Stora Total War: Shogun 2-förbättringar i veckoslutet

Robot
Stora Total War: Shogun 2-förbättringar i veckoslutet

40v40-strider, snabbare laddningstider, mängder av nya kartor och förbättrad AI är bara några av godsakerna som du får alldeles gratis!

#total-war-shogun-2, #total-war-shogun-2-fall-of-the-samurai


Medlem
Stora Total War: Shogun 2-förbättringar i veckoslutet

Bland finputsningarna märks 40v40-strider (tänk! ENORMT många gubbar att döda!) <-- ??? 40v40-strider, vad pratar ni om?


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Ok, efter att ha läst patch notes inser ajg att det handlar om 40 units v 40 units, då förstår jag. Hej på er(ps mer SHogun -nyheter, skapa en undersajt med bara Shogun. Jag kan driva den, hej)


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Du har en poäng där! (tänk! nyheten förtydligad, trött nyhetsplitare är trött)

Medlem

-75% på steam nu..


signatur
Inaktiv

Det är extremt långa laddtider på Shogun 2. Så tack för att de förbättrar det i patchen.

Medlem

Ett superbra spel blir lite bättre? Gärna för mig. Har inte koncentration till att hålla koll på 40 grupper samtidigt, så det får nog förbli inaktivt även i framtiden.

Medlem

trevligt, nyss börjat med shogun2 och blev helt tagen av hur pass aktiva ai nationerna är gentemot empire tw =_=


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv
Skrivet av cute_ninja:

trevligt, nyss börjat med shogun2 och blev helt tagen av hur pass aktiva ai nationerna är gentemot empire tw =_=

Om du inte känner till det sen tidigare, så se upp för "Realm Divide". När man som spelare når en högre nivå av makt så gör spelet en tvärvändning och i princip alla som inte är superallierade förklarar krig med dig och handel blir omöjlig. Är man inte förberedd då, går det åt fanders.

Medlem

Okej bra att de tar tid i att fixar diverse grejjer nu efter ett tag. men å andra sidan, synd att de -måste- vänta tills de släpper ett standalone spel (i samma motor etc) för att de skulle få tummen ur röven

Sen ska jag inte säga något då jag redan gett pengar till de giriga utvecklarna:P (förbokat FOTS) lite synd att de inte gjorde som med tidigare expansioner dock, så det kunde varit några kr billigare ><
Men men, får väl hoppas att det var värt 280 kr ser fram emot Fall of the Samurai i vilket fall som helst:)

Inaktiv
Skrivet av Farris:

Sen ska jag inte säga något då jag redan gett pengar till de giriga utvecklarna:P (förbokat FOTS) lite synd att de inte gjorde som med tidigare expansioner dock, så det kunde varit några kr billigare >< Men men, får väl hoppas att det var värt 280 kr ser fram emot Fall of the Samurai i vilket fall som helst:)

Det finns att förboka för 135 SEK på Green Man Gaming. De har 33% rabatt och säljer spelet i dollar-valuta för just nu strax under $20 vilket är ett mycket bra pris.
http://www.greenmangaming.co.uk/games/strategy/shogun-2-fall-...
Eftersom spelet är Steamworks, så kommer du oavsett var du köper det att köra det på Steam.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Farris:

Sen ska jag inte säga något då jag redan gett pengar till de giriga utvecklarna:P (förbokat FOTS) lite synd att de inte gjorde som med tidigare expansioner dock, så det kunde varit några kr billigare >< Men men, får väl hoppas att det var värt 280 kr ser fram emot Fall of the Samurai i vilket fall som helst:)

Det finns att förboka för 135 SEK på Green Man Gaming. De har 33% rabatt och säljer spelet i dollar-valuta för just nu strax under $20 vilket är ett mycket bra pris.
http://www.greenmangaming.co.uk/games/strategy/shogun-2-fall-...
Eftersom spelet är Steamworks, så kommer du oavsett var du köper det att köra det på Steam.

Åfan, ska checka det, ska bara lyckas att avboka en pre-order på steam med *yay* brukar alltid vara massa strul.

Men tackar och bockar för länken:)
Och ja, steamwokrs spel är alltid bra från billigare försäljare

Medlem

Mycket trevligt uppdatering. Lite synd bara att de inte justerar 'realm divide'. Tycker att det pajar upplevelsen en del eftersom diplomatin fullständigt lamslås och vissa funktioner i princip går sönder. Det finns exempelvis ingen poäng med vasaller eftersom de gör uppror strax efter 'realm divide'. Lika bra att ta över dem på en gång isället.

Får gratulera CA för BAFTAn ocskå

Medlem

Nu blev jag sugen på att lira shogun i helgen..

Inaktiv

Patchen släpptes nyss. Den håller på att tanka ner på Steam.
http://store.steampowered.com/news/7583/

Edit: Den är rejält fet, cirka 5GB enligt Steam. Inte så konstigt kanske då de lagt till en massa maps.

Medlem

Riktigt stor är den!

Hoppas nu att kombinationen AMD 4870 med 12.2 drivare blir mer lyckad tillsamans med Shogun 2...

Medlem
Skrivet av Zibbit:

Riktigt stor är den!

Hoppas nu att kombinationen AMD 4870 med 12.2 drivare blir mer lyckad tillsamans med Shogun 2...

Låter dessvärre som en tuff utmaning... såvida du inte kan få det att flyta på Low


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av saru:
Skrivet av Zibbit:

Riktigt stor är den!

Hoppas nu att kombinationen AMD 4870 med 12.2 drivare blir mer lyckad tillsamans med Shogun 2...

Låter dessvärre som en tuff utmaning... såvida du inte kan få det att flyta på Low

Upplösningen spelar stor roll också.

Inaktiv

Jag körde Empire med ett HD 4870 512MB och det fungerade faktiskt riktigt bra. Shogun 2 är mer krävande, men det borde inte vara dramatiska skillnader.

Medlem

Hade velat sett mer fixar till Diplomatin. Får ingen military access längre med mina allies, trots att allt står rätt till...

Medlem

Då verkar det som jag gjorde rätt när jag köpte spelet igår på Steam. Kan lika gärna vänta tills patchen släpps innan jag drar igång den.

...vilket påminner mig, jag har inte uppdaterat min spellista här på flera år


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av saru:
Skrivet av Zibbit:

Riktigt stor är den!

Hoppas nu att kombinationen AMD 4870 med 12.2 drivare blir mer lyckad tillsamans med Shogun 2...

Låter dessvärre som en tuff utmaning... såvida du inte kan få det att flyta på Low

Nejdå, har inte vart några konstigheter att få det å flyta med 4870, kör med en blandning mellan high och ultra, no shadows, dx9, 1680x1050 funkar finfint

Problemet var att jag inte fick ingång S2 efter 12.2, men det löste sig efter denna patchen.
Vem behöver 680 lixom...

Medlem
Skrivet av Zibbit:

Vem behöver 680 lixom...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

1
Skriv svar