#5 - Världens bästa RTS?

Medlem
#5 - Världens bästa RTS?

blev nummer fem för året... #Company of Heroes! Men än är det roliga inte slut, #Company of Heroes: Opposing Fronts och #Company of Heroes: Tales of Valor finns kvar om jag vill gotta ner mig i suverän WW2-RTS. Fysikmotorn gör verkligen de här spelen till en ren fröjd att spela, det känns så otroligt mycket mer stimulerande med en förstörbar värld.

[ia=522149; large]

#blogg


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem
#5 - Världens bästa RTS?

CoH och WiC är mina två favoritRTS. Vad har de gemensamt? Förstörbar värld

Medlem

Åh World In Conflict har jag ju oxå kvar, tack för påminnelsen Sk a garanteras spelas innan året är slut!


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Nemas problemas, min käre medöstgöte

Inaktiv

Age Of Empires 2! Slår allt i min mening.

Age of empires 2

Medlem
Inaktiv

Varför AoE 2? Jo för att det är det mest balanserade RTS spelet där ute och använder sig utav 18 civs. Kolla på SC2 och andra RTS spel. Där finns det 3-2 lag bara. Har spenderat över 1000 timmar med spelet och lirar mycket på internet via Gameranger. Väldigt bra community och vi är ungefär 200 pers varje dag som lirar.

Skrivet av showerguy:

Varför AoE 2? Jo för att det är det mest balanserade RTS spelet där ute och använder sig utav 18 civs. Kolla på SC2 och andra RTS spel. Där finns det 3-2 lag bara. Har spenderat över 1000 timmar med spelet och lirar mycket på internet via Gameranger. Väldigt bra community och vi är ungefär 200 pers varje dag som lirar.

Gameranger är verkligen bra. Perfekt träning inför LAN även om jag får stryk i så gott som alla matcher. Ganska förnedrande att jag antagligen spenderat fler timmar på det spelet än något annat. Skulle gissa på ca 1000 men hälften är antagligen single-player som inte ökar ens färdigheter nämnvärt. Fruktansvärt bra spel.

Medlem

Jag fastnade aldrig för AOE2, däremot Age of mythology and dess expansion har jag nött sönder

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Alphons Alphahane:
Skrivet av showerguy:

Varför AoE 2? Jo för att det är det mest balanserade RTS spelet där ute och använder sig utav 18 civs. Kolla på SC2 och andra RTS spel. Där finns det 3-2 lag bara. Har spenderat över 1000 timmar med spelet och lirar mycket på internet via Gameranger. Väldigt bra community och vi är ungefär 200 pers varje dag som lirar.

Gameranger är verkligen bra. Perfekt träning inför LAN även om jag får stryk i så gott som alla matcher. Ganska förnedrande att jag antagligen spenderat fler timmar på det spelet än något annat. Skulle gissa på ca 1000 men hälften är antagligen single-player som inte ökar ens färdigheter nämnvärt. Fruktansvärt bra spel.

Precis. När jag först började med Gameranger med några vänner så fick vi verkligen stor stryk. Men efter många om och men så lärde man sig nya taktiker och hur man ska gå tillväga.

Tyvärr så spelar jag inte riktigt som dom bästa men det är kul, det är huvudsaken! Sen finns det CBA och andra moddar man kan lira också.

Medlem

Det finns väldigt många bra RTS som jag gillar, men har inget favorit RTS ännu. Eftersom att alla mina krav är inte uppfyllda och jag vill se något lite mer classiskt nytt RTS som kan skaka om hela systemet..

Men Age of Empires serien, gillar också Empire Earth 1, Warrior Kings med mera !

1
Skriv svar