Max Payne 3 till pc är inte en konsolkonvertering

Robot
Max Payne 3 till pc är inte en konsolkonvertering

Rockstar utlovar DirectX 11-stöd och 3D-funktionalitet.

#max-payne-3


Medlem
Max Payne 3 till pc är inte en konsolkonvertering

Såja, den har vi inte hört förut. Men om det stämmer så är det ju bra för dom som tänkt skaffa det till PC.

Medlem

Bra gjort, Rockstar. Vad jag har förstått så hjälper Mafia-utvecklarna till med utvecklingen till PC.

Medlem

Det går inflation i spelutvecklare som försöker övertyga kunder om hur PC-dedikerade de är. Vissa mer trovärdiga än andra.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Mums! Blir till att skaffa det då.

Medlem

Right... Återstår att se, i en tid då till och med ID software lyckas klanta till en PC realese har jag inte mycket förtroende för orden "inte en konsolkonvertering".


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Friberg: Ja, fast med GTA V.

Inaktiv
Skrivet av Hammer:

Right... Återstår att se, i en tid då till och med ID software lyckas klanta till en PC realese har jag inte mycket förtroende för orden "inte en konsolkonvertering".

Det finns ju många spel som hållit vad de lovat också. Saints Row 3 till PC var en riktigt trevligt uplevelse med extra PC-funktioner.

Om nu bara Rockstar kan göra helt om och fixa Red Dead Redemption till PC också. Då skulle jag bli supernöjd.

Medlem

Skulle bli mkt nöjd om så är fallet. Speciellt då jag gillade de två tidigare spelen skarpt. Börjar bli en aningen trött på konsolportade "pc" spel.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Var det inte skyrim som "inte" skulle vara en port men blev det iaf?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Inaktiv

en riktig pc-version är mer än några fåniga inställningar i en meny.

but still... bra att dom försöker iaf.

"Max Payne 3 till pc är inte en konsolkonvertering..."

Humbug! Det är klart det är, bara för att de lägger till några "extra" tekniska minifeatures betyder inte det att spelet inte är gjort för konsol i första hand. Ja, det är onödigt av mig att klaga på någonting bra men alla upprymda klappar på huvudet & nyp i kinderna som PC gamers får stå ut med är så förlöjligande!

Medlem

Och sen när det väl kommer så är det plötsligt det.

Medlem

Hoppas det finns en inställning för FOV.

Medlem

Ställer mig med tveksam till att det INTE är en portning då det kräver omkodning av typ.....allt....

Medlem

Det sorgliga är att man ska behöva bli glad för dessa saker, samma sak med dedikerade servrar i spel osv, förr var det en självklarhet nu används det som "vi är speciella och bryr oss... FAST inte hela vägen".

Medlem

Med det sagt så måste jag också påpeka att PC-gamers är de gnälligaste i spelvärlden. De har svårt att acceptera att spelbranschen har utvecklats i riktning mot konsollerna med hjälp av övertygande marknadskrafter.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

tvivlar på att max payne 3 kommer bli benchmarkstandard

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Med det sagt så måste jag också påpeka att PC-gamers är de gnälligaste i spelvärlden. De har svårt att acceptera att spelbranschen har utvecklats i riktning mot konsollerna med hjälp av övertygande marknadskrafter.

Min gode herre.
Det finns två sorters människor här i världen.
De som säger ifrån när dom blir rövknullade av företag och de som tackar och tar emot.

PC-gamers "gnäller" för att features som var standard redan för 10 år sen är borta pga företagen
tänker mer på aktieägarnas och investerarnas plånböcker, än på att leverera en bra produkt till PC.
Till skillnad från dig så har vissa människor krav på det dom lägger sina pengar på.

