Operativsystem i filmer/serier?

Medlem
Operativsystem i filmer/serier?

sJag har alltid undrat vad de använder för OS i tex CSI och liknande..

Stoppar in en skiva i datorn å text och ljud flyger fram... Alla program och dylikt ser verkligen inte t som varken linux/windows/iOS

Kanske en lite dum fråga men.. Vafan.. Ingenting ser ut som det borde på varken telefoner eller datorer, hört dumt rykte att de tydligen använder "HollywoodOS"

Någon som vet?

Medlem
Skrivet av Ztreek:

sJag har alltid undrat vad de använder för OS i tex CSI och liknande..

Stoppar in en skiva i datorn å text och ljud flyger fram... Alla program och dylikt ser verkligen inte t som varken linux/windows/iOS

Kanske en lite dum fråga men.. Vafan.. Ingenting ser ut som det borde på varken telefoner eller datorer, hört dumt rykte att de tydligen använder "HollywoodOS"

Någon som vet?

Jag "tror" det inte är något os. Bara "filmer" som är förinspelade Svårt att förklara. t.ex. 1. en person gör grymma animationer. 2. Den andra killen klipper ihop animationerna och filmer så det blir ett OS


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Förrendrerat trams som drivs utav macburkar.

Är nog bara NCIS: Los Angeles som man faktiskt ser att de använder Windows 7.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jepp dom använder fake:os överallt där dom inte har produktplacering av mjukvara som i ovan nämda NCIS: LA

Samma sak som att dom har skumma datorer.

Hur ofta har du t. ex sett en laptop med windowsflagga på locket IRL?
-jag gissar aldrig, men det är ganska vanligt förekommande i film och tv, (Big Bang Theory har haft det vid ett flertal tillfällen)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Min har en Windowslogga på locket.

Som folk säger är det nog helt säkert bara inspelade videor..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Är inga OS, bara animationer.
Lika roligt varje gång när man ser CSI, så jävla dåligt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar