Resident Evil-serien har blivit action för att sälja mer

Robot
Resident Evil-serien har blivit action för att sälja mer

Actionfokuset i de senaste årens numrerade Resident Evil-spel beror på att Capcom vill tilltala amerikaner, och de är inspirerade av Call of Dutys framgångssaga.

#resident-evil, #capcom, #resident-evil-4, #resident-evil-5


Medlem
Resident Evil-serien har blivit action för att sälja mer

awwww

Medlem

kill it with fire!!

Inaktiv

Jag hoppas verkligen ert "Operation Raccon city" failar så det skriker om det. Jag hoppas verkligen att om RE 6 bara kommer innehålla action att det inte säljer speciellt bra. För ni förtjänar inte det.....Kom på något eget förhe****

resident evil goes cod.

Varför måste allting bli cod-aktigt idag....

Medlem

Marknadsekonomi<3


signatur

Where are we runnin'?

Inaktiv
Medlem

Jag gillar det inte, men förstår honom.

Medlem

"– Ser man på marknads-datan [för skräckspel] så... marknaden är liten, jämfört med antalet exemplar Call of Duty och alla de här actionspelen säljer. Ett Resident Evil-skräckspel skulle antagligen inte kunna nå de siffrorna."

Vet inte om man ska gråta eller skratta.

Medlem

trow salt at them

Medlem

Detta tankesätt är ju ren praxis i spelindustrin idag. Inget förvånande, målet för ett företag är att tjäna så mycket pengar det bara går med hjälp av marknadsanalyser etc. Tycker det är beklagligt bara att orignalitet och skapande glädje försvinner i och med detta.

Medlem
Medlem

Snurriga Japsar

Medlem

Om dom skulle gå och satsa på horror o försöka göra nåt revolutionerande där så tror jag det skulle kunna gå ÄNNU bättre.. Jävla action skit suger ju !

Medlem

De har väl tyvärr rätt i det. Det verkar som att alla amerikanska snorungar som utgör den största marknaden för spel bara vill ha nonstop action. Usch och fy för spel där man inte får skjuta på något hela tiden...

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Om dom skulle gå och satsa på horror o försöka göra nåt revolutionerande där så tror jag det skulle kunna gå ÄNNU bättre.. Jävla action skit suger ju !

Tror inte jag, horror kommer aldrig gå om action enligt min mening.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Flugsaft:

Om dom skulle gå och satsa på horror o försöka göra nåt revolutionerande där så tror jag det skulle kunna gå ÄNNU bättre.. Jävla action skit suger ju !

Tror inte jag, horror kommer aldrig gå om action enligt min mening.

Tror du har rätt... jag tvingade mig själv att spela igenom dead space och det var en "najs" upplevelse men samtidigt så var det så mycket "nej nej nej, var är escape knappen" moment.

Mindre skräck och mer action betyder att dom är närmare ett sälj till mig iaf på sätt och vis... dock kan jag förstå varför folk som gillar den typen av spel och förväntar sig en upplevelse mer liknande spelen tidigare i serien.

Medlem

Fan vilket skitsnack.. förstöra en fin serie till ett värdelös gears of evil skit... det är just riktigt bra skräck spel som fattas och inte fan action.. sen när har amerikaner bra spelsmak...

Medlem

Har bara en sak jag vill säga:

http://www.youtube.com/watch?v=1MLry6Cn_D4


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

resident evil goes cod.

Varför måste allting bli cod-aktigt idag....

För att spelutvecklare tror att "Jaha det här spelet säljer mycket, om vi gör ett likadant spel kommer det också sälja mycket herp derp"
Fast sanningen är ju att det failar.

Saken är den vrf skulle jag någonsin vilja köpa ett spel som liknar Cod?
Om jag vill ha ett Cod liknande spel så köper jag väll ändå just, Cod?

Gör det något eget och originellt så kan det bli en stor succé.

Vi tar Halo som exempel, jag skulle våga påstå att Halo är "Sitt eget" spel, sen är det möjligt att dem kanske hämtade inspiration från Quake/Unreal från början, men jag skulle ändå säga att spela Halo1/2 inte alls känns som att spela just Quake/Unreal.

Däremot finns det spel som känns som man lirar ngt skittet Cod wannabe.

Hursomhelst, så tror jag personligen att spelutvecklare är för rädda för att vara helt originella, det är mycket pengar som läggs på ett nytt spel och chansen att det floppar finns alltid där.


signatur

Rwa?

Inaktiv

Varför detta gnäll. De får väll göra som de vill?
Det är ju knappast deras fel att monotona actionspel är den stora grejen

Jag ser hellre att de gör såhär tills alla cod-kids växer upp och börjar efterfråga schysta skräck äventyr än
att företaget går under för att de hänger kvar vid en för liten markand.

Inaktiv

yay mer av samma sak! :/

får hoppas att kickstartertrenden eller vad man ska kalla den blir a great framgång!

Medlem

MEN när ska dom fatta att vi vill ha resident evil som det var i Resident Evil 2.. fast 2012 inte resident call of kiddies!

Medlem

Sorgligt hur dom har valt att döda hela charmen med serien

Älskade i 1an hur man var tvungen att tänka till och lösa pussel samtidigt som det helt plötsligt kunde komma en zombie genom en fönster ruta eller hur man var tvungen att fly från Head-In-A-Bag monstret som fortfarande är den läskigaste spelfiguren jag stött på förutom Pyramidhead.

Medlem

...............idioter.

Medlem

Jag tror nog att Capcom hade kunnat haft råd att ha en survival horror-franchise sidan om RE. Detta är typ ett slag mot "Spel som Konst"

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Varför detta gnäll. De får väll göra som de vill?
Det är ju knappast deras fel att monotona actionspel är den stora grejen

Jag ser hellre att de gör såhär tills alla cod-kids växer upp och börjar efterfråga schysta skräck äventyr än att företaget går under för att de hänger kvar vid en för liten markand.

HAH! Tror du på den själv eller? CoD-kidsen tar och spelar ACTION-spelen Deadspace 1 & 2 istället om de vill ha "skräck".

Survival horror-genren är död.

Inaktiv

Alla spelföretag kan ju lika gärna ge upp. COD har vunnit. sälj all er skit dit så kan vi få ett nytt cod spel i månaden, eller varför inte ett nytt i veckan.

Medlem

Fan vad kul, detta gillar vi, Resident evil i CoD stil låter najs

Medlem

Jag tycker resident evil har gått i rätt riktning iaf. Annars skulle spelet bara va som silent hill.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

12
Skriv svar