Blizzard förklarar sina tankar kring end game i Diablo III

Medlem

Ett potentiellt problem är det där med delad magic find. Alla inne i samma game "delar" på magic find och den effektiva megic finden blir den genomsnittliga av alla spelares. Betyder det att jag kommer att få mindre magic find om någon annan väljer att speca om i samma game som jag spelar i? Jag hoppas verkligen att det inte är så.

Annars låter det som ett bra system!

Medlem

Kan ju vara lite opraktiskt om man måste gå på toa och missar bonusen, men på det stora hela så kommer det ju inte att bli aktuellt fören man nått L60, dvs aldrig för mig eftersom jag kommer att skapa nya karaktärer i vanlig ordning (suck... kan inte låta bli!). Sedan står det ju att det här är något man fortfarande testar och utvärderar så det kan ju bli så att det ändrats när någon väl nått L60. Orosmolnet på D3-himmlen är fortfarande runorna och den tidiga brist på egna val som blev konsekvensen av att runorna blev upplåsta vid en viss level.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Warwick:

Låter för komplicerat. Hade det inte bara varit lättare om man kunde respecca i stan för en summa guld?

Själva respeccen blir ju enklare nu, då du kan göra det nästan exakt när du vill.

ja, det har du rätt i. Defenetivt en smartare lösning än denna gold find buffen.

Medlem
Skrivet av Warwick:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Warwick:

Låter för komplicerat. Hade det inte bara varit lättare om man kunde respecca i stan för en summa guld?

Själva respeccen blir ju enklare nu, då du kan göra det nästan exakt när du vill.

ja, det har du rätt i. Defenetivt en smartare lösning än denna gold find buffen.

Jo, den är lite lurig. Det fulaste är att den resetas om man loggar ut.
De vill att man ska sitta långa, ohälsosamma pass, hehe.

Medlem

Achievements antar jag är ett bra sätt att hålla en titel vid liv efter att end-game content besegrats.

Medlem

Angående det med att köpa items för riktiga pengar, så tycker jag det är bra för dem som tänker göra det. Tänk dem som spelar hela dagarna eller helger (som faktiskt har mängder med tid att spela). Dem får ihop till bra items genom att spela mycket, men oss som har jobb och inte kan lägga så mycket tid till allt spelande borde få något sätt att få bra items också. Det gynnar båda parterna faktiskt med AH för riktiga pengar.

En snubbe sitter 8 timmar för att hitta en bra item.
En annan snubbe köper hans grej för riktiga pengar.
Han som köpte grejen sparar 8 timmars letande men han betala med pengar istället för tid.
Förstår ni grejen? Ser detta som ett mycket bra sätt (dock tycker jag guld in-game låter mer lovande).


signatur

"All that's left of proud Tristram, are ghosts and ashes."

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Tybalt:

Jag tycker det är dåligt att de "förenklat" interfacet (hotkey slots) på PC pga av konsolanpassning? Inget fel i att anpassa till konsoler, men varför förändra PC-versionen också?

Att de har ett "pay to win" system i och med handelsplatsen är något jag inte är förtjust i. Vi får se hur det fungerar framöver.

Till skillnad från free to play-spel så är ju inte detta "pay to win" utan snarare typ "pay to get things faster"
Allt går att få utan att betala, men det kommer att ta tid. Den enda skillnaden mot Diablo 2 är att Blizzard denna gång stödjer de som vill köpa/sälja.

Jag kommer att spela Diablo 3 varenda minut jag har tillgänglig, men är säker på att jag inte kommer att se skymten av bra saker utan att köpa dem i auction house.

Ja, man kan betala för att slippa spela spelet så att säga. Kan man gå in i PVP med köpta saker tro?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Tybalt:

Jag tycker det är dåligt att de "förenklat" interfacet (hotkey slots) på PC pga av konsolanpassning? Inget fel i att anpassa till konsoler, men varför förändra PC-versionen också?

Att de har ett "pay to win" system i och med handelsplatsen är något jag inte är förtjust i. Vi får se hur det fungerar framöver.

Till skillnad från free to play-spel så är ju inte detta "pay to win" utan snarare typ "pay to get things faster"
Allt går att få utan att betala, men det kommer att ta tid. Den enda skillnaden mot Diablo 2 är att Blizzard denna gång stödjer de som vill köpa/sälja.

Jag kommer att spela Diablo 3 varenda minut jag har tillgänglig, men är säker på att jag inte kommer att se skymten av bra saker utan att köpa dem i auction house.

Ja, man kan betala för att slippa spela spelet så att säga. Kan man gå in i PVP med köpta saker tro?

Det skulle förvåna mig om man inte kan det.
Det kommer nog säkert finnas många som lägger up games där bara spelare med "egenfunnet" gear får vara med. När spelet varit ute några månader blir det nog svårt att skilja grupperna åt, dock.
Förhoppningsvis gör Blizzard något slags filter så att man kan välja att spela med bara sådana som aldrig besökt Auction House.

Medlem

Ingenting angående göra encounters så man ska använda huvudet ist för stå och spamma 3-4 knappar som en idiot. dom måste förstå dagens spelare är bättre och kommer tröttna snabbt på dumb down play, dock kommer väl 90% av fz spelarbas iaf kunnat kanske avklara det ifall det är dumbed down då dom flesta här är relativt dåliga och flytta sig ifrån saker eller använda reflexerna är för jobbigt gissar jag på(inte bara fz men den generella spelarbasen)

Lite synd om spelet blir så grymt dumbed down hoppas verkligen dom gör encounters svåra och när man väljer jätte svårt svårighets grad att det är sjukt svårt så inte vilken dum jävel som kan slå på 4-6 knappar kan ta samma gear som en bättre spelare. Jag hoppas verkligen detta är vad dom är ute efter dock man har ju sett hur dom lyckats sabba wow skillmässigt så är inte alls förvånad om detta blir lika dåligt håller tummarna iaf.

Angående talent/augment systemet kommer ALLTID finnas någon build som är bäst i nästan alla situationer det är bara så kommer vara runt 5 builds för varje klass som kommer vara optimala för kötta bossar/mobs kommer alltid vara så dock kommer vara en jävla massa idioter utan theorycrafting i huvudet finns en build med witch doctor som kommer vara helt galet op i dps gemfört med alla andra om man kan combat systemet och % weapon dmg och % increase damage. bara löjlig skada faktist haha

12
Skriv svar