Köp av hörlurar!

Medlem
Köp av hörlurar!

ska köpa ett par hörlurar, alltså inte spel hörlurar utan hörlurar endast till musik.
visste inte om jag skulle posta det i hårdvara tråden för var osäker på om det bara gällde spel grejer.
skulle behöva tips och hjälp, är ute efter det bästa möjliga
funderade på Dre. Beats Studio men jag tror att de la på 2000 kr för märket så skulle vilja veta om det finns nåt bättre alternativ!

Medlem

Allt som heter MONSTER® bör undvikas som pesten, visst lurarna i sig kanske är ok.

Men som du säger, dom spenderade nog lite av dom där 2k på märket, men resten hamnar rakt i fickan.
Monster Cable's hela affärsmodell är ju att lura folk att köpa löjligt dyra kablar (vi snackar marginaler på flera hundra procent), som inte är märkbart bättre än en normalprissatt kabel. (Deras marketing säger ju naturligtvis annat, och alla som inte håller med pekas ut som okunniga noobs)

Nej, du spenderar nog pengarna bättre på ett par Sennheiser, AKG, eller kanske Koss.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Beror på vad du har för budget för ett par lurar. Men rent spontant så brukar jag säga Sennheiser, främst HD 600 eller HD 650 med en amp till. Garanterat mycket bättre än ett par Dr. Dre-lurar.

Har själv med ett par HD 650 och en Apogee Duet 2. Det är nästan så att man bör skriva in "öronorgasm" i SAOL.

Medlem

Jag använder Sennheiser PXC450. Jag är mycket nöjd med dessa då aktiv brusreducering är ett måste för mig.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=184274

Om brusreducering inte är ett krav finns säkert andra bra alternativ.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Audio Technica ATH-M50 ger oerhört fint ljud för pengarna.

Medlem

ja det var ungefär det jag tänkte om Dre. Beats, men kollade runt lite på internet på rewievs och sånt och det verkade som om de ändå var väldigt omtyckta.
jag tänkte använda hörlurarna till mobilen.
kollade lite på den här sennhaiser, de verkade vara nice men inte för att det spelar så stor roll men de var otroligt fula haha

Medlem

Prioritera utseendet framför ljudet! Eller är det tvärt om?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Audio Technica ATH-M50 ger oerhört fint ljud för pengarna.

Audio-Technica är grymma, en bra uppstickade på marknaden.

Medlem

Både Sennheiser och Audio Technica verkar riktigt bra, men jag vet inte vilken av alla modeller jag ska köpa... det finns så många vet någon vilket som är bäst om man ska ta med sig dem typ överallt och ha dem till sin mobil?

Medlem
Skrivet av SiMaCool:

Både Sennheiser och Audio Technica verkar riktigt bra, men jag vet inte vilken av alla modeller jag ska köpa... det finns så många vet någon vilket som är bäst om man ska ta med sig dem typ överallt och ha dem till sin mobil?

Min personliga erfarenhet är att man ofta köper en lur som erbjuder bättre kvalitet än man egentligen behöver. Köper man en enkel lur av ett bra märke kan man ofta få kvalitet utan att det kostar skjortan.

Inaktiv
Skrivet av SiMaCool:

Både Sennheiser och Audio Technica verkar riktigt bra, men jag vet inte vilken av alla modeller jag ska köpa... det finns så många vet någon vilket som är bäst om man ska ta med sig dem typ överallt och ha dem till sin mobil?

Om det är till störren delen mobilen som dom ska användas till så är det lite skitsamma faktiskt. Varken Sennheiser, AKG, Monster eller några dyrare referenslurar låter inte alls bra utan hörlursförstärkare. Jag förstår mig inte på folk som springer runt med såna lurar på stan etc, dels för att ljudet är dåligt och sen ser man ju ut som ett jäkla ufo också.

Då finns det bättre alternativ. Jag har själv ett par Shure SE425 öronsnäckor till iPod/mobilen när jag är ute och springer eller går. Kristallklart ljud, djup bas, brus- och ljudisolerade och förvånadsvärt sköna att ha i öronen.

Medlem

Vad menar du med hörlursförstärkare?

Inaktiv
Skrivet av Kouhei:

Vad menar du med hörlursförstärkare?

Att plugga in ett par referenslurar direkt in i en dator (men framför allt mobiltelefon) enligt mig helt meningslöst eftersom att det är väldigt få ljudkort som klarar av att driva ett par referenslurar fullt ut, vilket gör att man tappar ljudbild. Alltså blir effekten av att sitta med ett par flera tusen kronor dyra hörlurar så gott som obefintlig och bara slöseri med pengar.

Därför kan jag hålla med om din kommentar:

Citat:

Min personliga erfarenhet är att man ofta köper en lur som erbjuder bättre kvalitet än man egentligen behöver. Köper man en enkel lur av ett bra märke kan man ofta få kvalitet utan att det kostar skjortan.

Medlem

tack för alla tips men jag har fortfarande ingen aning om vilken modell eller märke jag ska köpa, detta gjorde mig bara mer osäker haha
jag letar efter hörlurar inte hörsnäckor och märke/pris spelar ingen roll vill bara ha något bra och prisvärt!

Medlem

Åk till Media Markt eller liknande och testa dig fram, olika människor gillar olika ljudbilder. Sennheiser, AKG och liknande märken brukar leverera.

Medlem

Det blev ett par AKG K540!

1
Skriv svar