Vi kan ta ett exempel.
Tänk om spelutvecklarna en vacker dag bestämmer sig för att det är för dyrt med snygg grafik.
De "övertygande marknadskrafterna" bestämmer att grafiken ska gå tillbaka till Nintendo 8-bitars nivå.
Eller att konsollers handkontroller är för dyra att utveckla så de går tillbaka till 90-talets varianter.
När du har vant dig vid flashig grafik och force feedback kontroller med 10 knappar, styrspak och kaffebryggare....skulle du inte "gnälla" om utvecklingen gick bakåt istället för frammåt?
Detta är vad som händer med PC spelen. Och till skillnad från dig som verkar vara tacksam för smulor så gillar inte PC spelare att det går bakåt.

Gör nu världen en tjänst och var tyst din clown.

Skrivet av StrongBad:

Med det sagt så måste jag också påpeka att PC-gamers är de gnälligaste i spelvärlden.

Hur rak i ryggen satt du när du skrev detta? Jisses, dessa ljushuvuden känner verligen att gylfen spänner lite extra när deras självgoda egon frossar i detta ständigt påpekande av andras uppenbara missnöje.

Medlem
Skrivet av fujiX:
Skrivet av StrongBad:

Med det sagt så måste jag också påpeka att PC-gamers är de gnälligaste i spelvärlden. De har svårt att acceptera att spelbranschen har utvecklats i riktning mot konsollerna med hjälp av övertygande marknadskrafter.

Min gode herre.
Det finns två sorters människor här i världen.
De som säger ifrån när dom blir rövknullade av företag och de som tackar och tar emot.

PC-gamers "gnäller" för att features som var standard redan för 10 år sen är borta pga företagen
tänker mer på aktieägarnas och investerarnas plånböcker, än på att leverera en bra produkt till PC.
Till skillnad från dig så har vissa människor krav på det dom lägger sina pengar på.

Vi kan ta ett exempel.
Tänk om spelutvecklarna en vacker dag bestämmer sig för att det är för dyrt med snygg grafik.
De "övertygande marknadskrafterna" bestämmer att grafiken ska gå tillbaka till Nintendo 8-bitars nivå.
Eller att konsollers handkontroller är för dyra att utveckla så de går tillbaka till 90-talets varianter.
När du har vant dig vid flashig grafik och force feedback kontroller med 10 knappar, styrspak och kaffebryggare....skulle du inte "gnälla" om utvecklingen gick bakåt istället för frammåt?
Detta är vad som händer med PC spelen. Och till skillnad från dig som verkar vara tacksam för smulor så gillar inte PC spelare att det går bakåt.

Gör nu världen en tjänst och var tyst din clown.

För det första, lär dig marknadsekonomi och hur det fungerar innan du uttalar dig om det, för du verkar ha fått det helt om bakfoten.
För det andra, jag tänker aldrig någonsin "vara tyst" bara för att du inte gillar mina åsikter. Du framstår som mycket mer intelligent om du håller dig till sakfrågan och undviker personangrepp.

Skrivet av Grön:

Hur rak i ryggen satt du när du skrev detta? Jisses, dessa ljushuvuden känner verligen att gylfen spänner lite extra när deras självgoda egon frossar i detta ständigt påpekande av andras uppenbara missnöje.

Har du något annat att komma med än plattityder? Tala ur skägget och kom med något som går att diskutera istället.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av StrongBad:

Med det sagt så måste jag också påpeka att PC-gamers är de gnälligaste i spelvärlden. De har svårt att acceptera att spelbranschen har utvecklats i riktning mot konsollerna med hjälp av övertygande marknadskrafter.

Döljer dina skygglappar alla gnälliga konsollgamers? Det finns nämligen massor av dem, även om de förstås inte gnäller på samma saker.

Skrivet av fujiX:
Skrivet av StrongBad:

Med det sagt så måste jag också påpeka att PC-gamers är de gnälligaste i spelvärlden. De har svårt att acceptera att spelbranschen har utvecklats i riktning mot konsollerna med hjälp av övertygande marknadskrafter.

