Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier

Robot
Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier

Ghost Recon förenklas och anpassas till samtidens shooters. Men är detta nödvändigtvis något dåligt? Vi spelar Future Soldier där delad glädje mycket väl kan innebära kvadrupel glädje.

#tom-clancys-ghost-recon-future-soldier, #ubisoft, #tom-clancys-ghost-recon-advanced-warfighter, #gears-of-war


Medlem
Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier

Jag har ingen direkt åsikt om det här spelet, så keep your pants on.

Men det verkar vara ett ganska konsollanpassat (alt. idiotförklarande) spel, t.ex. med sina till synes övertydliga pointers, hints, map markers och textremsor. Det hör väl till deras herp derp future gear, antar jag. Känns fortfarande bara som jävla aim assist i mina ögon.

Medlem

Det jag ogillar mest med den här titeln (och i SC:C) är hur utvecklarna anser att en rolig upplevelse består av att "sikta på ett ställe, klicka på en knapp och gubben springer dit automatiskt för att ta skydd". Snacka om att Ubisoft håller på och närmar sig "press start to win"-scenariot med stormsteg.

Ser ut att bli bra Ska köpa detta när pengar kommer in...

Medlem

Quick-time events..:(

Medlem

Haha har människan i detta spel tagit lite ifrån Rovdjuret måntro?

Medlem

ett nytt coop har man ju längtat efter! dammar fortfarande av rainbow six vegas 2 ibland för o köra lite hederlig split screen på terrorist hunt! (längtar till uppföljare, varför dröjer det sååå?)
hoppas på lite sidogrejer, som tex terrorist hunt, eftersom kampanjen är så kort som 12 timmar samt att DLC fortsätter fokusera på coop

Medlem

Blir att att boka synd bara att det kommer veckan efter Diablo 3

Medlem

Om jag skulle sätta mig ner med ett gammalt Ghost Recon spel, och försöka lista ut hur jag skulle kunna sabba denna serien så jävla hårt jag bara kunde utan att gå så overboard att det blev uppenbart att jag försökte sabba den, så skulle det nog bli ungefär så här.... förutom osynlighets-ponchon, den hade inte ens jag tagit med...

Medlem

signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

De sa för inte så längesen att de faktiskt skulle göra en PC-version, men den lär väl vara sprängfylld med DRM och uselt portad i sann Ubisoft-anda!

Medlem

Jag anser inte att Ubisoft-spel är uselt portade, och deras DRM har faktiskt aldrig stört mig. Så jag ser fram emot releasen.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Tom Clancy spel känns generellt sätt simpla och konsolanpassade. Blir nog inget köp.

Medlem

Ja för Tom Clancy har ju massor att göra med spelets produktion, utöver namnet..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Ja för Tom Clancy har ju massor att göra med spelets produktion, utöver namnet..

Förändrar ingenting, enligt min åsikt så är majoriteten av de spel under "Tom Clancy" namnet en besvikelse.
Vem som sedan producerar spelet har inte varit av betydelse.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Tom Clancy spel känns generellt sätt simpla och konsolanpassade. Blir nog inget köp.

Skrivet av raefzm88:

Förändrar ingenting, enligt min åsikt så är majoriteten av de spel under "Tom Clancy" namnet en besvikelse.
Vem som sedan producerar spelet har inte varit av betydelse.

Det håller jag verkligen inte med om, de tidiga Rainbow Six-spelen var ju räääätt svåra om man säger så. Det första Ghost Recon var inte heller så lätt, men detta var ju när Red Storm utvecklade. Har inte spelat Tom Clancy-spelen på senare år men jag skulle säga att att Rainbow Six-serien va bra till Raven Shield i all fall, första Ghost Recon och Splinter Cell tycker jag med var riktigt bra.

Medlem

Ghost recon är redan en våldtagen spelserie, och detta gör inget bättre...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Thex:
Skrivet av raefzm88:

Tom Clancy spel känns generellt sätt simpla och konsolanpassade. Blir nog inget köp.

Skrivet av raefzm88:

Förändrar ingenting, enligt min åsikt så är majoriteten av de spel under "Tom Clancy" namnet en besvikelse.
Vem som sedan producerar spelet har inte varit av betydelse.

Det håller jag verkligen inte med om, de tidiga Rainbow Six-spelen var ju räääätt svåra om man säger så. Det första Ghost Recon var inte heller så lätt, men detta var ju när Red Storm utvecklade. Har inte spelat Tom Clancy-spelen på senare år men jag skulle säga att att Rainbow Six-serien va bra till Raven Shield i all fall, första Ghost Recon och Splinter Cell tycker jag med var riktigt bra.

Vill minnas att det enda Rainbow Six spelet jag egentligen gillade hetter Rogue Spear: Black Thorn (tror det hette så iaf)

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Vill minnas att det enda Rainbow Six spelet jag egentligen gillade hetter Rogue Spear: Black Thorn (tror det hette så iaf)

Ja det finns ett som heter så, fast Black Thorn är en expansion till Rogue Spear så det och även tidigare i serien är väldigt snarlika. Extremt mycket planerande inför varje uppdrag, var väl inte förrän i Raven Shield som lite av den där planeringen försvann och i senare är det väl inge planering alls? Jag menar typ Vegas och så, finns inte planeringen kvar så är det inte mycket som är likt originalet kan jag tänka mig.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Jag har ingen direkt åsikt om det här spelet, så keep your pants on.

