Det knäppaste ur Sega Force

Robot
Det knäppaste ur Sega Force

Vi minns Sega Force som den knäppaste speltidningen någonsin. Men hur stollig var den egentligen? Johan Martinsson ger er härmed 30 svar på den frågan.

#nintendo, #electronic-arts, #shadow-of-the-beast


Medlem
Det knäppaste ur Sega Force

Hahahahahaha!!!!

Medlem

Den bästa och ärligaste speltidning som gjorts!

Har alla nummer i bokhyllan och har sedan Sega Force lade ned inte hittad någon annan speltidning, varken svensk eller utländsk som jag skulle betala för att läsa.

Sega Force hade RÄTT när dom recenserade spel, idag är alla köpta, ointresserade eller inkvoterade.

Usch vad jag längtar tillbaka till 90-talet och SEGA vs Nintandläkare kriget.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

underbar tid synd man var 6 bäst 95

Medlem

Kan tipsa om den här sidan för den som vill få sig en härlig nostalgitripp

Medlem

Ja deras betyg reflekterar ju innehållet i deras texter lika bra som i dagens recensioner.

Medlem
Medlem

Nostalgi i högsta grad

Medlem

Underbar tidning! Var gammal prenumerant, men tyvärr har väl tidningarna förlorats

Däremot tycker jag FZs 'nedbrytning' känns felplacerad. Hylla meningarna istället eftersom att tolkas do som seriösa är som klaga på historisk inkorrekthet i Inglorious Basterds.

FM-guru
F.d. Sisyr

Uppskattat! Finns mängder av sköna citat från den gamla blaskan.
Din liknelse funkar för övrigt inte, foock. Sega Force ansåg att dem var roliga och kompetenta, IB gör inte anspråk på att vara historiskt korrekt.

Om 10-15 år när denna eller någon annan svensk sida kör en nostalgitripp är det istället FZ:s recension av The Witcher som tar plats.

Medlem
Skrivet av SEGA Force:

Man ska kunna ”prata” med andra figurer och ”byta grejor” med dem. Vad är det för fel på att ”slå” dem och ”ta” deras grejor? Va?

Kanske det mest episka som någonsin skrivits.


signatur
Medlem

Hahahaha, klockren artikel Johan!

Måste erkänna att jag inte riktigt är gammal nog att ha kunnat uppleva Sega Force - jag hade faktiskt inte ens hört talas om tidningen förräns nu. Jävligt underhållande läsning, dock!

Tycker helt klart att FZ's recensenter ska börja publicera mobilnummer så man kan ringa upp om man kör fast.

Kommer vara som en hök på uppföljaren till denna artikel. Kudos!

Jens Lekman!?!?!

Kan dock tipsa om gamla Pc Gaming World som lades ner för ett par år sen, lika förpubertal humor där (och ett starkt PcGamer-hat likaså).

Medlem

Fantastiskt.


signatur

7800x3d, 7900xtx

Medlem
Medlem

Kommer faktiskt ihåg lite av det här, speciellt just den där serien och Anna, hahahaha

Medlem

Åh skulle vilja ha SEGA igen spenderade åtskilliga timmar med Sonic spelen o andra spel.

Medlem

Herregud, vilken värdelös tidning..

Medlem

Lelle lirar nivå

Medlem

Jag spydde lite i min mun och beslöt att inte svälja det igen.. tänk att man en gång betalat för att läsa det där... :/


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Tacka vet jag nintendomagasinet

Medlem

läs hela tidningen här
http://segaforce.ramis.se/


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Ni får anställa Patte

Medlem

I en del fall var FZs kommentarer det som jag fann intressant, de som snarare belyste det överdrivna (förvånade, försiktiga, rädda osv) -00 -10 tänket. Jo, någon tidningsrad var ju ..sådär.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv
Skrivet av SID 6.7:

Den bästa och ärligaste speltidning som gjorts!

Har alla nummer i bokhyllan och har sedan Sega Force lade ned inte hittad någon annan speltidning, varken svensk eller utländsk som jag skulle betala för att läsa.

Sega Force hade RÄTT när dom recenserade spel, idag är alla köpta, ointresserade eller inkvoterade.

Usch vad jag längtar tillbaka till 90-talet och SEGA vs Nintandläkare kriget.

Really? Ärliga kanske de var, men helt klart riktigt kassa recensenter. Inte en enda opartisk recension. Dessutom var de riktiga douschebags.

Fungerar som underhållning tills man inser att deras idiotiska beteende inte är skådespeleri.

Medlem

Har alla nummer kvar någonstans.

Inaktiv

Mycket trevlig och rolig läsning!

Glada tider

Minns att jag för en kort tid blev sjukt ovän med en barndomsvän för att han hade Sega och jag hade Nintendo.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av SID 6.7:

Den bästa och ärligaste speltidning som gjorts!

Har alla nummer i bokhyllan och har sedan Sega Force lade ned inte hittad någon annan speltidning, varken svensk eller utländsk som jag skulle betala för att läsa.

Sega Force hade RÄTT när dom recenserade spel, idag är alla köpta, ointresserade eller inkvoterade.

Usch vad jag längtar tillbaka till 90-talet och SEGA vs Nintandläkare kriget.

Really? Ärliga kanske de var, men helt klart riktigt kassa recensenter. Inte en enda opartisk recension. Dessutom var de riktiga douschebags.

Fungerar som underhållning tills man inser att deras idiotiska beteende inte är skådespeleri.

Det var ju det som var det bra! Inget skådespeleri för att undvika Rage från PK-maffian utan bara rena oförfalskade grabbgameråsikter. Nuförtiden är varenda recensent psykolog med massor av lästa poäng i beteevetenskap, men inga i spelkunskap.

Det VAR bättre förr. När spel var spel och dom recenserade dom bedömde dom som spel, inte som inlägg i politisk/religiösa/whatever debatter.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

12
Skriv svar