Minecraft-skaparens nästa – rymdspel i Elite-stuk?

Robot
Minecraft-skaparens nästa – rymdspel i Elite-stuk?

Markus "Notch" Perssons nästa projekt ser ut att bli ett rymdspel i stil med klassiska rymdhandelsspelet Elite.

#minecraft, #elite


Medlem
Minecraft-skaparens nästa – rymdspel i Elite-stuk?

Kanske det blir ett spel som går ut på något den här gången?`:D


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ingen människa kan ha ett hjärta och samtidigt säga nej till ett spel inspirerat av Firefly

Medlem
Skrivet av Typhor:

Ingen människa kan ha ett hjärta och samtidigt säga nej till ett spel inspirerat av Firefly

...eller Elite


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Har alltid velat att notch släpper en expansion till minecraft där det finns planeter som man kan färdas emellan i rymdskepp som man bygger själv. Detta kanske inte kommer att vara i närheten av vad jag hoppades men det låter ändå väldigt intressant!

Inaktiv

Väntar på Minecraft 2! Lira Minecraft i BF3 grafik.. grymt!

Medlem
Medlem

Det beror på hur spelet blir självklart men skulle nog tänka mig att spela ett rymdspel. Skulle också gärna vilja skapa mitt egna rymdskepp och åka runt i rymden för att plocka skräp ur vrak för att bygga nytt eller utveckla det nuvarande skeppet. Men jag ser fram mot att se mer om hur han har tänkt sig att spelet skulle bli om han skulle börja med ett sådant projekt.

Skrivet av showerguy:

Väntar på Minecraft 2! Lira Minecraft i BF3 grafik.. grymt!

Det skulle jag aldrig vilja se. Titta bara på hur hemska alla HD-texture packs till Minecraft ser ut.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Väntar på Minecraft 2! Lira Minecraft i BF3 grafik.. grymt!

Du kan ju sitta och drömma minecraft kommer aldrig användas utav bf 3 grafiken. Minecraft ska vara pixligt. Duger inte det kan du lika gärna ta på dig själv medan du spelar allt dynga som finns på marknaden annars med "snygg" grafik

Medlem

Tveksam till om Mojang är tillräckligt duktiga för att få till ett snyggt och spelbart 3:e personslir. Han har väl iof tillräckligt med pengar för att anställa 40 pers från Dice eller nåt

Medlem

Hade varit sååå himla najs med ett multiplayer format i form av rymdstrid där man har 2 st skepp där man kan flyga till varandras rymdskepp och har 4-5 olika capture points.

En generator att förstöra som kan repereras påverkar kanonerna
Ett vapen consol system som påverkar så du slutar skjuta på fiendens skepp
Ett energi system som absorberar en % skada
Och security system som slår ut skeppets centrala försvar system som försvarar folk som landat på¨ditt skepp.

Ungefär som pirat skepp som slåss fast i rymden alla dessa objektiv går så ni gör mer skada på fiendens andra skepp 4000/4000 poäng vinner skadan som görs på fiendens skepp händer automatiskt hela tiden om inte vapensystemet är nere.

Även finns det få klasser som kan lägga minor/c4 liknande grejjer som oxå skadar skeppen men gör riktigt lite skada men påverkar tiden lite

6 olika klasser. du kan ta dig över mellan skeppen på olika sätt beroende på vilken klass vissa kan flyga fritt ut i rymden utanför skeppen och landa vid vissa ingångar andra ej kan "light class"
sen har du heavy som åker med docking system över.

Sen kan man gå via bron för den absolut heavy classen.

val av vapen m.m

olika klasser kan reparerar olika saker.

och har olika attack system.

Inga granater eller explosiva grejjer one shotar folk som löjliga mw/cod/dice spel utan det gör bra aoe damage men träffas du 3-4 aoe hits dör du såklart dvs 1 direkt hit tar kanske 75% ist för för en splash för 30-1% i skada beroende hur nära centern av granat/rocket träffen är.

ja detta kan gå vidare en sida är utomjordingar andra mäniskor typ olika fördelar och vapen. detta kom jag på bara i huvudet av denna artikeln haha iaf detta hade varit ett sjukt kul spel

Medlem

På tiden! Spelar fortfarande Freelancer ibland då det inte kommit något bra med multiplayer sedan dess.

CTI
Medlem

Elite, Firefly, Spaaaaace jag vill ha


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Skulle lätt köpa det! Firefly är en förjävla tung serie och rymd lir i sig är king

Medlem

Fan vad nice, älskar Elite


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Ett nytt Elite ? Ja tack. Spelade hur mycket som helst på den gamla hederliga Amigan. Freelancer var inte helt tokigt men skulle inte skada med fler spel i den genren.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Sandbox? Ja, tack. Space? Ja, tack. Notch? Ja, tack.

Medlem

Jamenfyfanvabradetlåter!

Medlem

Låter som Space Station 13 fast med skepp istället för rymdstation.

Inaktiv

Blir det ett grafiskt värdelöst spel likt minecraft så är det definitivt inget som man kommer ens pröva på att spela.
För vem vill spela ett rymdspel med block och klossar?...


signatur

The Year was 2027..

Medlem

Vill ha. Men inte ett öppet sandlåde rymdspel i minecraft-grafik. Tycker Minecraft grafiken borde stanna i det spelet.
Jag har inte antagit att spelet ska vara i samma stil, I'm just saying.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

Firefly var verkligen en awesome serie! Med Notch i täten så kan det ju fan inte gå fel....!


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem

Grym potential det här! Hypemeter 110%!

Medlem

Efter den senaste tidens uttalanden kan vi iaf konstatera att Notch har smak men att vi inte har en aning om vad han kommer att hitta på.

Medlem

bla bla bla Firefly bla bla bla.

Jag gillar helt enkelt Firefly.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Firefly är bajs. Inte ett skit bättre än alla andra mainstream SciFy productioner. De vill så gärna men kommer aldrig över tröskeln att alla aliens måste prata amerikanska. Vem fan orkar titta på B-klass filmer som det... Nää.. fy fan vilken smörja.

Elite däremot, där har vi en värdig förelaga. Jag har provat allsköns olika uppdaterade versioner (ex i JAVA) med lite bättre grafik men samma grundspel. Det vorde något.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Såklart att alla aliens måste prata engelska. Serien riktar sig mot en engelskspråkig marknad. Och krånglet att uppfinna ett nytt rappakaljespråk eller ta något obskyrt förstör bara mycket i översättning till text, svårt att läsa känslor etc etc.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

Jag tror vi pratar om serien men ändå. Förstår om man inte gillar, lite b är den förstås. Samtidigt är den så fantastiskt charmig att jag smälter fullständigt. Gillar att huvudkaraktärerna inte är så himla perfekta och genomgoda. Sen handlar det väl om i grunden om relationen mellan människor, kärlek & konflikter så språket fyller en funktion.

1
Skriv svar