Bildbevis på Baldur's Gate: Enhanced Edition

Robot
Bildbevis på Baldur's Gate: Enhanced Edition

"Nya" Baldur's Gate släpps också till Ipad, men pc är alltjämt huvudplattformen. Nyversionen innehåller ett helt nytt äventyr.

#nyhetstips, #baldurs-gate, #apple


Medlem
Bildbevis på Baldur's Gate: Enhanced Edition

Vill ha

Medlem

Neeeeeej, släpp till Android också för bövelen!!!

Skönt på något sätt att få spela det man gjorde som tonåring, fast med förbättrad grafik!

Medlem

Inget uppdaterat interface alls, känns som det blir lite otympligt o spela med bara fingrar, utan tillgång till space och andra snabbknappar för pause och abilities blir det en jävla massa klickande överallt. Samt hade ju gärna sett det till android med. Trevligt hur som helst.

Edit: Hoppas de iaf tar med de förbättringar i GUI som t.ex. IWD2 har så man kan flytta knappar och välja vad som ska synas i actionbar.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Gud förbannat, nu blir det ju ett day1-köp.

Medlem

Wow snacka om att man längtar!
Äntligen skall man få chansen att spela igenom detta legendariska mästervärk man hört så mycket gott om

Medlem
Skrivet av vajn:

Neeeeeej, släpp till Android också för bövelen!!!

Skönt på något sätt att få spela det man gjorde som tonåring, fast med förbättrad grafik!

Android släpp vore verkligen trevligt.

Men grafiken håller än i dag i spelet. Det enda som egentligen behövs är lite bättre skalning mot högre upplösningar.

Sen när BG-serien är klar får man gärna jobba på Planescape Torment också. Och jag skulle inte gråta om IWD-spelen också kom ut med den nya motorn.

Medlem

Givet köp till PC när det släpps!

Medlem

Jädrans fint, nu har jag ännu en anledning att inhandla en padda.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Vill ha nu, till PC i alla fall. Baldur's Gate är ju mod heaven så jag är inte intresserad av det till iPad.


signatur

Never half ass two things, whole ass one thing.

Medlem

Första vettiga anledningen jag sett till att äga en ipad. Även om jag ändå föredrar spelet till PC:


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

drömmen vore ju om enchanced edition kunde merga spelen så man spelar dem i sträck ...


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Urgh, IPad. Ge mig Android istället.
Annars får man väll nöja sig med ouppdaterad grafik och GemRB till android.

Medlem

Verkar det inte jobbigt att sitta och hålla i en sån padda och samtidigt hålla på att trycka överallt med andra handen? Annars hade jag lätt kunnat tänka mig att sitta och softa i sommarsolen ute i trädgården och spela detta spelet!

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Verkar det inte jobbigt att sitta och hålla i en sån padda och samtidigt hålla på att trycka överallt med andra handen? Annars hade jag lätt kunnat tänka mig att sitta och softa i sommarsolen ute i trädgården och spela detta spelet!

Gemrb (http://www.gemrb.org/wiki/doku.php?id=start) löste det problemet galant. du kan fritt flytta dina saves mellan pc och ios/android.

Eh.. sanslöst efterblivet jämfört med att spela det på PC, med mus + tgb.

Medlem

"... men att pc fortfarande är huvudplattformen."
Vilka var det som sa det nu igen? Just det, DICE/EA om BF3! Vi vet ju hur det gick med den saken...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

You must gather your party before venturing forth.

Medlem

Grafiskt ser det ju ut som grafikmodden som släpptes typ 10 år sedan.

Spela på Ipad? Hur kommer dom få det att fungera vettigt? Man använder både musen och tangentbordet konstant i BG.

Jag är tveksam.


signatur

Have a good time!

Medlem

Varför ska alltid Android få lida?!

Medlem
Skrivet av Maximoff:

Varför ska alltid Android få lida?!

För att folk är idioter, välkommen till nutidens verklighet. Frågar är hur bra det ens kommer sälja då målgruppen antagligen inte sitter med iPads

Medlem
Skrivet av Brain:

Grafiskt ser det ju ut som grafikmodden som släpptes typ 10 år sedan.

Spela på Ipad? Hur kommer dom få det att fungera vettigt? Man använder både musen och tangentbordet konstant i BG.

Jag är tveksam.

Ja det är samma grafik assets så självklart kommer det se ut precis som om man kör moddarna som sätter ihop BG1 och BG2 i samma motor.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Brain:

Grafiskt ser det ju ut som grafikmodden som släpptes typ 10 år sedan.

Spela på Ipad? Hur kommer dom få det att fungera vettigt? Man använder både musen och tangentbordet konstant i BG.

Jag är tveksam.

Ja det är samma grafik assets så självklart kommer det se ut precis som om man kör moddarna som sätter ihop BG1 och BG2 i samma motor.

Precis. Så de lägger ner massa stålar på att utveckla något som redan finns för att sedan lägga över det på iPad? ... jadu. Snacka om att mjölka varumärket.


signatur

Have a good time!

Släpp till Android då för fan! Men detta blir ett Day1-köp om plånboken tillåter det.

Medlem

Vill man har det så är det väl bara köpa det till PC i denna stund? Baldur's Gate fungerar ju utmärkt att köra på PC.

Medlem

Det ser helt vanligt ut? eller vad är nytt?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Nostalgi!

Jag tror faktiskt att den här typen av spel kan funka riktigt bra på en padda/generell läsplatta. Måste nästan testa sen vid tillfälle.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

S_Z
Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Maximoff:

Varför ska alltid Android få lida?!

För att folk är idioter, välkommen till nutidens verklighet. Frågar är hur bra det ens kommer sälja då målgruppen antagligen inte sitter med iPads

Nej. Sannolikt för att:

1) Utvecklare, framförallt för spel, fortfarande drar in mer pengar på iOS plattformen.
2) Enklare att utveckla/optimera för iOS då det är färre hårdvarukombinationer än för Android.

Det har funnits flera storsäljande rollspel på iOS, så finns inget belägg för att det skulle sälja sämre på iOS än Android. Framförallt när iPad har så stora marknadsandelar vad gäller tablets.

Medlem

Spela på ipad? nej tack.

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Brain:

Grafiskt ser det ju ut som grafikmodden som släpptes typ 10 år sedan.

Spela på Ipad? Hur kommer dom få det att fungera vettigt? Man använder både musen och tangentbordet konstant i BG.

Jag är tveksam.

Ja det är samma grafik assets så självklart kommer det se ut precis som om man kör moddarna som sätter ihop BG1 och BG2 i samma motor.

Precis. Så de lägger ner massa stålar på att utveckla något som redan finns för att sedan lägga över det på iPad? ... jadu. Snacka om att mjölka varumärket.

Eller så kanske de vill visa att det finns ett intrese och pengar att tjäna på BG så de kan få göra mer sånna spel?

Vill man spela på sin android tablet så ska det redan finnas en port av infinity engine till Android. Så go nuts om du har spelet.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

12
Skriv svar