Min gode herre.
Det finns två sorters människor här i världen.
De som säger ifrån när dom blir rövknullade av företag och de som tackar och tar emot.

PC-gamers "gnäller" för att features som var standard redan för 10 år sen är borta pga företagen
tänker mer på aktieägarnas och investerarnas plånböcker, än på att leverera en bra produkt till PC.
Till skillnad från dig så har vissa människor krav på det dom lägger sina pengar på.

Vi kan ta ett exempel.
Tänk om spelutvecklarna en vacker dag bestämmer sig för att det är för dyrt med snygg grafik.
De "övertygande marknadskrafterna" bestämmer att grafiken ska gå tillbaka till Nintendo 8-bitars nivå.
Eller att konsollers handkontroller är för dyra att utveckla så de går tillbaka till 90-talets varianter.
När du har vant dig vid flashig grafik och force feedback kontroller med 10 knappar, styrspak och kaffebryggare....skulle du inte "gnälla" om utvecklingen gick bakåt istället för frammåt?
Detta är vad som händer med PC spelen. Och till skillnad från dig som verkar vara tacksam för smulor så gillar inte PC spelare att det går bakåt.

Gör nu världen en tjänst och var tyst din clown.

Är det nån som är clown så är det du. StrongBad har ju rätt, och du glömde det tredje alternativet att man märker vad som pågår men gnäller inte hejvilt för man fattar vart det barkar och det går inte o stoppa iaf


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av fujiX:
Skrivet av StrongBad:

Med det sagt så måste jag också påpeka att PC-gamers är de gnälligaste i spelvärlden. De har svårt att acceptera att spelbranschen har utvecklats i riktning mot konsollerna med hjälp av övertygande marknadskrafter.

Min gode herre.
Det finns två sorters människor här i världen.
De som säger ifrån när dom blir rövknullade av företag och de som tackar och tar emot.

PC-gamers "gnäller" för att features som var standard redan för 10 år sen är borta pga företagen
tänker mer på aktieägarnas och investerarnas plånböcker, än på att leverera en bra produkt till PC.
Till skillnad från dig så har vissa människor krav på det dom lägger sina pengar på.

Vi kan ta ett exempel.
Tänk om spelutvecklarna en vacker dag bestämmer sig för att det är för dyrt med snygg grafik.
De "övertygande marknadskrafterna" bestämmer att grafiken ska gå tillbaka till Nintendo 8-bitars nivå.
Eller att konsollers handkontroller är för dyra att utveckla så de går tillbaka till 90-talets varianter.
När du har vant dig vid flashig grafik och force feedback kontroller med 10 knappar, styrspak och kaffebryggare....skulle du inte "gnälla" om utvecklingen gick bakåt istället för frammåt?
Detta är vad som händer med PC spelen. Och till skillnad från dig som verkar vara tacksam för smulor så gillar inte PC spelare att det går bakåt.

Gör nu världen en tjänst och var tyst din clown.

För det första, lär dig marknadsekonomi och hur det fungerar innan du uttalar dig om det, för du verkar ha fått det helt om bakfoten.
För det andra, jag tänker aldrig någonsin "vara tyst" bara för att du inte gillar mina åsikter. Du framstår som mycket mer intelligent om du håller dig till sakfrågan och undviker personangrepp.

Skrivet av Grön:

Hur rak i ryggen satt du när du skrev detta? Jisses, dessa ljushuvuden känner verligen att gylfen spänner lite extra när deras självgoda egon frossar i detta ständigt påpekande av andras uppenbara missnöje.

Har du något annat att komma med än plattityder? Tala ur skägget och kom med något som går att diskutera istället.

