ME3 Riktiga Slutet

Medlem
ME3 Riktiga Slutet

Så jag spelade igenom Mass Effect 3 igårkväll och blev riktigt sur över slutet, precis som alla andra. Jag spelade om slutsekvensen tre gånger och kolla på de tre olika sluten DESTROY, SYNTHESIS och CONTROL. Alla sluten kändes fel... fast kolla man på alla tre lägger man märke till att Shepard överlever i DESTROY fastän barnet sa att han skulle dö. Ljög barnet?

Yes he did. Barnet ljög som in i helvete. Hela slutet är en lögn och här är bevisen.

http://www.youtube.com/watch?v=ythY_GkEBck

Videon är 20 minuter lång, välgjord, snygg och den förklarar alla plotholes som dök upp i slutet. Detta är mer än en teori, detta är det riktiga slutet

Ta fram popcornen, läsken och kolla på den i HD.

[ia=522268; medium]

Om ni inte orka kolla på videon så säger jag det här direkt, fast det är nog mycket behagligare att kolla på videon än att läsa min text.

Shepard har blivit indoctrinated utav Harbinger. Allting som händer i slutet utspelar sig inuti Shepards huvud. När Shepard väljer DESTROY så dödar han alla Reapers och inga geth eller andra synthetics. Shepard undviker dessutom att bli indoctrinated. Väljer Shepard CONTROL så blir Shepard precis som Saren och Illusive Man. Lägg märke till att Shepard får blåa ögon precis som dem och Reapers vinner. Väljer Shepard SYNTHESIS så kan man anta att Shepard förvandlas till en Husk. Än en gång får han blåa ögon.

Den mellansekvensen då man ser Jeff fly med Normandyär egentligen Shepards dröm om hopp, att folk överlever, Shepards sista dröm innan han dör. Eller tror är döden om man nu har valt DESTROY. Har ni läst detta och inte kollat på videon så föreslår jag att ni kollar på videon nu. Den är ihopsatt av en massa fans över hela världen som har hittat alla detaljer som stödjer att Shepard har sakta blivit indoctrinated över de alla tre spelen.

Jag är glad över att jag hitta den här videon, annars hade jag varit helt förstörd. Det slutet som jag först trodde var slutet kändes bara dåligt, pretentiöst och töntigt pseudo-intellektuellt. Indoctrination-Theory, som måste vara sanningen, visar att det inte alls är så utan att det faktiskt är smart på riktigt. Jag hoppas att BioWare nöjer sig med att bara förklara slutet och skippar att göra ett töntigt DLC som de vill ha mer pengar för.

Jag hoppas den här videon når folk och får folk tänka om slutet. Jag har gått från besviken till "OH MY FUCKING G~...!!! "

#blogg

ME3 Riktiga Slutet

Jag fullkomligt avskydde "Adam och Eva" hinten bland alla andra orsaker. Kändes som ett rejält knivhugg att se sin romans kandidat förknippas i denna "edens lustgård" med en annan karaktär en ens egen shepard, som vi nu i tre långa spel(med varierande kvalitet) jobbat för att skapa denna relation. Och det är såhär vi blir belönade.
Jag nominerar ME3 till årets missvisning.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ja, det kändes lite creepy faktiskt.
Jag hoppas verkligen att Indoctrination Theory stämmer men samtidigt... jag vill inte behöva betala för något som borde ha varit med i spelet från början... Igen.
Min plånbok gråter.

Jag kan tipsa om Angry Joe, har följt honom ett bra tag nu och tycker han är Underhållande främst. Men i denna video satt jag och nickade som en sån där drickande plastfågel. Han tog upp precis de problem som jag själv störde mig mest på. Och jag håller med om "And why the hell not! an happy ending, why is that a bad thing exactly".

http://angryjoeshow.com/2012/03/top-10-reasons-we-hate-mass-e...


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag såg den idag också nu när jag var sökte videos. Jag gillar inte den typen av reviewers (längre) men jag tycker Angry Joe börjar imponera på mig mer och mer faktiskt. Han verkar som en väldigt vettig snubbe.

Inaktiv

Jag förstod inte riktigt varför folk blev så förbannad pga slutet eftersom att jag upplevde att det var ganska uppenbart.

Personligen tycker jag att det är ett fullkomligt episkt och genialiskt slut på spelet. Hatten av från min sida till Bioware.

Medlem
Skrivet av mordsint:

Jag förstod inte riktigt varför folk blev så förbannad pga slutet eftersom att jag upplevde att det var ganska uppenbart.

Personligen tycker jag att det är ett fullkomligt episkt och genialiskt slut på spelet. Hatten av från min sida till Bioware.

Upplevde du att hela Indoctrination-grejen var uppenbart eller att det var uppenbart att det skulle sluta så som det gjorde? För jag anser att om inte Indoctrination-grejen stämmer så är det ett riktigt asdåligt slut.

Inaktiv
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av mordsint:

Jag förstod inte riktigt varför folk blev så förbannad pga slutet eftersom att jag upplevde att det var ganska uppenbart.

Personligen tycker jag att det är ett fullkomligt episkt och genialiskt slut på spelet. Hatten av från min sida till Bioware.

Upplevde du att hela Indoctrination-grejen var uppenbart eller att det var uppenbart att det skulle sluta så som det gjorde? För jag anser att om inte Indoctrination-grejen stämmer så är det ett riktigt asdåligt slut.

Uppenbart kanske är fel ordval men jag har länge anat att shepard var på väg att bli indoktrinerad och iom slutet i ME3 så fick man det mer eller mindre bekräftat. Men jag kan hålla med om att om man inte väljer "destruction"-slutet så är dom andra sluten ganska dåliga. Var tvungen att kolla dom sluten på youtube efteråt.

Medlem

Okej, ja, jag har spelat alla tre och hade helt och hållet glömt bort att möljigheten existera. Det skulle ju också förklara drömmarna och en massa annat som händer Shepard. Jag hoppas det är så.

Jag skrev dock fel i mitt blogg-inlägg. Väljer man DESTROY så dödar man inte alla Reapers, utan man bekämpar bara deras indoktrination. Alltså har vi fortfarande en massa Reapers kvar att döda...

1
Skriv svar