur

gammal gejmer som spelat det mesta - been there, seen that and done that

Medlem

John marston


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Skrivet av cute_ninja:

dom djupaste spelkaraktärerna måste ju dock vara dom båda pong stavarna


Tack.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

12
Skriv svar