Onlinerollspelet Vanguard blir free-to-play

Robot
Onlinerollspelet Vanguard blir free-to-play

Ännu ett i raden av alla Sony-mmo:s är på väg att beta i nästan-gratis-hagen.

#vanguard-saga-of-heroes, #sony-online-entertainment, #everquest, #everquest-ii, #dc-universe-online


Medlem
Onlinerollspelet Vanguard blir free-to-play

Nice att allt fler mmo´s går över till F2P. Btw, kan inte ni på FZ införa den gamla skalan igen? Dvs halva FZ logor när ni ger spel betyg?

Jag tycker det var bättre än att t ex ge ett spel bara 3 loggor när ni egentligen tycker det förtjänar lite till, men inte en hel 4


signatur

Game long and prosper

Medlem

När jag köpte spelet och testade för några år sedan så gav den ett skönt "old school" vib av den gamla sortens mmo. Inget trams med massa tråkiga quest ...utan ut i skogen och och xp:a på.
Världen kändes stor utan några zoner. Dessvärre var det rätt så öde och själv var man fortfarande fast i WoW så man gav upp.
Men lär testa nu i sommar igen om Diablo 3 tillåter det...


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Det enda mmo jag valt att köpa Collectors Edition av....men blev besviken pgr av hur låst jag kände mig. Inte spelat på flera år, så detta var en riktigt kul nyhet. Måste prova det så fort som möjligt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

tjoho skall bli kul att testa igen .. gillade det men det var tyvärr alldeles för ödsligt och övergivet för att vara värt en månadskostnad. nu skall jag testa igen.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Om det endast är free-to-play ser jag inget problem i det. Men om det också är pay-2-win är det ju bara skit.

Medlem

Känns ju lite sent dock när spelet har några år på nacken inget som intresserar mig iaf.. tyvärr

Medlem

Jag spelade det vid realese och sen några månader framåt. Det var buggigt som tusan och dåligt optimerat vid starten, men det löste sig efter ett tag. Spelet hade potential som ett PVE-spel och det som skiljde sig mot wow var att det hade vid den tiden en väldigt mogen och hjälpsam spelarbas. Många gamla everquest-rävar.

Det bästa med spelet var:

+Inga instanser(oförutsägbart), unika och roliga klasser(bard och psionist tex), 3 olika parallella levelsystem(vanlig levling, crafting och diplomati), vacker och öppen värld som var kul för exploration, guildquest, man kunde lära sig skills ifrån mobs eller via tomes(rare drops). Jag gillade det unika craftingsystemet och att det inte var lika snabblelvat som wow på den tiden.

Jag hade skitkul, men tyvärr misskötte man spelet och det hade släppts för tidigt ofärdigt och många tröttnade på att vänta på + lvl50 content. Droppen som fick mig att sluta var en uppenbar craftingcheater som fick härja runt på servern utan konsekvens.

Kör Bard om ni ska testa. Det var min favoritklass.


signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

Medlem

Har aldrig hört talas om spelet

Medlem
Skrivet av VonSnoe:

Har aldrig hört talas om spelet

Då har du gjort det nu


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Grymt bra spel, körde det från starten Tyvärr så saknade de mängden spelare som andra (wow) hade... Har alltid sett potential i Vanguard så hoppas hoppas att det blir bra

Medlem

F2P - Tack å hej!

Hemskt att flera spel går f2p, skit är det.

Skrivet av raefzm88:

F2P - Tack å hej!

Hemskt att flera spel går f2p, skit är det.

även i detta fallet ? spelet har väll knappt några spelare som det är så det är väll det eller att lägga ner helt antar jag.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av Earth and Wind:
Skrivet av raefzm88:

F2P - Tack å hej!

Hemskt att flera spel går f2p, skit är det.

även i detta fallet ? spelet har väll knappt några spelare som det är så det är väll det eller att lägga ner helt antar jag.

Mja, om nu så är fallet så förespråkar jag hellre en engångstransaktion som de flesta andra spel har och sedan inga fler kostnader. DLC, microtransaktioner och annat mjölkande är inte acceptabelt, men ingen kostnad alls är inte heller bra då det leder till att fel folk kommer.

Medlem

Spelet är väldigt bra numera men lider av ett ganska lågt spelarantal. Det skapades av Brad McQuaid som var en av EverQuests skapare.
Han hoppade av EQ när Sony började tumma på rollspelandet och förenkla spelet för att dra en större publik. Det sista han gjorde för EQ var att utnyttja sin position till att starta en helt fantastisk rollspelsserver med unika regler men även denna föll så småningom offer för Sonys girighet och Brad hoppade av för att skapa ett nytt spel som bättre reflekterade hans vision.
Har spelat Vanguard till och från i några år och det har alltid varit väldigt trevligt. Alla spelar numera på den amerikanska servern för att hjälpa upp spelarantalet något, EU-servern har varit övergiven en tid men kanske det här skakar liv i den igen.

Medlem

Var som någon sagt relativt buggigt i början. Men craftingen och diplomatin satte verkligen det här spelet på kartan. Att göra något så enkelt som en planka var en process, och inte bara att trycka på en knapp. Sånt gillar i alla fall jag. Sen tyckte jag det inte var alltför lätt att questa i detta spel, svårt att hitta och vilseledande direktiv är något jag minns, och på den tiden fanns det ju inga sajter som kunde hjälpa en. Visst adderar det till ett MMO att man är utlämnad i världen, men efter ett tag kan det bli frustrerande att inte komma vidare. Antagligen är det löst för längesedan så fler borde ge det här spelet en chans, i alla fall att testa diplomatin som är ruggigt rolig.

Medlem

Kanske blir att testa, har kollat på lite filmer och screens från det och det jag sett rent visuellt har jag gillat. Spelade lite EQ2 och LotRo när det blev free to play, men då jag är en sucker för att samla på mig ny, snyggare gear blev jag snabbt uttråkad då jag kände att det mesta såg likadant ut om man inte pungade riktiga pengar. Någon som vet om detta lider av samma "copy-paste"-gear?

1
Skriv svar