Blizzard förklarar sina tankar kring end game i Diablo III

Robot
Blizzard förklarar sina tankar kring end game i Diablo III

Förhoppningen är att utvecklarnas designval ska uppmuntra spelarna att hålla sig till en typ av karaktär utan att de ska byta skills i tid och otid.

#nyhetstips, #blizzard, #diablo-iii


Medlem
Blizzard förklarar sina tankar kring end game i Diablo III

Litar på Blizzard, aldrig blivit besviken på dem. Någon gång lär väl bli den första, men inte denna gång


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Låter för komplicerat. Hade det inte bara varit lättare om man kunde respecca i stan för en summa guld?

Medlem

Låter intressant, och bra så man väljer builds man tycker om och inte som är speciellt bra mot vissa bossar till exempel.

Medlem

Så, istället för att folk ens ska försöka skapa unika karaktärer ska alla följa samma internet guide för att ha "bästa karaktären i D3", vidare ska datorn stå på 24/7 med D3 igång så du inte förlorar din bonus?
Låter inte alls som ett system som är som gjort för att förenkla för kinesiska loot (guld) farmare och göra det svårare för hederligt folk att få hyfsat gear, nej då ^^

Medlem

När det kommer till Blizzards spel så är deras Cinematics motivation nog att spela klart ett spel. Senast jag spelade ett spel från dom var Frozen Throne och varje filmsekvens gjorde mig bara mer sugen på att se nästa. Har fortfarande inte sett en utvecklare som kan mäta sig med denna studio. Bloware brukade vara dom hack i häl men det verkar som dagens Bioware bara är en blek kopia av sitt forna jag.

Medlem

Undra om man ska göra som i South Park, fysa ner sig tills Diablo 3 kommer... Men problemet med detta är att man kommer inte kunna vakna upp så vi får tyvärr lida de sista återstående dagarna.

Medlem

Det låter ju sjukt trevligt, OM det skulle fungera.

Medlem

Som det låter är det nu en buff som är relativt kort men hyfsad kraftfull. Skulle vara bättre med att den "stackar" men med liten summa under längre period. Med en max gräns på stackningens buff kan man lätt minimera "overkill" där man samlar ihop 15-20 rare/champion monster sen mosar dem och sen tar hand om bossen och få enorma loot fördelar.

Medlem

när man har lirat igenom sp vad finns mer? ska man farma samma skit för loot eller?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Så, istället för att folk ens ska försöka skapa unika karaktärer ska alla följa samma internet guide för att ha "bästa karaktären i D3", vidare ska datorn stå på 24/7 med D3 igång så du inte förlorar din bonus?
Låter inte alls som ett system som är som gjort för att förenkla för kinesiska loot (guld) farmare och göra det svårare för hederligt folk att få hyfsat gear, nej då ^^

Monster re-spawnar inte i Diablo, vilket gör att du måste lämna och skapa ett nytt game för att döda bossarna igen.

Medlem

Det är ju inte samma gamla blizzard north som gör diablo längre.. Så visst finns det failmarginaler.

Medlem

Jag gillar det verkligen.

På det här sättet kan man säga åt kompisar "hey, häng med så kör vi igenom act x på inferno svårighet", ingen vill quitta så länge man har buffen.

Och på samma gång får man umgås med kompisar o känna att man har chans på drops

Kanske Blizzard lyckas med Diablo 3 iaf

Medlem

BIG LIIIKE!!!

Medlem

Låter väldigt bra


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

vidare ska datorn stå på 24/7 med D3 igång så du inte förlorar din bonus?

De pratar om att buffen ska ha en limit på 15 minuter upp till en timma, men inget är bestämt än. Sen hur många stacks den kommer få återstår att se det också

Medlem

Låter som en bra idé! Hoppas belöningen blir tillräckligt stor så man märker av denna buff.

Medlem

Mkt bra


signatur

Meep!

