Nvidia lanserar monsterkortet Geforce GTX 680

Robot
Nvidia lanserar monsterkortet Geforce GTX 680

Grafikkortet är världens snabbaste och mest strömsnåla, enligt Nvidia själva.

#nvidia


Nvidia lanserar monsterkortet Geforce GTX 680

Läste recensionen på SweClockers för ca 30 min och blev faktiskt lite överraskad

Medlem

Kanske lite överdrivet att ha ett sånt kort. När min asus gtx 560ti oc klarar av alla nya spel på hög-max helt sjäv. Räcker med att uppgradera till SLI om jag vill. Kommer nog inte att köpa det kortet på ett par år allafall

Medlem

Well done, Nvidia!

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Kanske lite överdrivet att ha ett sånt kort. När min asus gtx 560ti oc klarar av alla nya spel på hög-max helt sjäv. Räcker med att uppgradera till SLI om jag vill. Kommer nog inte att köpa det kortet på ett par år allafall

Jag tror kortet är tänkt att driva nästa generations grafik, t.ex. Unreal Engine 4.

Nvidia har gjort ett riktigt bra jobb. Det känns som G92 all over again

Inaktiv

Inget att hänga i granen.. små marginaler i spel gentemot 7970.. hurra?


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem

Http/1.1 Service Unavailable

Medlem
Skrivet av Diskmaskin:

Inget att hänga i granen.. små marginaler i spel gentemot 7970.. hurra?

Kanske inte det men med tanke på att detta kort egentligen var avsett för mid end och inte high end, så borde man snarare bli bekymrad över AMD.
Det faktum att nVidia nu slår AMD på alla fronter så som spelprestanda, strömförbrukning och storlek är definitivt något att hurra över.

Medlem
Skrivet av Diskmaskin:

Inget att hänga i granen.. små marginaler i spel gentemot 7970.. hurra?

Kanske kan trösta dig med att säga att där inte är NÅGON skillnad mellan dessa korten i spel. Ingen du lär märka iaf.

Medlem
Skrivet av Diskmaskin:

Inget att hänga i granen.. små marginaler i spel gentemot 7970.. hurra?

Du får tänka på att det är både bättre och drar mindre ström, det ligger även på ett ganska bra pris för ett high-end Så för folk som väntat på detta istället för 7970 så är det en liten hurr

Medlem

Är grafikkort the last remnant of the cold war kanske? sinnessjuk kapprustning där.

Medlem
Skrivet av McKinley:
Skrivet av Diskmaskin:

Inget att hänga i granen.. små marginaler i spel gentemot 7970.. hurra?

Kanske inte det men med tanke på att detta kort egentligen var avsett för mid end och inte high end, så borde man snarare bli bekymrad över AMD.
Det faktum att nVidia nu slår AMD på alla fronter så som spelprestanda, strömförbrukning och storlek är definitivt något att hurra över.

Alla fronter? På GPGPU-sidan så tappar de något enormt. Det är där pengarna ligger eftersom det handlar om andelar om servrarna.

Medlem

Riktigt sugen, billigt är det också, 4500 på inet!


signatur

Meep!

Medlem

http://www.sweclockers.com/recension/15196-geforce-gtx-680-ke...

AMD blev fullkomligt nedsågade till fotknölarna. And nothing of value was lost.

Medlem

Kolla denna länk det är en riktigt bra test site. O de testar det mesta intressant.
http://www.legitreviews.com/article/1881/1/


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Kolla denna länk det är en riktigt bra test site. O de testar det mesta intressant.
http://www.legitreviews.com/article/1881/1/

Även denna utmärkta recension grundmurar Nvidias totala dominans över AMD i denna generations GPU'er. All lycka till AMD, men - fan vad brända ni blev, grabbar.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av chopper:

Kolla denna länk det är en riktigt bra test site. O de testar det mesta intressant.
http://www.legitreviews.com/article/1881/1/

Även denna utmärkta recension grundmurar Nvidias totala dominans över AMD i denna generations GPU'er. All lycka till AMD, men - fan vad brända ni blev, grabbar.

Kortet står högst på önske listan. Men evga 560 ti 2 win verkar vara ett kort som ger mest för pengarna o väldigt bra prestanda. Synd bara att det inte finns ett full block för vatten kyl till 560 ti 2win.

Men jag väntar tills evga släpper EVGA Geforce GTX680 Hydro Copper card! O man undrar vad 2st 680 hydro ger i SLI. Well det blir väl att titta i backspegeln för o se va amd 7970 cross tog vägen.
PS. shit va crap jag kommer o få av amd fan klubben nu. he he.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Inväntar Ivy Bridge, sedan blir det ett köpa av detta kort och resten av delarna som behövs!

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av McKinley:
Skrivet av Diskmaskin:

Inget att hänga i granen.. små marginaler i spel gentemot 7970.. hurra?

Kanske inte det men med tanke på att detta kort egentligen var avsett för mid end och inte high end, så borde man snarare bli bekymrad över AMD.
Det faktum att nVidia nu slår AMD på alla fronter så som spelprestanda, strömförbrukning och storlek är definitivt något att hurra över.

Alla fronter? På GPGPU-sidan så tappar de något enormt. Det är där pengarna ligger eftersom det handlar om andelar om servrarna.