Men det verkar vara ett ganska konsollanpassat (alt. idiotförklarande) spel, t.ex. med sina till synes övertydliga pointers, hints, map markers och textremsor. Det hör väl till deras herp derp future gear, antar jag. Känns fortfarande bara som jävla aim assist i mina ögon.

Vad förväntar du dig? Det är ju Ubisoft.

Medlem
Skrivet av Simmoo:
Skrivet av KatOne:

Jag har ingen direkt åsikt om det här spelet, så keep your pants on.

Men det verkar vara ett ganska konsollanpassat (alt. idiotförklarande) spel, t.ex. med sina till synes övertydliga pointers, hints, map markers och textremsor. Det hör väl till deras herp derp future gear, antar jag. Känns fortfarande bara som jävla aim assist i mina ögon.

Vad förväntar du dig? Det är ju Ubisoft.

Jo... ubisoft har knappast blivit bättre med tiden

Medlem

Nej tack, tror betydligt mer på Christian Allen, Ubisoft har helt gått ifrån vad som gjorde dessa spel bra. Christian Allen däremot verkar vilja ge oss de gamla spelen tillbaks, spel där det var vi som spelare som avgjorde vart vi skulle gå och hur vi valde att utföra varje uppdrag. Nu är jag visserligen inne i en period då jag bojkottar Ubisoft men frågan är om jag hade köpt detta om jag inte gjort det, tvivlar på att så hade skett.

Medlem
Skrivet av Thex:
Skrivet av raefzm88:

Vill minnas att det enda Rainbow Six spelet jag egentligen gillade hetter Rogue Spear: Black Thorn (tror det hette så iaf)

Ja det finns ett som heter så, fast Black Thorn är en expansion till Rogue Spear så det och även tidigare i serien är väldigt snarlika. Extremt mycket planerande inför varje uppdrag, var väl inte förrän i Raven Shield som lite av den där planeringen försvann och i senare är det väl inge planering alls? Jag menar typ Vegas och så, finns inte planeringen kvar så är det inte mycket som är likt originalet kan jag tänka mig.

Har inte spelat de tidigare delarna i Rainbow Six speciellt mycket men jag tyckte Raven Shield var ett av de bästa taktiska FPS jag spelat. Man hade iaf avsevärt mycket bättre kontroll och kunde planera mer än i senare delar, efter Lockdown så märktes en tydlig anpassning till konsol.

Medlem

Känns å ser lite för 2006 ut för mig .. skulle det släppts då så skulle det säkert varit awesome .. men nu känns det mest som COD.. bleeh..

Medlem

Om det någong gång kommer att släppas en bra taktisk shooter (igen) med ett bra planeringsläge så kommer jag att bli glad. Dock så har jag inga större förhoppningar om detta.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Om det någong gång kommer att släppas en bra taktisk shooter (igen) med ett bra planeringsläge så kommer jag att bli glad. Dock så har jag inga större förhoppningar om detta.

Inte jag heller men jag hoppas verkligen på att detta projekt blir av för jag hade då inte sagt nej till ett nytt Swat 4 eller Raven Shield http://www.kickstarter.com/projects/355932838/crowdsourced-ha....

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Om jag skulle sätta mig ner med ett gammalt Ghost Recon spel, och försöka lista ut hur jag skulle kunna sabba denna serien så jävla hårt jag bara kunde utan att gå så overboard att det blev uppenbart att jag försökte sabba den, så skulle det nog bli ungefär så här.... förutom osynlighets-ponchon, den hade inte ens jag tagit med...

+1 Hur kan man bara sabba en spelserie så här hårt och fortfarande hålla masken? Jag menar det borde vara uppenbart för var och en att dom trollar...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Om jag skulle sätta mig ner med ett gammalt Ghost Recon spel, och försöka lista ut hur jag skulle kunna sabba denna serien så jävla hårt jag bara kunde utan att gå så overboard att det blev uppenbart att jag försökte sabba den, så skulle det nog bli ungefär så här.... förutom osynlighets-ponchon, den hade inte ens jag tagit med...

+1 Hur kan man bara sabba en spelserie så här hårt och fortfarande hålla masken? Jag menar det borde vara uppenbart för var och en att dom trollar...

Ja jag vet inte, men tråkigt är det. Jag lirade första ghost recon, det allra första, väldigt mycket, sen kom advanced warfighter och redan då hade det gått överstyr. Men nu... har du sett trailern när dom fäller upp antitank missiler ur axlarna på sina hockey-skydd? Snälla Ubi, sånt e fånigt fattar ni inte det??

Medlem

Lirar järnet just nu, hur kul som helst, speciellt co-op. Skönt actionlir med bra story och jävligt bra kontrollkänsla.

1
Skriv svar