Medlem

Så nu måste man verkligen spela igenom spelet 9999999999999999 ggr för att få gear ist för att använda en Wp död bossarna 9999999999999999 ggr som inte blir riktigt lika tjatigt då det går fortare. Inte säker på om jag gillar detta men så länge buffen inte är för OP ska det väl bli okej antar jag. bara de behåller grundtankarna med "MF:a"

Medlem
Skrivet av firsov:

Så nu måste man verkligen spela igenom spelet 9999999999999999 ggr för att få gear ist för att använda en Wp död bossarna 9999999999999999 ggr som inte blir riktigt lika tjatigt då det går fortare. Inte säker på om jag gillar detta men så länge buffen inte är för OP ska det väl bli okej antar jag. bara de behåller grundtankarna med "MF:a"

De hade kunnat utvecklat D3 så att man slapp spela igenom spelet 99999999999999999 ggr genom 4 akter genom att endast rulla ansiktet på tangentbordet. Vart är alla reaktiva skills? Vart är karaktärsutvecklingen? Folk kan köpa till sig gear vilket är fördjävligt! Jag tror personligen att de dragit ner mervärdet på D3 för att inte konkurrera med WoW och jag tror att jag är en av de få som kan se det.

Medlem
Skrivet av Warwick:

Låter för komplicerat. Hade det inte bara varit lättare om man kunde respecca i stan för en summa guld?

Själva respeccen blir ju enklare nu, då du kan göra det nästan exakt när du vill.

Medlem

Jag tycker det är dåligt att de "förenklat" interfacet (hotkey slots) på PC pga av konsolanpassning? Inget fel i att anpassa till konsoler, men varför förändra PC-versionen också?

Att de har ett "pay to win" system i och med handelsplatsen är något jag inte är förtjust i. Vi får se hur det fungerar framöver.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Hanga:

...
Folk kan köpa till sig gear vilket är fördjävligt! ...

Jag har aktivt hållit mig undan från allt som har att göra med Diablo 3 för att få den där riktiga nyspelskänslan vid släppet så jag kan inte säga något om det övriga du skrev, men det här med att köpa gear var ju _enormt_ utbrett redan på D2 tiden (SoJ:s för runt en tia etc.) och förekommer i pincip i varenda online RPG idag. Tycker det är positivt att de styr upp en legal lösning på det hela för hur mycket de än skulle försöka motarbeta det skulle det ändå förekomma i stor utsräckning.

Medlem

Låter intressant, hoppas det funkar bra i praktiken.

Medlem

Mer drops = Mer AH = Mer pengar.

Medlem

Tycker buffen bör vara permanent så länge man inte respeccar eller lämnar gamet (i mer än 5-10min som en graceperiod som Bashiok nämnde), så man kan börja på act1 och verkligen döda allt man kan hitta för att sedna gå vidare till act2-3-4 (or whatever) å när man väl når "Baal" så har man en jeffla massa stackar, som motsvarar vad, 20? 50?+ kills av honom på en enda kill (Får ju inte vara bättre att bara hoppa in å döda honom vs att spela igenom hela spelet)

Medlem

@firsov

Nej, som jag har förstått det så kan man köpa gearet man vill ha av folk som har kört igenom spelet 9999999 ggr ;E

Jag är sjukt sugen på detta. ha nått att roa sig lite med på helger och sena kvällar.


signatur
Medlem

Anledningen till att man kan köpa gear från Ah't är för att blizzard inte vill att de ska komma upp en massa sidor och spam bottar som i D2. Jag vet inte hur många företag det finns där men så fort man går in i ett game nu för tiden blir man sönder spamad av reklam bottar. Så pay-to-win är sedan länge känt i diablo, detta är ändå ett rätt bra sätt att förhindra det på samtidigt som man kan tjäna sig en hacka vilket inte är något dåligt imo. Dock tråkigt att man jobbar ihop sitt gear medan andra trycker på 2 knappar.

Men man kan kan iaf känna sig stolt över att vara helt jäkla "Legit" och har lite skill gentemot andra!

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag tycker det är dåligt att de "förenklat" interfacet (hotkey slots) på PC pga av konsolanpassning? Inget fel i att anpassa till konsoler, men varför förändra PC-versionen också?

Att de har ett "pay to win" system i och med handelsplatsen är något jag inte är förtjust i. Vi får se hur det fungerar framöver.

Till skillnad från free to play-spel så är ju inte detta "pay to win" utan snarare typ "pay to get things faster"
Allt går att få utan att betala, men det kommer att ta tid. Den enda skillnaden mot Diablo 2 är att Blizzard denna gång stödjer de som vill köpa/sälja.

Jag kommer att spela Diablo 3 varenda minut jag har tillgänglig, men är säker på att jag inte kommer att se skymten av bra saker utan att köpa dem i auction house.

Medlem

dom skulle ju kunna införa en liten text i tooltip som säger looted by: namn så får man lite större epeen av att ha sitt eget namn där på gear, om det nu ens går att inspecta varandra.. (inte spelat diablo sen 1an).


signatur
12
Skriv svar