Jag vet mycket väl hur marknadsekonomi fungerar. Inte för att jag förstår vad mina kunskaper i marknadsekonomi har att göra med faktumet att PC spel "dummas ner" och förlorar features.
Jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt med ditt svar.
Och en till sak, bara för att vi lever med ett visst ekonomiskt system, i det här fallet marknadsekonomi, betyder det inte att vi autmomatiskt måste gilla alla dess egenskaper.
Med din logik ska folk i tex Nordkorea stfu och gilla läget.
Min jämförelse med att en handkontroll förlorar features i framtida varianter kanske verkade löjlig i dina öron, men det är exakt vad som har hänt med PC spel.
PC spel har de senaste åren förlorat fler och fler features. Detta är ett faktum.
Och du menar att PC spelare ska vara glada över det eftersom vi lever i en marknadsekonomi?!

Om jag ska vara helt ärlig så skiter jag fullständigt ifall jag framstår som intelligent eller inte för dig. Jag känner mig själv rätt bra och jag behöver inte få ditt godkännande om jag är intelligent eller inte.
Sen är det lustig att du påstår att jag skulle framstå som mer intelligent om jag höll mig till sakfrågan när du helt random droppade kommentaren "PC spelare gnäller blah blah blah" i tråden.
Du säger emot dig själv igen i ditt svar när du säger åt användaren "Grön" att "kom med något som går att diskutera istället.", när han kommenterade din rätt pointless kommentar om att PC spelare gnäller.

Som du kanske märker så är det mesta som kommer från dig ren smörja, därav bad jag dig att va tyst för du skämmer bara ut dig själv.
Och du har nog kvalificerat dig att bli kallad clown 10 gånger om i den här tråden.

Medlem

signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Lite halvklämkäckt med en melankonisk ton och dystert innehåll och oväntat slut. Fin låt, tack

Medlem

Mja, vi får väl se!

Medlem
Skrivet av Convour:

Lite halvklämkäckt med en melankonisk ton och dystert innehåll och oväntat slut. Fin låt, tack

Tyckte den passade rätt bra in i sammanhanget (dom som bråkar och kallar varandra clowner)


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av fujiX:
Skrivet av StrongBad:

Med det sagt så måste jag också påpeka att PC-gamers är de gnälligaste i spelvärlden. De har svårt att acceptera att spelbranschen har utvecklats i riktning mot konsollerna med hjälp av övertygande marknadskrafter.

Min gode herre.
Det finns två sorters människor här i världen.
De som säger ifrån när dom blir rövknullade av företag och de som tackar och tar emot.

PC-gamers "gnäller" för att features som var standard redan för 10 år sen är borta pga företagen
tänker mer på aktieägarnas och investerarnas plånböcker, än på att leverera en bra produkt till PC.
Till skillnad från dig så har vissa människor krav på det dom lägger sina pengar på.

Vi kan ta ett exempel.
Tänk om spelutvecklarna en vacker dag bestämmer sig för att det är för dyrt med snygg grafik.
De "övertygande marknadskrafterna" bestämmer att grafiken ska gå tillbaka till Nintendo 8-bitars nivå.
Eller att konsollers handkontroller är för dyra att utveckla så de går tillbaka till 90-talets varianter.
När du har vant dig vid flashig grafik och force feedback kontroller med 10 knappar, styrspak och kaffebryggare....skulle du inte "gnälla" om utvecklingen gick bakåt istället för frammåt?
Detta är vad som händer med PC spelen. Och till skillnad från dig som verkar vara tacksam för smulor så gillar inte PC spelare att det går bakåt.

Gör nu världen en tjänst och var tyst din clown.

Är det nån som är clown så är det du. StrongBad har ju rätt, och du glömde det tredje alternativet att man märker vad som pågår men gnäller inte hejvilt för man fattar vart det barkar och det går inte o stoppa iaf

Bryr man sig så "gnäller" man, i andra ord säger vad man tycker och försöker göra någonting åt det. Sitter man bara och ser på när allt händer så får man ta det som det blir. Så har det alltid varit historiskt, det som gör oss till människor. Våga stå för det vi tycker och sätta ner foten när vi tycker något är fel

Sen finns det alltid de som gnäller oavsett.

12
Skriv svar