Tror du att branscherna som efterfrågar stark GPGPU-kraft bryr sig om spelkort som Geforce och Radeon? Dom har ögonen på helt andra kort, t.ex. Quadro, Tesla och Firepro.

Nvidia gjorde helt rätt att fokusera på sina målgrupper i stället för att göra kort som påminner om en påse Gott & Blandat som dom gjorde med Fermi.

Inaktiv

Vet vi något om när de andra korten i serien kommer?


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Var imponerad över att Nvidia äntligen lyckats trycka ut ett totalt lyckat chip. De verkar ha gått ifrån deras enorma kretsar som käkar kilowatt till frukost. Däremot var ju SLI siffrorna bedrövliga i vissa spel.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av McKinley:
Skrivet av Diskmaskin:

Inget att hänga i granen.. små marginaler i spel gentemot 7970.. hurra?

Kanske inte det men med tanke på att detta kort egentligen var avsett för mid end och inte high end, så borde man snarare bli bekymrad över AMD.
Det faktum att nVidia nu slår AMD på alla fronter så som spelprestanda, strömförbrukning och storlek är definitivt något att hurra över.

Alla fronter? På GPGPU-sidan så tappar de något enormt. Det är där pengarna ligger eftersom det handlar om andelar om servrarna.

Tror du att branscherna som efterfrågar stark GPGPU-kraft bryr sig om spelkort som Geforce och Radeon? Dom har ögonen på helt andra kort, t.ex. Quadro, Tesla och Firepro.

Nvidia gjorde helt rätt att fokusera på sina målgrupper i stället för att göra kort som påminner om en påse Gott & Blandat som dom gjorde med Fermi.

Det är fortfarande viktigt med GPGPU-prestanda även om Firepro har ett stort försprång där samt Quadro givetvis.

Skrivet av McKinley:
Skrivet av Diskmaskin:

Inget att hänga i granen.. små marginaler i spel gentemot 7970.. hurra?

Kanske inte det men med tanke på att detta kort egentligen var avsett för mid end och inte high end, så borde man snarare bli bekymrad över AMD.
Det faktum att nVidia nu slår AMD på alla fronter så som spelprestanda, strömförbrukning och storlek är definitivt något att hurra över.

Är GTX680 MID-END!!?? Shit jävlar! Undra GTX690 blir då då

Medlem

Men hur korkad är de på en skala?
De klarar ju inte ens av att producera de kort de redan har, hur ska de då kunna leverera nyare kort?
Väntat snart ett halvår på mitt GTX 590, som de hela tiden skjuter upp leveransen på (Slut hos alla återförsäljare), allt på grund av en översvämning i Indien säger de.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av McKinley:
Skrivet av Diskmaskin:

Inget att hänga i granen.. små marginaler i spel gentemot 7970.. hurra?

Kanske inte det men med tanke på att detta kort egentligen var avsett för mid end och inte high end, så borde man snarare bli bekymrad över AMD.
Det faktum att nVidia nu slår AMD på alla fronter så som spelprestanda, strömförbrukning och storlek är definitivt något att hurra över.

Alla fronter? På GPGPU-sidan så tappar de något enormt. Det är där pengarna ligger eftersom det handlar om andelar om servrarna.

Tror du att branscherna som efterfrågar stark GPGPU-kraft bryr sig om spelkort som Geforce och Radeon? Dom har ögonen på helt andra kort, t.ex. Quadro, Tesla och Firepro.

Nvidia gjorde helt rätt att fokusera på sina målgrupper i stället för att göra kort som påminner om en påse Gott & Blandat som dom gjorde med Fermi.

Det är fortfarande viktigt med GPGPU-prestanda även om Firepro har ett stort försprång där samt Quadro givetvis.

Beror helt och hållet på vad du är ute efter. Om du bara är ute efter ett kort för spel så är det ju bara onödigt att gå miste om FPS bara för att ha bättre GPGPU i något du inte ens tänkt använda.

Skrivet av ForrestFox:

Men hur korkad är de på en skala?
De klarar ju inte ens av att producera de kort de redan har, hur ska de då kunna leverera nyare kort?
Väntat snart ett halvår på mitt GTX 590, som de hela tiden skjuter upp leveransen på (Slut hos alla återförsäljare), allt på grund av en översvämning i Indien säger de.

GTX590 är HIGH-END, GTX680 är lite emellan MID-END och HIGH-END. Alltså GTX680 = Mellanklass(?)

Inaktiv

Lite sugen blev man av att läsa recensionen. Men känns lite överdrivet att köpa ett gtx680 när man redan har ett gtx580. Bättre att vänta och kolla på grafikkort när 580 inte hänger med i svängarna ordentligt längre.

Medlem

De fåntrattar som hävdar att AMD är uträknade med sin GCN-arkitektur och 7970 som flaggskeppskort, samt de som hävdar att GTX680 är mid-end bör ju kanske lära sig vad de överhuvudtaget svamlar om. Hej och hå.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Jaha. Nu börjar mitt kort bli gammalt... Och jag har 580 :/

Medlem

■Världens snabbaste grafikprocessor
■Marknadsledande prestanda per watt
■Gott om nya funktioner
■Konkurrenskraftig prislapp

Helt klart intressant kort...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

123
Skriv svar